Je li svako spajanje na društvene mreže zapravo samo gubitak našeg vremena i života? Ima li uopće smisla biti aktivan i prisutan na društvenim mrežama? Može li se na društvenim mrežama vrijeme trošiti pametno i smisleno?
Društvene mreže su postale jedan veliki dio naših života – posebice života mladih ljudi. I dok smo nekada razgovarali uz kavice ili na igralištu, danas nam se druženja svode na pisanje poruka putem društvenih mreža. Je li život time izgubio svoje draži i bacamo li nemilo svoje dragocjeno vrijeme?
Društvene mreže u velikoj većini predstavljaju samo gubitak vremena jer većina sadržaja koji konzumirao na mrežama je totalno nebitna za nas i naše živote. Ipak, postoje situacije u kojima društvene mreže mogu donijeti i nešto dobrobiti vašem životu. Ako već gubite životno vrijeme na društvene mreže, gubite ga pametno i smisleno – na sljedeće načine:
Prestanite pratiti sve što vam ne donosi dobrobit u životu
Prije nego krenete s daljnjim aktivnostima, potrebno je odbaciti sve ono što vam zapravo ne donosi životnu dobrobit. Srećom, na većini društvenih mreža postoji gumb Blokiraj – koji vam omogućuje da se riješite sadržaja koji vam ne treba u životu. Želite li poboljšati svoj život, postati sretniji i bolji za sebe i za druge – gumb Blokiraj je odličan izbor za početak.
Spojite se na vaše društvene mreže i krenite blokirati sav sadržaj koji vam uistinu nije važan i koji vas samo čini tužnom i nesretnijom osobom. Primjerice, ako pratite neke glupave stranice s npr. receptima za kuhinje ili spačkama – otpratite ih jer vam ne trebaju u životu. Ako pratite neke klince iz ulice koji su naporni svojim stalnim objavama – otpratite ih, ne trebaju vam njihove objave. Pratite li neke neke web portale koji vam bombardiraju stalno lošim vijestima – otpratite ih, ne trebaju vam takve vijesti u životu. Realno, 95% svega što pratite na društvenim mrežama je potpuno nebitno i možete sasvim lagodno živjeti bez toga.
Gumb Blokiraj može vam biti sjajan saveznik u reduciranju sadržaja koji pratite. Zamislite koliko će vam se vremena za stvarne razgovore osloboditi ako blokirate samo 50% ljudi i stranica koje su na vašoj trenutnoj listi. Realno, puno je važnije i ispunjenije otići fizički razgovarati s osobom do koje vam je istinski stalo, nego li pratiti objave ljudi do kojih vam uopće nije stalo. Razmišljate li ikada o vama bliskim ljudima i koliko ste trenutaka s njima propustili jer ste buljili u društvene mreže? Životno vrijeme nije moguće vratiti – i pokušajte ga trošiti na ljude do kojih vam je zaista stalo.
Počnite pratiti vaše stvarne uzore i ljude do kojih vam je stalo
Društvene mreže mogu biti najgori neprijatelj vašeg života, ali mogu biti i najbolja enciklopedija vašeg života. Sve ovisi o tome koga pratite i s kime komunicirate na društvenim mrežama. Istraživanja jasno pokazuju kako ljudi na društvenim mrežama ne pokazuju svoje pravo lice. Prvo, pretvaraju se da njihov život izgleda bolje i kvalitetnije – nego što u stvarnosti zaista jest. Drugo, ljudi su preko društvenih mreža spremni reći puno toga lošeg – što vam nikada ne bi mogli izgovoriti u lice. To nisu predikcije, to pokazuju stvarna istraživanja društvenih mreža. Samim time, sadržaj na društvenim mrežama morate uzimati s velikom dozom opreza i sumnjičavosti.
Ipak, društvene mreže možete pretvoriti u predivnu oazu znanja i veselja – ako se okružite ljudima i stranicama koji ispunjavaju vaš život. Primjerice, ako ste ljubitelj osobnog razvoja – možete se okružiti ljudima koji će vam pomoći u stvaranju bolje verzije vas. Mnogi psiholozi, treneri i savjetnici imaju svoje profile na društvenim mrežama i svakog dana donose vrijedan sadržaj koji vam može obogatiti i uljepšati život. Nažalost, takvi profili i stranice nisu baš popularni jer su ljudi skloniji lajkati sise, guzice i ostale gluposti na društvenim mrežama. No, budite svjesni da sami birate želite li tuđe sise i guzice ili želite savjete za vaš bolji život.
Okružite se u online svijetu ljudima i uzorima koji su vam zaista važni. Stara izreka kaže – s kim si takav si. Ako je čovjek zaista presjek osoba s kojima se najviše druži – onda svakako pripazite s kime se “družite” na društvenim mrežama. Zapratite samo one ljude i stranice koje mogu istinski doprinijeti vašem pozitivnijem životu. Život je prekratak da biste ga trošili na loše ljude i stranice na društvenim mrežama.
Budite aktivni u online grupama koje donose dobrobit vašem životu
Ako ste već prisutni na društvenim mrežama – nemojte samo biti pasivni promatrač. Nažalost, većina ljudi su samo pasivni promatrači na društvenim mrežama. Listaju i listaju društvene mreže, upijaju koje-kakav sadržaj, a gotovo se nikada ne uključuju u neke rasprave. Zar zaista nemate što pametno za reći ili samo pratite krive ljude i stranice?
Iskreno, na internetu postoji puno kvalitetnih profila, stranica, grupa i platformi. Mnoge od njih mogu vas naučiti mnogim vrijednim životnim stvarima i mogu vam ponuditi da na živog gledate iz jedne nove perspektive. Nažalost, ako ste stalno samo promatrač koji se ne uključuje u rasprave i rad zajednice – onda ne pridonosite ni drugima ni sebi. Ljudi cijene ljude koji doprinose zajednici, bez obzira radi li se o fizičkoj ili digitalnoj zajednici. Nemojte zaboraviti da i iza digitalnih profila gotovo uvijek stoje ljudi.
Priključite se grupama koje razvijaju smislene i kvalitetne rasprave koje mogu pomoći i vama i drugima u životu. Zamislite to kao druženje srijedom na nogometu ili subotom na kavici. To su mjesta na kojima se razmjenjuju znanja, iskustva i savjeti. Osim što se razmjenjuju vrijedne informacije – postižu se i razne veze te poznanstva koja vam mogu prije ili kasnije pomoći u životu. Ako ste već prisutni na društvenim mrežama – budite aktivni i sudjelujte u raspravama grupa čija vam je tematika životno važna (bez obzira bila to tema otpad u Zagrebu, ljetovanje na Krku ili konstrukcija rakete za svemir).
Razvijajte vlastiti brend i zarađujte na društvenim mrežama
Realno, ne postoji baš neki super razlog za biti aktivan na društvenim mrežama – osim ako razvijate brend i zarađujete. Živimo u vremenima kada je sasvim normalno zarađivati novac putem društvenih mreža. I to ne neki sitan novac, već stotine tisuća i milijuna eura. Društvene mreže otvaraju vam mogućnost da se povežete s milijardama potencijalnih kupaca vaših proizvoda i usluga. Zašto to ne iskoristiti?
Izgradnja brenda definitivno je jedan od najsmislenijih i najboljih načina za utrošak vremena na društvenim mrežama. Ako već morate biti na društvenim mrežama, onda vi budite taj profil ili stranica – na koju dolaze drugi ljudi. Neka vaš brend i vaša tvrtka postane digitalno središte oko kojeg će se okupljati drugi ljudi. Dakako, biti će tu i hejtera i pozitivaca – no brend se gradi postepeno i smisleno. Važno je biti relativno konstantan i stvarati dovoljno kvalitetan sadržaj koji će privlačiti i zadržavati ljude.
Zaraditi od društvenih mreža se itekako može i to na razno razne načine. Od toga da prodajete vlastite usluge i proizvode, preko toga da reklamirate tuđe sadržaje pa sve do toga da putem društvenih mreža šaljete korisnike na vlastite web portale i blogove. Zaista postoji puno načina za zaradu. Ako već trošite vrijeme na društvene mreže – pretvorite se iz pasivnog gledatelja, u aktivnog stvaratelja. Na taj način ćete izgraditi vlastiti bend i stvoriti mogućnost za zaradu. Dakako, zarada otvara mogućnost za uživanje u životu – a koje će se u konačnici odvijati u stvarnome fizičkom svijetu. Društvene mreže su ok, ali je šteta na njih trošiti životno vrijeme koje nepovratno prolazi.