Prije neลกto viลกe od mjesec dana Instagram je predstavio Reels, a sada se pojavio i YouTube sa svojim novim alatom Shorts. Obje novine predstavljene od strane YouTube-a i Instagrama imaju samo jedan vaลพan zadatak โ privuฤi korisnike TikToka te tako usporiti nagli rast ove popularne druลกtvene video mreลพe. No, mogu li Instagram i YouTube biti kvalitetni konkurenti inovativnom TikTok-u?
TikTok kao opasni konkurent dobro stojeฤim digitalnim platformama
Vjerojatno ne treba naglaลกavati kako je TikTok u popriliฤno kratkom vremenu izgradio zavidnu bazu korisnika, ฤime je usadio odreฤeni strah dobro stojeฤim druลกtvenim mreลพama. Naime, u svijet tehnologije stvari se vrlo brzo mijenjanju, a korisnici su bez previลกe razmiลกljanja spremni prihvatiti nove trendove te odbaciti stare. Dakle, TikTok kao nova popularna pojava na trลพiลกtu mogao bi uvelike naลกtetiti dosadaลกnjim kljuฤnim igraฤima trลพiลกta โ kao ลกto su Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, itd.
Brzi rast TikToka baziran je iskljuฤivo na sjajnoj ideji i vrhunskim alatima koji se nude unutar TikTok aplikacije. Brzinsko, jednostavno i kreativno snimanje zanimljivih video materijala โ mamac je mnogim kreatorima sadrลพaja. S druge strane, viralna popularnost TikToka privukla je na mreลพu mnogobrojne korisnike โ pa je TikTok u svega 2-3 godine postao ozbiljan konkurent svim druลกtvenim mreลพama. Prema nedavno objavljenim podacima TikTok ima viลกe od 800 milijuna korisnika ลกirom svijeta, dok je sama TikTok aplikacija preuzeta viลกe od 2 milijarde puta. Respektabilne brojke, koje iznimno brzo rastu.
Instagram i YouTube prepoznali priliku za buduฤi uspjeh
Razvoj inovacija na podruฤju druลกtvenih mreลพa veฤ godinama ima jedan te isti princip. Druลกtvene mreลพe testiraju nove funkcionalnosti i kada se pojavi neka iznimno popularna, ubrzo ostale druลกtvene mreลพe kopiraju tu funkcionalnost unutar svoje postojeฤe infrastrukture. Dakle, danas imamo na trลพiลกtu hrpu druลกtvenih mreลพa kod koji je veฤina funkcionalnosti jednaka โ jer svi ลพele ono ลกto je popularno.
Popularnost TikToka i jedinstvenog naฤina objavljivanja ลกaljivih video materijala potaknula je Instagram i YouTube da se okrenu razvoju sliฤne funkcionalnosti unutar svojih aplikacija. Ovih su dana inลพenjeri dotiฤnih kompanija u tome uspjeli te je nedavno predstavljen Reels na Instagramu, a sada i Shorts na YouTube mreลพi. Iako biste na prvu moลพda pomislili kako je kopija loลกija od originala โ ฤinjenica je da je Reels veฤ prikupio veliki broj zaljubljenika na Instagramu (a tek je nedavno slavio jedan mjesec postojanja).
Instagram Reels veฤ ima mnoลกtvo kreatora
Instagram je po mnogima trenutno najpopularnija mreลพa na svijetu (iza nedodirljivog Facebooka, koji je usput ionako vlasnik Instagrama). Iako je Instagram u samom poฤetku bio zamiลกljen kao jednostavna druลกtvena mreลพa na kojoj ฤe se objavljivati samo fotografije, evolucijom i prilagoฤavanjem novim trendovima โ Instagram je postao puno viลกe od toga. Danas na Instagramu uz jednostavne fotografije moลพete objavljivati i video materijale, storije, ankete, carousele, itd. Od nedavno na Instagramu je i Reels โ kao izravna konkurencija popularnom TikToku.
Instagram Reels korisnicima omoguฤuje kreiranje i objavljivanje kratkih video materijala u ฤijem bi fokusu trebala biti kreativnost i zezancija. Iako relativno nova, ova je funkcionalnost veฤ privukla mnogobrojne kreatore pa danas Instagram Reels susreฤemo prilikom svakog obilaska Instagrama. Pozitivna stvar za dizanje popularnost ove funkcije jest i to ลกto se Instagram Reels moลพe objaviti na feed-u korisnika pa je samim time vidljiv pratiteljima (bez potrebe za odlaskom u neke posebne aplikacije ili izbornike).
Slobodno moลพemo reฤi kako Instagram Reels veฤ sada konkurira TikTok-u, no na sebi svojstven naฤin. Naime, temeljna ideja lansiranja Instagram Reels-a vjerojatno nije privlaฤenje korisnika s TikToka, veฤ zadrลพavanje postojeฤih korisnika Instagrama (jer uz novu funkcionalnost nemaju potrebe prelaziti na TikTok).
Moลพe li YouTube Shorts ugroziti TikTok?
YouTube je prije nekoliko dana javnosti predstavio svoje rjeลกenje za krate video uratke โ naziva Shorts. Navedena funkcionalnost namijenjena je kreatorima video sadrลพaja koji ลพele stvarati kratke video materijale direktno sa svojeg pametnog telefona. Zanimljivo, YouTube je Shorts pustio bez previลกe testiranja jer ลพele vidjeti kako ฤe korisnici ove popularne video platforme reagirati na ovu novost.
ฤinjenica je da YouTube koristimo na jedan drugaฤiji naฤin, nego li ostale druลกtvene mreลพe. Stoga, postavlja se pitanje ima li lansiranje Shorts funkcionalnosti uopฤe smisla provoditi na YouTube-u? Dakako, YouTube ลพeli ostati u trendu s funkcionalnostima na ostalim druลกtvenim mreลพama pa je nakon nedavnog lansiranja priฤa na YouTube-u โ ovo nekako prirodan potez koji je trebao uslijediti. Moลพda YouTube Shorts i neฤe postiฤi neke zapaลพenije rezultate, ali ฤe korisnici podsvjesno znati da na raspolaganju imaju i tu moguฤnost โ pa isti neฤe trebati traลพiti na TikToku ili Instagramu.
Je li TikTok sada u problemima?
Ovo je definitivno vrlo zanimljivo pitanje, na koje je teลกko dati neki konkretan odgovor. Instagram je uvoฤenjem priฤa uspio suzbiti popularnost Snapchata pa samim time postoji moguฤnost da Instagram naลกteti i TikTok-u. Za YouTube je teลกko povjerovati da ฤe Shorts-om ugroziti bilo koga jer na ovu platformu ionako korisnici dolaze iz sasvim drugaฤijih razloga pa ova funkcionalnost vjerojatno neฤe biti iznimno popularna. Dakako, uvijek je sve moguฤe.
Viลกe od same konkurencije TikTok vjerojatno brinu najavljene zabrane rada u nekim drลพavama svijeta, meฤu kojima posebni odjek ima SAD. Predsjednik Trump i njegova administracija ลพele zabraniti rad TikToka u SAD-u ili zahtijevaju prodaju udjela nekoj ameriฤkoj kompaniji. Teลกko je vjerovati da ฤe TikTok prepustiti dio poslovanja Amerikancima, no ลพele li opstati na tom velikom trลพiลกtu trebat ฤe neลกto uฤiniti. Takav razvoj situacija dovodi do nemira unutar samog TikToka, a kada na to pridodamo i razvoj konkurenta โ pitanje je ลกto ฤe se desiti s ovom mreลพom u narednim mjesecima i godinama. U svemu tome priliku vide Instagram i YouTube โ koji spremno ฤekaju nove korisnike ลพeljne inovativnih funkcionalnosti.
Mogu li Instagram i YouTube โuniลกtitiโ popularnost TikToka? Napiลกi miลกljenje u komentare.
