Jesu li Facebook stranice i Facebook grupe stvar proลกlosti? Je li mudro u danaลกnje vrijeme investirati u izgradnju Facebook stranica i grupa? Moลพe li se putem Facebook stranica i grupa izgraditi reputacija i doฤi do kvalitetne zarade?
Prije 10-ak godina Facebook je bio pravi mali raj za sve koji su se ลพeljeli baviti internet biznisom. Naime, posjedovanje Facebook stranice znaฤilo je moguฤnost velikog priljeva korisnika na web stranicu โ gdje se putem reklama ostvarivala ogromna zarada. No, Facebook je ubrzo shvatio da organskim dosegom linkova smanjuje svoju popularnost zbog odljeva ljudi na druge web stranice โ pa su maksimalno smanjili doseg Facebook stranica i grupa.
Danas je doseg Facebook stranica i grupa mizeran i mnogi se s pravom pitaju ima li smisla viลกe ulagati novac i vrijeme u izgradnju Facebook stranica i grupa. U nastavku vam donosimo nekoliko zakljuฤaka na temu ulaganja u Facebook:
Facebook stranice danas imaju mizerno malen doseg
Facebook stranice nekada su bile pravi zlatni rudnik iz kojeg se pametnim taktikama moglo izvuฤi jako puno novca. Ekipa digitalnih struฤnjaka gradila je ili kupovala velika Facebook stranice โ koje su zatim sluลพile kao izvor prometa na web stranicu. U tim je trenucima doseg objava na Facebook stranicama bio iznimno velik pa je mnoลกtvo korisnika putem Facebook stranica klikalo na linkove i dolazilo na razne web stranice โ koje su zaraฤivale putem prikaza oglasa korisnicima. Bio je to jedan idiliฤan i zanimljiv krug u kojem se moglo zaraditi jako puno novaca.
Danas naลพalost Facebook stranice nemaju gotovo pa nikakvu vrijednost jer je prirodni doseg objava toliko malen โ da se uopฤe ni ne isplati ulagati vrijeme u kreiranje sadrลพaja za Facebook. Dakako, u moru negativnih primjera moลพemo pronaฤi i neke pozitivne โ pa tako neki korisnici joลก uvijek vrlo dobro kotiraju po pitanju prirodnog dosega. Valja pri tome spomenuti da je uvijek prisutan jedan odreฤeni grฤ โ jer se nikada ne zna kada ฤe Facebook pojedinoj stranici smanjiti prirodni doseg.
Koliko je prirodni doseg Facebook stranica malen jasno pokazuju istraลพivanja koja ukazuju na to da veฤina Facebook stranica danas ima doseg manji od 3 posto. Konkretno, od 100 ljudi koji prate vaลกu Facebook stranicu โ tek ฤe troje ljudi vidjeti vaลกu novu objavu. Naลพalost, u praksi ฤe vjerojatno ฤak i manje od 3 ljudi vidjeti vaลกu objavu na Facebook stranici. Samim time, pitanje isplativosti ulaganja vremena u Facebook stranicu je i viลกe nego na mjestu.
Prirodni doseg Facebook grupa sve viลกe u padu
Sve do nedavno, Facebook grupe su imale relativno pristojan prirodni doseg โ pa su mnogi vlasnici biznisa pohrlili kreirati i razvijati Facebook grupe. ฤinilo se kako ฤe Facebook ustrajati na tome da se grade specijalizirane niลกne grupe u kojima ฤe zajednica raspravljati o vaลพnim temama โ te ฤe to biti jedna od fokusnih stvari na Facebooku. No, popularnost Facebook grupa odjednom je poฤela padati za ลกto su mnogi okrivili pad prirodnog dosega grupa. Naime, Facebook je imao neke pokuลกaje da odvoji grupe od ostatka Facebooka (u novi tab) pa je tim promjenama uzrokovao i pad popularnosti i dosega grupa.
Posljednjih mjeseci Facebook grupe sve teลพe ลพive i sve je manji prirodni doseg kojeg se u grupama moลพe ostvariti. Iako su grupe joลก uvijek znatno aktivnije i ลพivlje od Facebook stranica, ฤinjenica jest da i grupe polako โodumiruโ. Facebook je ฤini se odluฤio prirodni doseg preseliti iskljuฤivo na privatne profile ฤime ลพeli bolju povezanost meฤu ljudima koje poznajete na Facebooku. No, takvim pristupom โubijaโ Facebook grupe koje su sve do nedavno bile vrlo vaลพan i vrijedan izbor informacija za mnoge kategorije ljudi. Padom dosega grupa naลพalost se smanjuje moguฤnost kvalitetnog preusmjeravanja korisnika na web stranice โ pa i u tom dijelu viลกe nam puno prilika za zaradu.
Investiranje u plaฤeno Facebook oglaลกavanje je dvosjekli maฤ
S obzirom da prirodni doseg objava na Facebooku nije dobar, mnogi se pitaju je li vrijeme za boostanje dosega plaฤanjem reklama. Facebook dakako ลพudi za novcem svojih korisnika pa sve viลกe forsira boostanje objava kako bi se one pojavljivale pred viลกebrojnim korisnicima. No, sve su glasnija nagaฤanja struฤnjaka kako je investiranje u reklame na Facebooku zapravo dvosjekli maฤ. Naime, ulaganjem u reklame Facebooku dajete signal da ste spremni troลกiti novac na oglase โ pa ฤe povodom toga Facebook joลก dodatno smanjiti prirodni doseg kako bi vas natjerao da ulaลพete ลกto viลกe novca u reklame. Dakako, to je samo teorija koju zagovaraju mnogi struฤnjaci za marketing โ a koja ne moลพe biti javno dokazana u praksi.
Ako ste vlasnici biznisa koji u velikoj mjeri ovisi o Facebook promociji, onda ฤete vjerojatno prije ili kasnije trebati investirati novac u promoviranje. Dakako, promoviranje putem Facebooka zapravo je relativno povoljno i ฤinjenica jest da u mnogim situacijama moลพe donijeti mnoลกtvo benefita. Ako vam cijena proizvoda pokriva troลกak oglaลกavanja na Facebooku โ onda je svakako poลพeljno razmiลกljati o tome da zavrtite oglase na ovoj popularnoj druลกtvenoj mreลพi. Na prirodni doseg naลพalost viลกe ne moลพete raฤunati i vrijeme je da pronaฤete neku taktiku koja ฤe vam odnijeti najviลกe benefita i zarade.
Prirodnog dosega ima, ali se sve teลพe dolazi do njega
Pomalo kontradiktorno, neki vlasnici Facebook stranica i grupa i dalje uลพivaju u velikom prirodnom dosegu. Iako takvo ลกto baลก nikome nije jasno, ฤinjenica jest da neke Facebook stranice i grupe i dalje imaju ogroman prirodni doseg. Mogli bismo reฤi โ kad jednom smrkne, drugom svane. ฤinjenica jest da ogroman broj korisnika i dalje posjeฤuje i koristi Facebook pa ostvaruju prirodni doseg โ samo je pitanje na ลกto odlazi taj doseg. Osim na profile koji su sve popularniji โ ฤini se da neke stranice i grupe imaju sreฤu pa ih Facebook algoritam mazi velikim dosegom. Zanimljivo, stranice koje imaju veliki doseg zapravo ne objavljuju samo popularne video materijale veฤ neke od njih objavljuju samo izlazne linkove (pa unatoฤ tome imaju veliki doseg).
Slijedno tome, teลกko je pronaฤi neko pravilo koje bi garantiralo relativno normalan prirodni doseg na Facebook stranicama i grupama. Najbolja taktika vjerojatno jest isprobati razliฤite vrste i stilove objava pa se nakon nekog vremena fokusirati na ono ลกto najbolje prolazi kod vaลกih pratitelja. Moลพda ฤete tako s vremenom naviknuti Facebook algoritam kakav sadrลพaj da oฤekuje na vaลกim grupama i stranicama โ pa ฤe i doseg biti veฤi.
Mnogi ฤe se sasvim sigurno sloลพiti kako je investiranje novca i vremena u Facebook grupe i stranice โ danas potpuni gubitak. No, neke iznimke (kojih je naลพalost malo) pokazuju kako i danas neke Facebook stranice i grupe ostvaruju vrlo velik prirodni doseg. Samim time, nade za uspjeลกne rezultate na Facebooku joลก uvijek ima, a vjerojatno ฤe je biti i u buduฤnosti. ฤinjenica jest da Facebook ne ลพeli propasti โ pa ฤe morati poboljลกati doseg raznih objava kako bi korisnici sa ลพeljom i voljom dolazili na mreลพu. To bi mogla biti prilika za sjajne rezultate โ za sve skeptike koji viลกe na vjeruju Facebooku. Sretno u izgradnji i voฤenju Facebook stranice i grupa.