Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Faze izrade niche web stranice: Kako, što i kada raditi?

Rast Faze izrade niche web stranice Kako, što i kada raditi
(Photo: Pixabay.com)

Kako izgraditi kvalitetnu niche web stranicu? Koje su najvažnije faze izrade niche web stranice i koje sve korake trebate poduzeti na putu prema uspjehu? Kada se fokusirati na dizajniranje web stranice, kada na kreiranje sadržaja, a kada krenuti s procesom monetizacije niche web stranice?

Niche web stranice su već godinama vrlo popularan izvor zarade mnogih web majstora. Radi se o web stranicama koje su sadržajem fokusirane na jedno uže tržišno područje, tzv. nišu. Takve stranice zbog stručnosti i fokusiranosti sadržaja puno lakše dolaze do vodećih pozicija na Google tražilici (za stručnije pojmove) i na taj način dovede korisnike – što generira zaradu.

Želite li i sami izraditi niche web stranicu i okušati se u pasivnoj zaradi putem interneta – ovo je članak za vas. Naime, u nastavku vam donosimo detaljan i koristan pregled faza izgradnje niche web stranice. Pojasniti ćemo vam kada se fokusirati na koji dio izrade web stranice i kako projekt pogurati prema uspjehu.

niche web stranica
(Photo: Pixabay.com)

Faza 1 – istraživanje niše i konkurencije za lakši proboj na tržištu

Prva faza izgradnje niche web stranice svakako jest istraživanje tržišta. Kada kažemo istraživanje tržišta prije svega mislimo na istraživanje digitalnog tržišta (interneta) kroz pregled konkurentnosti za određene ključne riječi. Iako je iskustvo važan faktor koju ubrzava takvo istraživanje, činjenica je da će vam od velike koristi u ovoj fazi biti dostupni alati.

Istraživanje ključnih riječi, fraza i konkurencije može izvoditi putem raznih online alata. Među stručnjacima najpopularniji digitalni alati su Ahrefs, SEOmoz, Google Keywords Tool, Google tražilica, itd. Ideja prve faze je dobiti potpuni uvid u prilike i prijetnje koje se nalaze u određenoj niši na tržištu na kojem želite konkurirati. Veće šanse za uspjeh imate ako ćete odabrati engleski jezik i američko tržište, no možete se okušati i u raznim drugim jezicima.

U ovoj fazi trebate istražiti opseg pretraživanja ključnih riječi za koje se želite boriti u niši. Zatim, trebate pronaći količinu ključnih riječi za koje se možete boriti i izračunati mogućnosti dosega vaših objava. Također, trebate u obzir uzeti kvalitetu konkurentskih web stranica na način da proanalizirate kvalitetu njihovih domena, sadržaja i linkova. Finalno, trebate pretražiti Google tražilicu i zaključiti koliko je konkurencija kvalitetna te koliko kvalitetnim člancima rangiraju na vodećim Google pozicijama.

Faza istraživanja ključnih fraza i konkurencije trebala bi trajati otprilike jedan tjedan ili više – ovisno o opsežnosti niše i istraživanja.

raditi razvoj niše web stranica
(Photo: Pixabay.com)

Faza 2 – izgradnja i dizajniranje niche web stranice

Nakon što se u prvoj fazi istražili konkurenciju i pronašli (mikro) nišu u kojoj želite i možete konkurirati – vrijeme je da krenete s fizičkim razvojem vašeg web projekta. Prvi korak ka realizaciji vaših planova svakako je izgradnja i dizajniranje web stranice. Prije toga, potrebno je odabrati hosting i domenu na kojoj će se nalazi web stranica. Kod odabira domene pažnju posvetite samom nazivu domene koji će biti u skladu s vašom nišom. Prema potrebi, možete kupiti i neku “rabljenu” domenu koja već ima određene backlinkove – kako biste odmah u startu imali određenu reputaciju u očima Google tražilice.

Odabranu domenu spojite s web hostingom i instalirajte WordPress sustav. Nakon toga potrebno je pronaći jednostavnu i laganu WordPress temu koja će vašem webu dati moderan i kvalitetan izgled. Ovdje valja pripaziti na činjenicu da korisnici na vašu web stranicu dolaze zbog sadržaja, a ne zbog dizajna – pa budite minimalistički i fokus dizajna zadržite na samome sadržaju weba. Savjet jest odabrati minimalističku temu koja će biti brza i koja će se kvalitetno prikazivati na mobilnim telefonima jer većina posjete danas na web stranice dolazi upravo putem pametnih telefona.

Kod dizajniranja web stranice pažnju posvetite pripremi strukture koja će vam najbolje služiti u svrhu kasnije promocije putem web stranice. Primjerice, želite li kasnije oglašavati određene proizvode putem affiliate linkova – obratite pažnju da na pojedinim stranicama ostavite mogućnost takvog prikaza. Budite dizajnerski što jednostavniji i trudite se minimalno ometati korisnika u konzumiranju vašeg sadržaja. Na taj način dizajn postaje upotrebljiv, a korisničko iskustvo na odličnoj razini.

Faza izgradnje i dizajniranja niche web stranice ne bi trebala trajati duže od 2 tjedna jer korisnici na vašu web stranicu ne dolaze zbog dizajna, već zbog sadržaja koji ćete kasnije objaviti.

Faze izrade niche web stranice Kako, što i kada raditi
(Photo: Pixabay.com)

Faza 3 – kreiranje kvalitetnog SEO sadržaja za web

Iako na web stranicu možete posjetitelje dovoditi na razne načine (društvene mreže, direktna posjeta, letci, itd.) dugoročno najisplativija taktika svakako je SEO sadržaj. Radi se o sadržaju koji je pripremljen za vaše posjetitelja, a koji je izrađen prema nekim pravilima zbog kojih će završiti više na rezultatima Google tražilice. O pisanju SEO sadržaja već smo puno puta pisali, a sada ćemo se fokusirati na način kako raditi kvalitetan sadržaj za novi niche web.

Prvih 3 mjeseca pokušajte dodavati što više sadržaja na vašu novu web stranicu. Pri tome, važno je izgraditi kvalitetne glavne podstranice na kojima ćete agregirati sadržaj koji ćete kasnije objavljivati pod određenim kategorijama. Dakako, što je niša uža to će i sadržaja biti manje, a samim time i manje potreba za nekim velikim kategorijama. Ipak, u početku se fokusirajte na izgradnju top stranica, nakon čega dakako slijedi izgradnja objava za manje popularne KW-e. Želite li biti što bolji i što prije doći do kvalitetnih rezultata – probajte u prva 3 mjeseca stavljati što više kvalitetnog sadržaja na web. Prema mogućnostima, minimalno jednu objavu dnevno, a poželjeno je dakako i više objava na dnevnoj razini.

Nakon prva 3 mjeseca može smanjiti količinu objava na jednu objavu dnevno ili nekoliko objava tjedno. No, najvažnije jest da nastavite s redovitim dodavanjem sadržaja kako bi vas Google nastavio “analizirati” i kako bi vaše nove objave završile što prije na rezultatima Google pretraga. Za očekivati jest da ćete u prva tri mjeseca dobiti malo posjeta na web jer će vas Google tek “promatrati”, no nakon početna tri mjeseca trebao bi uslijediti rast web stranice i broj posjeta s Google-a trebao bi se povećavati.

niša web stranica
(Photo: Pixabay.com)

Faza 4 – izgradnja kvalitetnih backlinkova i društvenih mreža

Ova se faza djelomično poklapa s prethodnom fazom izgradnje sadržaja – s time da nije na odmet imati određen odmak od mjesec dana između prethodne i ove faze. Dakle, poželjno je s kreiranjem backlinkova krenuti mjesec dana nakon inicijalnog dodavanja novog sadržaja na niche web stranicu. Također, u tom procesu možete uključiti i izgradnju profila na društvenim mrežama koji će pratiti razvoj weba – te Google tražilici sugerirati dodatan dokaz kvalitete vašeg projekta.

Backlinkovi su vrlo komplicirana i osjetljiva stvar koja često može biti i kontraproduktivna. Za one koji ne znaju, backlinkovi su zapravo linkovi s drugih web stranica koji vode prema vašoj stranici (ili podstranicama). Za što bolji i brži rast vašeg weba trebali biste imati što više kvalitetnih backlinkova s jakih web portala (u vašoj niši). Izbjegavajte backlinkove s loših web stranica jer vam takvi linkovi mogu samo naštetiti. Također, izbjegavajte naglo gomilanje backlinkova jer će to biti izuzetno sumnjivo u očima Google-a. Najbolje bi bilo kada bi backlinkovi ka vama dolazili prirodno zbog kvalitete sadržaja, no to je prava rijetkost.

Izgradnju backlinkova možete započeti u bilo kojoj fazi projekta, no stručnjaci sugeriraju početak izgradnje nakon mjesec dana od kreiranja web stranice. Dakako, važno je postepeno graditi linkove ka vašem webu. Iako možete mjesečno dodati i 10 linkova ka vama, mnogi će vam sugerirati da se fokusirate na nekoliko kvalitetnih linkova mjesečno. Dodavanje novih linkova nastavite u periodu od jedne godine – kada bi vas Google ionako već trebao promatrati kao relevantan izbor informacija te vas nagraditi super pozicijama na Google tražilici.

razvoj digitalnog biznia niša web sajt
(Photo: Pixabay.com)

Faza 5 – monetizacija niche web stranice kroz razne platforme

Ako ste u prethodnim koracima sve napravili kako treba, nakon nekoliko mjeseci redovitog rada na vašu bi web stranicu trebale dnevno stizati stotine ili tisuće posjetitelja. Kada krene “navala” posjetitelja, tada je vrijeme za monetizaciju sveg truda kojeg ste do tada uložili u web stranicu. Iako s monetizacijom možete započeti odmah na početku (nakon nekoliko objava), činjenica jest da je uglavnom pametno pričekati da vaš web dosegne razinu nekoliko tisuća posjetitelja mjesečno.

Što se tiče same monetizacije, možete koristiti razne platforme za monetizaciju. Nekada najpopularniji Google AdSense danas je nažalost jedna od slabijih mreža s obzirom da su zarade od AdSense-a poprilično malene. S druge strane, na raspolaganju su vam oglašivačke mreže kao što su AdThirve, Ezoic, Mediavine, PropellerAds, itd. Takve mreže nude puno bolju zaradu, ali ujedno imaju i puno strože uvjete pristupanja. Primjerice, neke od tih mreža traže više od 30.000 posjeta mjesečno, ali i Tier 1 posjetitelje (to su posjetitelji iz top zemalja – SAD, UK, Kanada, itd).

Nakon nekoliko mjeseci rada, truda i uloženih novaca – monetizacija bi vam napokon trebala izmamiti osmjeh na lice. Svakako testirajte razne mreže za monetizaciju kako biste pronašli onu mrežu koja najviše odgovara vašim potrebama. Dakako, tu je i mogućnost affiliate zarade, ali i mogućnost prodaje PR objava na webu. Kvalitetne niche web stranice s 1.000 posjetitelja dnevno mogu mjesečno zarađivati i više od 500 dolara od oglasa, a mogućnosti za zaradu i rast posjetitelja su dakako puno veće. Redovitim radom, trudom i zalaganjem – možete izgraditi sjajnu niche web stranicu koja će vam donositi mjesečnu plaću iz vlastite fotelje. Sretno!

1 komentar
Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Je li pametnije prodavati vaše vrijeme ili vaše znanje? Može li se prodajom vremena doći do velike zarade ili je isplativije prodavati znanje? Kroz...

Biznis i posao

Jeste li ikada čuli za pravilo 10.000 sati? Zašto je pravilo 10.000 sati važno za postizanje uspjeha u bilo kojem životnom području? Možemo li...

Biznis i posao

Isplati li se riskirati zdravlje zbog kvalitetnog digitalnog posla i projekta? Uzima li dugotrajno sjedenje prevelik danak zdravlju i kako se zaštiti od zdravstvenih...

Biznis i posao

Isplati li se uložiti novac u influencer marketing, odnosno promociju putem influencera? Koje sve benefite donosi suradnja s influencerima i zašto je danas izuzetno...