Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Gubi li Google tražilica popularnost kod mladih generacija internet korisnika?

Kako pobijediti google algoritam - 6 savjeta za SEO
(Photo: Pixabay.com)

Gubi li Google tražilica popularnost zbog novih navika korisnika interneta? Postaje li pretraživanje putem TikTok-a i Instagrama važnije od pretraga putem Google tražilice? Može li uopće Google web tražilica izgubiti svoju popularnost u ovom modernom digitaliziranom svijetu?

Google tražilica je već godinama jedan od najvećih i najčvršćih temelja interneta kakvog poznajemo. Dakako, Google tražilica ima svoje konkurente u vidu drugih web tražilica, a ima i svoje konkurente unutar pojedinih digitalnih servisa – no već je desetljećima suvereno na tronu internetskog svijeta.

Posljednjih se mjeseci u svijetu marketingaša i digitalnih stručnjaka sve više raspravlja o tome postaje li Google tražilica polako suvišan alat na internetu. Iako zvuči pomalo nevjerojatno i nemoguće – istraživanja su pokazala kako korisnici sve više koriste tražilice na društvenim platformama, a na uštrb popularnosti Google tražilice. Može li Google tražilica izgubiti popularnost – saznajte u nastavku:

Digitalni svijet brzo se mijenja i mnoge platforme propadaju

Jedna od glavnih karakteristika digitalnog svijeta jest brza promjena. Nevjerojatno je kojom se brzinom mijenja digitalni svijet i sve u njemu. Promjene se dešavaju toliko brzo da ni sami korisnici, a ni digitalni stručnjaci – ne stižu kvalitetno popratiti trendove koji se dešavaju u digitalnom svijetu. Zbog takve brze promjene digitalnog svijeta, ali i sporosti prilagodbe ljudi novi trendovima – mnoge su digitalne platforme i brendovi posljednjih godina i desetljeća doživjeli propast.

Iako je u ovome trenutku teško vjerovati da Google tražilica može propasti, činjenica jest da će se jednog dana i to desiti. Naime, svijet koji se mijenja uvijek na površinu donosi neka nova rješenja. U jednome trenutku Google možda neće biti spreman za takvu tranziciju na nova rješenja – pa bi i Google tražilica mogla postati stvar prošlosti. Dakako, mogućnost toga je minimizirana od strane Google-a koji se svakog dana i svakog sata svojim novim idejama i rješenjima prilagođava situaciji na tržištu. Stoga, nimalo ne treba čuditi što se promjene algoritma dešavaju praktički svakog dana i svakog tjedna.

Ne kradite digitalni sadržaj računalo
(Photo: Pixabay.com)

Google tražilica kao ogroman lider na tržištu

Većina ljudi zapravo nije ni svjesna da osim Google tražilice postoje i neke druge web tražilice koje posao rade vrlo kvalitetno. Google je s godinama i desetljećima razvoja i poslovanja postao sinonim za web tražilice. Danas gotovo nitko ne kaže “idem na web tražilicu pronaći nešto”, već većina ljudi kaže “idem na Google pronaći nešto”. To samo dokazuje koliko je Google velik, moćan i prepoznatljiv. Samim time, teško je vjerovati da u nekom skorašnjem vremenu netko može baciti Google web tražilicu s trona.

Uz to što se Google stalno prilagođava novim trendovima u digitalnom svijetu, sjajna je stvar što i Google sam stvara nove trendove. Iako su promjene na Google tražilici uglavnom minimalne, činjenica jest da Google svojim inovacijama dodatno “betonira” svoju lidersku poziciju na tržištu. Kreiranjem trendova stvaraju sebi priliku za daljnji rast, odnosno priliku da ne budu poraženi od strane konkurencije. Ako se samo prisjetimo koliko je Google tražilica napredovala u posljednjih 10-ak godina – svima će nam biti jasno kakve trendove Google stvara. Danas na Google tražilici ne dobijete samo linkove do web stranica, već dobijete vizualno posložene sažetke informacija koji su često toliko kvalitetno probrani – da ni ne trebate otvarati druge web stranice.

autentičnost kod stvaranja digitalnih projekta i profila
(Photo: Pixabay.com)

TikTok kao sve veća prijetnja Google web tražilici

Na prvu možda zvuči potpuno suluda izjava, no ako zagrebete malo ispod površine shvatiti ćete da TikTok zaista postaje sve veća konkurencija Google tražilici. Posljednjih je godina TikTok izrastao u izuzetno veliku platformu na kojoj je moguće pronaći milijuna i milijune raznih podataka i informacija. Iako TikTok mnogi smatraju mrežom na kojoj je moguće pronaći samo zabavu i “glupiranje”, činjenica jest da moderan TikTok donosi puno puno više. S rastom broja ljudi raznih struka i zanimanja, porasla je i širina sadržaja koji se objavljuje. Tako danas na TikToku nemate više samo zabavni sadržaj, već na platformi možete pronaći i puno korisnog i vrijednog sadržaja.

Istraživanje posljednjih mjeseci pokazuju da TikTok postaje sve veća konkurencija Google tražilici i ostalim web tražilicama. Možda scenarij koji je prije svega nekoliko godina bio nezamisliv, no danas se ostvaruje. Na TikToku postoji interna tražilica putem koje korisnici sve češće ukucavaju tražene pojmove i tako dolaze do zanimljivih rezultata i ideja. Iako TikTok u ovome trenutku još uvijek više vuče ka toma da bude platforma za pronalazak ideja, vrlo brzo bi mogao postati mjesto za edukaciju s velikim brojem sadržaja posvećenih znanju i edukaciji. Samim time, TikTok sve više postaje konkurencija Google tražilici.

Super Kako odabrati WordPress template 7 savjeta za bolji odabir teme
(Photo: Pixabay.com)

Instagram kao mjesto za inspiraciju i traženje znanja

Instagram je trenutno u velikoj preobrazbi koja će vrlo vjerojatno završiti dominacijom video sadržaja povrh foto sadržaja. Nekada je Instagram bio sinonim za društvenu mrežu posvećenu fotografijama, a danas nove fotografije imaju sve manji udio u cjelokupnom sadržaju. Na mjesto fotografija sve više se gura video sadržaj – koji postaje glavna vrsta sadržaja ove društvene mreže. Unatoč svim promjenama Instagram je i dalje jedna od top 3 društvene mreže u svijetu i jedna od glavnih platformi za inspiriranje i stvaranje trendova.

Baš kao i TikTok, Instagram također ima svoju vlastitu internetu tražilicu koja omogućava pretragu zanimljivih i korisnih pojmova. Veliki udio sadržaja na Instagramu su zapravo fotografije i video zapisi posvećeni putovanjima i modnim trendovima. Samim time, mnogi korisnici na Instagram dolaze upravo s ciljem da tu pronađu inspiraciju za putovanja, odijevanje i sređivanje tijela. Kako i korisnici što prije došli do željenog sadržaja – sve je aktivnija tražilica koja stiže na Instagram platformi. Dakle, sve je više korisnika koji umjesto na Google tražilici – informacije i inspiraciju traže na Instagramu. Valja pri tome nadodati da Instagram ima jako puno korisnog i edukativnog sadržaja – koji postaje sve važniji u izgradnji moderne društvene platforme.

7 toksičnih stavova koji uništavaju vaš uspjeh i projekte
(Photo: Pixabay.com)

Google tražilica ostaje broj jedan, ali uz prijetnju društvenih mreža

Unatoč istraživanjima koja sve više naglašavaju važnost društvenih mreža u navikama pretraživanja interneta – činjenica jest da Google još neko vrijeme neće biti svrgnut s trona. Previše je kvalitetnih informacija i ideja sažeto na Google tražilici – da bi ona samo tako ispala iz igre. Društvene mreže mogu biti odgovorne za sve i svašta, ali u pretraživanju sadržaja još uvijek nisu ni približno toliko dobre kao Google. Možemo reći kako društvene mreže uglavnom služe za inspiraciju korisnika, dok Google daje konkretna znanja i informacije u pravome trenutku.

Nove generacije internet korisnika donose neka nova pravila i činjenica jest da će se internet i dalje ubrzano mijenjati. Google srećom ima dovoljno kapaciteta, novaca i ljudstva da može bez problema pratiti nove trendove. Dapače, Google je toliko moćan da može nametati svoje trendove. Nastavi li Google slušati korisnike i isporučivati im upravo onaj sadržaj koji korisnici žele – za Google tražilicu nema straha. Google web tražilica trebala bi još dugo vremena biti broj jedan na tržištu. Dakako, uz mnoge promjene algoritma i karakteristika – ali s istom kvalitetom informacija i ideja.

5 komentara

Možda će vas zanimati

Internet

Google Earth je jedan popularan alat koji smo svi koristili barem jednom, ako za ništa drugo, kako bismo pronašli svoju kuću i vidjeli kako...

Biznis i posao

U prošloj godini više od 70.000 zaposlenika širom svijeta otpušteno je od strane velikih tehnoloških tvrtki. Tehnološke tvrtke uvijek su u vijestima, obično hvaleći...

Tech

Sastavljanje jeftinog pametnog telefona nije težak zadatak. Izazov leži u sastavljanju dobrog jeftinog telefona. Proizvođači moraju kombinirati pristupačne dijelove dok ne dobiju dobitnu kombinaciju;...

Internet

Izvršni direktor Googlea, Sundar Pichai, objavio je netom nakon završetka Svjetskog prvenstva da je 18. prosinca 2022. godine zabilježen najveći broj pretraživanja u zadnjih...