LinkedIn je nedavno lansirao inovativni chatbot vođen umjetnom inteligencijom, koji se promovira kao osobni savjetnik za one koji traže zaposlenje. Uz to, predstavljeni su i napredni alati zasnovani na generativnoj AI, ekskluzivni za Premium korisnike.
Ove inovacije usko su povezane s radosnom viješću da je LinkedInova mreža narasla na impresivan broj od preko milijardu korisnika. Pod okriljem Microsofta, LinkedIn sustavno nadograđuje svoje usluge, naglasak stavljajući na automatizaciju – od poruka za regrutaciju, preciznih opisa poslova, do inteligentnog prilagođavanja profila uz pomoć AI tehnologije.
Novo predstavljeni AI chatbot, temeljen na OpenAI-ovom GPT-4, zamišljen je kao alat koji korisnicima omogućuje procjenu isplativosti prijave na određenu poziciju. S početkom implementacije za Premium korisnike, chatbot je rezultat Microsoftovih milijardskih investicija u OpenAI.
Da bi se postigla neophodna brzina i učinkovitost platforme, LinkedInov tim inženjera uložio je znatne resurse. Kako ističe Erran Berger, potpredsjednik za inženjerski razvoj proizvoda, bilo je neophodno kreirati niz tehničkih rješenja kako bi korisničko iskustvo bilo neprekidno i brzo, što je ključno za konverzacijske AI alate.
U težnji da obnovi rast prihoda nakon perioda usporavanja, LinkedIn je nedavno najavio redukciju skoro 700 radnih mjesta, pri čemu je najveći udar osjetila inženjerska divizija.
Kada korisnik aktivira novi chatbot s nekog od oglasa za posao, može birati između različitih upita, kao što su procjena vlastite usklađenosti s poslom ili strategije za bolje pozicioniranje. Na primjer, chatbot analizira korisnički profil i iskustvo i pruža personalizirane povratne informacije koje mogu istaknuti relevantnost korisnikovih vještina za poziciju ili ukazati na moguće nedostatke koji bi mogli utjecati na uspjeh prijave.
Gyanda Sachdeva, potpredsjednica za upravljanje proizvodima, naglašava da se visoki standardi kvalitete odgovora ne smiju zanemariti, imajući u vidu važnost procesa traženja posla.
Također, korisnik može zatražiti i informacije o zaposlenicima unutar kompanije, što chatbot pretvara u priliku za umrežavanje, nudeći profile zaposlenika s kojima se korisnik može povezati. Čak i komunikacija s potencijalnim kolegama može biti olakšana kroz generativnu AI, omogućavajući sastavljanje poruka na sofisticiran i prilagođen način.
LinkedIn je svjestan i prethodnih izazova povezanih s AI u kontekstu zapošljavanja, gdje su se pojavile pristranosti koje su mogle negativno utjecati na marginalizirane skupine, kao što su pokazala iskustva s Amazonovim regrutacijskim algoritmima i studije koje su identificirale diskriminaciju crnačkih kandidata. U odgovoru na ove izazove, Berger ističe da je kompanija posvećena održavanju standarda odgovornog AI-a, kombinirajući ih s vlastitim modelima usklađivanja poslova, što dovodi do iznimno personaliziranog i pravednog iskustva za sve tražitelje posla na platformi.