Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Isplati li se investirati novac i vrijeme u Facebook stranice i grupe?!

Isplati li se investirati novac i vrijeme u Facebook stranice i grupe
(Photo: Pixabay.com)

Jesu li Facebook stranice i Facebook grupe stvar prošlosti? Je li mudro u današnje vrijeme investirati u izgradnju Facebook stranica i grupa? Može li se putem Facebook stranica i grupa izgraditi reputacija i doći do kvalitetne zarade?

Prije 10-ak godina Facebook je bio pravi mali raj za sve koji su se željeli baviti internet biznisom. Naime, posjedovanje Facebook stranice značilo je mogućnost velikog priljeva korisnika na web stranicu – gdje se putem reklama ostvarivala ogromna zarada. No, Facebook je ubrzo shvatio da organskim dosegom linkova smanjuje svoju popularnost zbog odljeva ljudi na druge web stranice – pa su maksimalno smanjili doseg Facebook stranica i grupa.

Danas je doseg Facebook stranica i grupa mizeran i mnogi se s pravom pitaju ima li smisla više ulagati novac i vrijeme u izgradnju Facebook stranica i grupa. U nastavku vam donosimo nekoliko zaključaka na temu ulaganja u Facebook:

Facebook oglašavanje
(Photo: Pixabay.com)

Facebook stranice danas imaju mizerno malen doseg

Facebook stranice nekada su bile pravi zlatni rudnik iz kojeg se pametnim taktikama moglo izvući jako puno novca. Ekipa digitalnih stručnjaka gradila je ili kupovala velika Facebook stranice – koje su zatim služile kao izvor prometa na web stranicu. U tim je trenucima doseg objava na Facebook stranicama bio iznimno velik pa je mnoštvo korisnika putem Facebook stranica klikalo na linkove i dolazilo na razne web stranice – koje su zarađivale putem prikaza oglasa korisnicima. Bio je to jedan idiličan i zanimljiv krug u kojem se moglo zaraditi jako puno novaca.

Danas nažalost Facebook stranice nemaju gotovo pa nikakvu vrijednost jer je prirodni doseg objava toliko malen – da se uopće ni ne isplati ulagati vrijeme u kreiranje sadržaja za Facebook. Dakako, u moru negativnih primjera možemo pronaći i neke pozitivne – pa tako neki korisnici još uvijek vrlo dobro kotiraju po pitanju prirodnog dosega. Valja pri tome spomenuti da je uvijek prisutan jedan određeni grč – jer se nikada ne zna kada će Facebook pojedinoj stranici smanjiti prirodni doseg.

Koliko je prirodni doseg Facebook stranica malen jasno pokazuju istraživanja koja ukazuju na to da većina Facebook stranica danas ima doseg manji od 3 posto. Konkretno, od 100 ljudi koji prate vašu Facebook stranicu – tek će troje ljudi vidjeti vašu novu objavu. Nažalost, u praksi će vjerojatno čak i manje od 3 ljudi vidjeti vašu objavu na Facebook stranici. Samim time, pitanje isplativosti ulaganja vremena u Facebook stranicu je i više nego na mjestu.

Facebook stranice
(Photo: Pixabay.com)

Prirodni doseg Facebook grupa sve više u padu

Sve do nedavno, Facebook grupe su imale relativno pristojan prirodni doseg – pa su mnogi vlasnici biznisa pohrlili kreirati i razvijati Facebook grupe. Činilo se kako će Facebook ustrajati na tome da se grade specijalizirane nišne grupe u kojima će zajednica raspravljati o važnim temama – te će to biti jedna od fokusnih stvari na Facebooku. No, popularnost Facebook grupa odjednom je počela padati za što su mnogi okrivili pad prirodnog dosega grupa. Naime, Facebook je imao neke pokušaje da odvoji grupe od ostatka Facebooka (u novi tab) pa je tim promjenama uzrokovao i pad popularnosti i dosega grupa.

Posljednjih mjeseci Facebook grupe sve teže žive i sve je manji prirodni doseg kojeg se u grupama može ostvariti. Iako su grupe još uvijek znatno aktivnije i življe od Facebook stranica, činjenica jest da i grupe polako “odumiru”. Facebook je čini se odlučio prirodni doseg preseliti isključivo na privatne profile čime želi bolju povezanost među ljudima koje poznajete na Facebooku. No, takvim pristupom “ubija” Facebook grupe koje su sve do nedavno bile vrlo važan i vrijedan izbor informacija za mnoge kategorije ljudi. Padom dosega grupa nažalost se smanjuje mogućnost kvalitetnog preusmjeravanja korisnika na web stranice – pa i u tom dijelu više nam puno prilika za zaradu.

Facebook Isplati li se investirati novac i vrijeme u Facebook stranice i grupe
(Photo: Pixabay.com)

Investiranje u plaćeno Facebook oglašavanje je dvosjekli mač

S obzirom da prirodni doseg objava na Facebooku nije dobar, mnogi se pitaju je li vrijeme za boostanje dosega plaćanjem reklama. Facebook dakako žudi za novcem svojih korisnika pa sve više forsira boostanje objava kako bi se one pojavljivale pred višebrojnim korisnicima. No, sve su glasnija nagađanja stručnjaka kako je investiranje u reklame na Facebooku zapravo dvosjekli mač. Naime, ulaganjem u reklame Facebooku dajete signal da ste spremni trošiti novac na oglase – pa će povodom toga Facebook još dodatno smanjiti prirodni doseg kako bi vas natjerao da ulažete što više novca u reklame. Dakako, to je samo teorija koju zagovaraju mnogi stručnjaci za marketing – a koja ne može biti javno dokazana u praksi.

Ako ste vlasnici biznisa koji u velikoj mjeri ovisi o Facebook promociji, onda ćete vjerojatno prije ili kasnije trebati investirati novac u promoviranje. Dakako, promoviranje putem Facebooka zapravo je relativno povoljno i činjenica jest da u mnogim situacijama može donijeti mnoštvo benefita. Ako vam cijena proizvoda pokriva trošak oglašavanja na Facebooku – onda je svakako poželjno razmišljati o tome da zavrtite oglase na ovoj popularnoj društvenoj mreži. Na prirodni doseg nažalost više ne možete računati i vrijeme je da pronađete neku taktiku koja će vam odnijeti najviše benefita i zarade.

Super Facebook Isplati li se investirati novac i vrijeme u Facebook stranice i grupe
(Photo: Pixabay.com)

Prirodnog dosega ima, ali se sve teže dolazi do njega

Pomalo kontradiktorno, neki vlasnici Facebook stranica i grupa i dalje uživaju u velikom prirodnom dosegu. Iako takvo što baš nikome nije jasno, činjenica jest da neke Facebook stranice i grupe i dalje imaju ogroman prirodni doseg. Mogli bismo reći – kad jednom smrkne, drugom svane. Činjenica jest da ogroman broj korisnika i dalje posjećuje i koristi Facebook pa ostvaruju prirodni doseg – samo je pitanje na što odlazi taj doseg. Osim na profile koji su sve popularniji – čini se da neke stranice i grupe imaju sreću pa ih Facebook algoritam mazi velikim dosegom. Zanimljivo, stranice koje imaju veliki doseg zapravo ne objavljuju samo popularne video materijale već neke od njih objavljuju samo izlazne linkove (pa unatoč tome imaju veliki doseg).

Slijedno tome, teško je pronaći neko pravilo koje bi garantiralo relativno normalan prirodni doseg na Facebook stranicama i grupama. Najbolja taktika vjerojatno jest isprobati različite vrste i stilove objava pa se nakon nekog vremena fokusirati na ono što najbolje prolazi kod vaših pratitelja. Možda ćete tako s vremenom naviknuti Facebook algoritam kakav sadržaj da očekuje na vašim grupama i stranicama – pa će i doseg biti veći.

Mnogi će se sasvim sigurno složiti kako je investiranje novca i vremena u Facebook grupe i stranice – danas potpuni gubitak. No, neke iznimke (kojih je nažalost malo) pokazuju kako i danas neke Facebook stranice i grupe ostvaruju vrlo velik prirodni doseg. Samim time, nade za uspješne rezultate na Facebooku još uvijek ima, a vjerojatno će je biti i u budućnosti. Činjenica jest da Facebook ne želi propasti – pa će morati poboljšati doseg raznih objava kako bi korisnici sa željom i voljom dolazili na mrežu. To bi mogla biti prilika za sjajne rezultate – za sve skeptike koji više na vjeruju Facebooku. Sretno u izgradnji i vođenju Facebook stranice i grupa.

110 komentara
Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Zanima vas može li se zaraditi ozbiljan novac uz pomoć Facebook grupa? Kakve su vam Facebook grupe potrebne za ostvarivanje zarade? Zašto je važna...

Aplikacije i softver

Dvadeset prvo stoljeće sa sobom je donijelo razne novitete u digitalnom svijetu, a jedan od njih su svakako društvene mreže, koje su danas popularne...

Internet

Želite bolji doseg na Facebooku i zanima vas koje taktike iskoristiti? Kako pomoću ugrađenih funkcionalnosti platforme stvoriti odličnu bazu aktivnih fanova? Koje aktivnosti ne...

Tech

Moskovski sud oglasio je Instagram i Facebook krivima za “ekstremističke aktivnosti”, učvrstivši zabranu obje platforme koja je stupila na snagu ranije ovog mjeseca, izvijestila...