Biljke i životinje

Nova studija sugerira da bi antitijela ove životinje mogla pomoći u borbi protiv koronavirusa

Istraživači smatraju da bi antitijela ljame mogla pomoći u zaštiti onih koji do sad nisu bili zaraženi koronavirusom.

Prema studiji koja je prošle nedjelje objavljena u znanstvenom časopisu Cell, antitijela u krvi ljame mogla bi pružiti zaštitu od koronavirusa.

Za razliku od ljudi, ljame imaju mala antitijela koja mogu prodrijeti u proteine virusa koji su suviše mali za ljudska antitijela, što im pomaže da pobijede prijetnju koja dolazi od njih. Istraživači se nadaju da bi antitijela ljame mogla pomoći ljudima koji se još uvijek nisu zarazili koronavirusom.

Već je ranije dokazano da se antitijela ljame mogu boriti protiv SARS-a i MERS-a, zbog čega su znanstvenici pomislili da bi mogla biti učinkovita i u borbi protiv Covid-19. To se pokazalo i točnim, barem na staničnoj razini, a sljedeći korak su klinička ispitivanja na kojima istraživači trenutno rade.

Za sve ljubitelje ovih životinja, vijest ne predstavlja iznenađenje – poznate su po ulozi u liječenju raznih bolesti, a u posljednje vrijeme ispituje se njihov potencijal u borbi protiv HIV-a i drugih virusa.

Uz to, mnogi smatraju da moć liječenja ljami ide dalje od one na mikroskopskoj razini i da ove životinje imaju sposobnost umiriti ljude i smanjiti njihovu anksioznost. “Ljame i ljudi su prirodni saveznici”, tvrdi George Caldwel, koji se bavi uzgojem ljama u Sonori u Kaliforniji, piše The Guardian.

“Ljame predstavljaju višestruku korist u životu ljudi, čak je i njihova krv blagotvorna za nas”, istaknuo je on.