Kako se boriti s konkurencijom u poslovnom digitalnom svijetu? Koji su najbolji naฤini za pobijediti konkurenciju u ogromnom digitalnom svijetu? Zaลกto je analiziranje konkurencije put koji vam ลกirom otvara vrata uspjehu?
Konkurencija je vrlo zeznuta stvar โ kako u offline, tako i u online poslovanju. S jedne nam strane smanjuje moguฤnost napretka u samom startu projekta ili poslovanja, a s druge nas strane tjera da budemo kreativniji i bolji u onome ลกto radimo. Dakle, konkurencija ima i pluseve i minuse โ ovisno o tome kako se postavimo do konkurenata.
U digitalnom poslovanju postoji jako puno konkurenata โ posebice ako se borite za udio na globalnom trลพiลกtu (engleski jezik). Konkurencija je zaista ogromna i u samom nam startu razvoja poslovanja stvara velike probleme โ jer nam oduzima klijente koje ลพelimo. Ipak, u kasnijim fazama moลพemo mi postati ti koji ฤemo privlaฤiti klijente koji bi inaฤe otiลกli do konkurenata.
ลฝelite li pobijediti konkurente u digitalnom poslovanju โ u nastavku vam donosimo nekoliko vrijednih savjeta na tu tematiku. Opustite se, budite kreativni i uporni โ te stvorite trลพiลกnu poziciju o kojoj maลกtate. Evo kako pobijediti konkurenciju u digitalnom poslovanju:
Upoznajte trลพiลกte i konkurente detaljnom analizom
ลฝivimo u digitalnom dobu u kojem je vrlo lako dobiti sve potrebne informacije u svega nekoliko klikova. Danas je jednostavnije no ikada prije u povijesti analizirati druge ljude, poslove i kompanije. Zahvaljujuฤi digitalnim alatima i internetu โ u svega nekoliko klikova moลพete saznati tko se ฤime bavi, koliko zaraฤuje i gdje ima potencijalne probleme poslovanja. Analiziranje trลพiลกta i konkurencije postalo je jednostavnije no ikada prije.
Analiziranje je vaลพno. ลฝelite li biti bolji od drugih i ostvariti brลพi napredak โ morate prepoznati slabosti drugih i potencijale koje trลพiลกte donosi. Temeljito promotrite kojim se toฤno djelatnostima bave vaลกi konkurenti i preklapa li se to s vaลกim idejama digitalnog poslovanja. Analiziranjem trลพiลกta i konkurencije bolje ฤete upoznati potencijale za vaลก biznis โ ลกto vas u konaฤnici moลพe odvesti na put optimizacije vaลกeg poslovanja. Optimizirano poslovanje โ donosi super poslovne rezultate.
Pronaฤite svoje prednosti i nedostatke konkurencije
Svako poslovanje ima puno nedostataka. Jednostavno je nemoguฤe pokrenuti i izgraditi biznis koji bi bio bez mnoลกtva nedostataka. Netko je moลพda fantastiฤan u jednoj aktivnosti, ali je loลก u drugoj, netko je moลพda odliฤan u treฤoj, a loลก u ฤetvrtoj. Svatko ima neke svoje nedostatke โ a imati ฤete ih i vi te vaลกe poslovanje. Ideja je izgraditi biznis sa ลกto manje nedostataka โ ลกto je puno lakลกe napisati, nego li ostvariti u praksi.
Borba s konkurencijom zapoฤinje na naฤin da razaznate koji su to kljuฤni nedostaci njihova poslovanja โ u kojima vi moลพete biti bolji. Dakako, paralelno s otkrivanjem tuฤih slabosti โ trebate pronaฤi i vaลกe moฤi. Trebate pronaฤi prednosti koje ฤe krasiti vaลกe poslovanje u buduฤnosti. Ispiลกite na papir ono u ฤemu ste dobri i u ฤemu drugi misle da ste dobri. Spojite to u set vjeลกtina potrebnih za razvoj vaลกeg digitalnog biznisa ili projekta โ i ostvarite super poslovne rezultate.
Fokusirajte se na vaลกu jedinstvenost
Svaka je osoba jedinstvena na svijetu i svako je poslovanje jedinstveno. Pogledate li malo bolje, shvatiti ฤete da mnogi mali i veliki biznisi u pozadinskom dijelu funkcioniraju vrlo loลกe. Svaki biznis uvelike ovisi o jedinstvenosti osobe koja stoji na ฤelu tog biznisa. S obzirom da je svaka osoba jedinstvena โ i svaki biznis donosi neku vlastitu jedinstvenost. Zanimljivo, upravo je ta jedinstvenost jedan od temelja vaลกeg buduฤeg uspjeha ili neuspjeha.
Primjerice, u moru raznih fitness trenera neki ฤe ljudi zavoljeti baลก onog trenera s jedinstvenim osmijehom i jedinstvenim pristupom radu klijenta. Ako ste isti kao i svi ostali jednostavno se neฤete isticati i ljudi neฤe imati razlog odabrati baลก vas. Stvarate li malen biznis โ definitivno iskoristite priliku da kroz biznis pokaลพete svoju jedinstvenost. Unesite svoju humor, ลกarm i kreativnost u razvoj vaลกeg digitalnog projekta i poslovanja โ te stvorite nepobjediv biznis.
Postavite visoke poslovne ciljeve i ลพivite ih
Kada malo bolje razmislite โ s konkurencijom se zapravo ni ne trebate boriti. Naime, boriti se morate sa samim sobom. Vi ste najproblematiฤniji i najperspektivniji dio vaลกeg poslovanja. Koliko ฤete vi biti dobri โ toliko ฤe dobar biti i vaลก biznis. Puno je nedostataka koje ฤete imati u vaลกem poslovanju i jednostavno ih neฤete moฤi sve popraviti, ali ลกto viลกe rastete u sebi โ viลกe ฤe rasti i vaลก biznis. Istinska konkurencija je zapravo u vama samima i ลกto prije to shvatite prije otvarate vrata uspjehu.
Kako biste krenuli putem uspjeha i pobijedili konkurenciju โ vaลพno je postaviti kvalitetne ciljeve. Budite ambiciozni i postavite visoke ciljeve. Vaลพno je da vaลกi ciljevi budu okarakterizirani kvalitetom izvedbe, konkretnim oฤekivanjima i preciznim vremenskim rokovima. Ciljevi bez jasnih smjernica i datuma zavrลกetaka โ nikada ni neฤe biti ostvareni. Postavite jasne ciljeve โ kako biste sebi omoguฤili jasnoฤu izvede. Velike ciljeve podijelite u dnevne zadatke i stremite prema svakodnevnom izvrลกavanju vaลกih planova.
Kreirajte bolji proizvod ili uslugu od konkurencije
Moลพete li stvoriti bolji proizvod ili uslugu od konkurencije? Sasvim sigurno moลพete. Ipak, raฤunica nije tako jednostavna. Ponekad je za stvaranje bolje usluge ili proizvoda potrebno uloลพiti jako puno truda, vremena i novaca. Primjerice, vrlo vjerojatno moลพete stvoriti bolju druลกtvenu mreลพu od Facebooka (koji ima mnogo vidljivih propusta), no razvoj takve mreลพe trajao bi jedno desetljeฤe i koลกtao puno puno milijuna eura. Samim time, nema smisla ulaziti u tu priฤu โ veฤ moลพete krenuti s nekim manjim dijelovima i tamo stvoriti dominantnu situaciju.
Niลกe vam pruลพaju moguฤnost pobjede kako na lokalnom, tako i na globalnom trลพiลกtu. U digitalnom svijetu gdje svi svima mogu postati konkurencija โ vi se radije odluฤite za dominaciju u nekom uลพem podruฤju. Pronaฤite svojeg idealnog korisnika i stvorite mu fantastiฤnu uslugu ili proizvod โ koji ฤe oboลพavati. Odabirom niลกe u startu eliminirate mnoge velike trลพiลกne igraฤe โ te si otvarate priliku za majstorstvo u vaลกem podruฤju. Ne morate biti svima sve โ budite najbolji u onom uskom podruฤju kojim se bavite. Stvorite odliฤan proizvod ili uslugu โ toฤno po mjeri vaลกeg idealnog kupca.
Prilagoฤavajte se trendovima, ali nemojte izgubiti fokus
Jedna vrlo zanimljiva izreka kaลพe da se โ pobjedinici se fokusiraju na pobjedu, a gubitnici na konkurenciju. Dakako, u tome ima poneลกto istine. Zanimljivo, neke fotografije s raznih natjecanja jasno pokazuju kako su pobjedinici fokusirani da ลกto prije uฤu u cilj, a gubitnici se osvrฤu oko sebe i prate ลกto radi konkurencija. ลฝelite li pobijediti na trลพiลกtu trebate postati voฤa koji ฤitavo trลพiลกte gura prema boljem iskustvu za krajnje kupce. U svakom biznisu ionako su kupci najvaลพnija valuta โ i njihovo je zadovoljstvo najvaลพnije za vaลก uspjeh.
Boriti s konkurencijom moลพete se na naฤin da pratite trendove koji se svako malo mijenjaju na trลพiลกtu. ลฝivimo u iznimno aktivnom digitalnom svijetu koji se znaฤajno mijenja iz godine u godinu โ i brza prilagodba postala je jedna od najvaลพnijih vjeลกtina modernog poduzetnika. Brza adaptacija je posebno vaลพna u digitalnom poslovanju โ gdje algoritmi diktiraju popularnost i buduฤnost mnogih aktivnosti korisnika. Pratite trendove i prilagoฤavajte se, ali nemojte gubiti vrijeme na osvrtanje na konkurenciju. Poฤetna analiza bila je sasvim dovoljna โ i sada je vrijeme da se fokusirate iskljuฤivo na vaลก napredak i na vaลกe poslovanje. Sretno.