Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Propala prodaja Twittera Musk-u: Kako društvene mreže prepune spam računa utječu na poslovanje?!

Telefon - Propala prodaja Twittera Musk-u Kako društvene mreže prepune spam računa utječu na poslovanje
(Photo: Pixabay.com)

Zašto je propala megalomanska prodaja Twittera popularnom vizionaru Elonu Musku? Zašto je Musk odlučio stopirati kupnju Twittera zbog ogromnog broja spam profila korisnika? Jesu li spam računi veliki problem po pitanju poslovanja i zarade na društvenim mrežama?

Posljednjih smo tjedana detaljno pratili što se sve zbiva oko Twittera. Naime, jedan od najvećih vizionara današnjice, Elon Musk, odlučio je uložiti novac u kupnju Twittera – društvene mreže koju mnogi smatraju “mrežom na izdisaju”.

Sve oko prodaje Twittera izgledalo je idilično sve do prije nekoliko dana – kada je Musk iznenada odlučio stopirati kupnju Twittera. Razlog je navodno u tome što se na Twitteru nalazi više spam (bot) računa od onog što su nagovijestili dosadašnji čelnici Twittera.

(Photo: Pixabay.com)

Više od 95% dnevnih korisnika Twittera su stvarni korisnici ili?!

Elon Musk je proteklih dana objavio kako stopira kupnju Twittera sve do trenutka kada se ne dokaže da su zaista 95% dnevno aktivnih računa stvarni korisnici. Musk uvelike sumnja na to da je više od 5% dnevno aktivnih računa zapravo spam računa koje pokreću razno razni botovi.

Dakako, odustajanje od kupnje pokrenulo je lavinu reakcija, a na cjelokupnu se priču oglasio i trenutni CEO Twittera. On je pokušao opravdati odluku Twittera u kojoj neće javno iznositi koliki udio dnevno aktivnih računa čine botovi. Samim time, dodatno je zakopao ionako već problematičnu situaciju.

Musk je na njegov odgovor reagirao objavom Poop emotikona. Samim time je jasno dao do znanja kako ga ovakvi smiješni izgovori ne zanimaju i ne želi se igrati biznisa – već želi stvarati biznis. Nakon tih događanja, mnogi se pitaju koliki postotak dnevno aktivnih korisnika Twittera čine bot računi? I ne samo Twittera, nego i ostalih društvenih mreža?

Spam računi su veliki problem virtualnog svijeta

Spam računi kojima upravljaju razni botovi – veliki su problem modernog virtualnog svijeta. Naime, živimo u vremenima kada nam životima u velikoj mjeri upravljaju računala, a da toga nismo ni svjesni. Društvene mreže prepune su raznih botova i spam računa koji itekako utječu na našu svakodnevicu, posebice ako smo skloni korištenju društvenih mreža.

Dakako, spam računi igraju posebno važnu ulogu u poslovnom kontekstu digitalnog svijeta. Ideja bot računa je stvoriti priliku za zaradu na način da računalo radi umjesto čovjeka. Iako ideja izgleda plemenito, zapravo je potpuni promašaj po pitanju mnogih. Posebice se to odnosi na ulagače koji žele unaprijediti rad nekih platformi.

Sasvim je jasno zašto Musk ne želi uložiti novac u Twitter koji je navodno prepun bot računa. Takvi su izmišljeni virtualni računi potpuno beskorisni za čitavo poslovanje mreže i samo rade veliku štetu na području zarade. Što je veći broj spam računa, manja je zarada društvene mreže. Ujedno, ulaganje u takvu mrežu je puno nesigurnije jer se postavlja legitimno pitanje – koja je stvarna vrijednost takve mreže, odnosno platforme.

Propala prodaja Twittera Musk-u Kako društvene mreže prepune spam računa utječu na poslovanje
(Photo: Pixabay.com)

Je li Twitter društvena mreža koja odumire?

U očima ljudi iz naše regije, Twitter je društvena mreža koja polako izumire. No, je li tome zbilja tako? Je li Twitter mreža koja izumire ili je naša regija krivo koncipira? Valja odmah naglasiti kako u svijetu Twitter nije društvena mreža na kojoj ćete dijeliti slatke slike s djecom s putovanja, već je Twitter puno ozbiljnija mreža.

Twitter je društvena mreža na kojoj kreću velike promjene i koja diktira razna poslovno-gospodarska zbivanja. Ujedno, Twitter je društvena mreža koja služi za ranu objavu vijesti iz raznih sfera društva i samim time ima vrlo važnu ulogu u informiranju ljudi diljem svijeta. Možemo reći kako Twitter nije tipična društvena mreža i zato je mi na Balkanu ne percipiramo kao živu mrežu prepunu potencijala.

Zanimljivo, sam Musk je putem objava na Twitteru već pokazao koliko važnu ulogu može imati ova mreža. Naime, njegove su objave radile tektonske pomake na tržištu kriptovaluta, što je samo dokaz da je Twitter važan čimbenik modernog gospodarstva. Vjerojatno je Musk kroz kupnju Twittera htio dodatno naglasiti važnost te mreže u gospodarskom svijetu, ali i diktirati neke buduće trendove.

Možemo zaključiti kako Twitter nije društvena mreža koja izumire. Dapače, Twitter je poprilično živ i koristi se diljem svijeta vrlo aktivno. Broj korisnika jasno pokazuje kako je Twitter i dalje među top društvenim mrežama na svijetu. Zanimljivo i prirodni doseg te društvene mreže je sasvim solidan pa se na njoj može lako i brzo stvoriti nišna zajednica. Pitanje je samo, koliki postotak dnevno aktivnih korisnika čine botovi?

Može li se zaraditi na Twitteru?

Twitter za razliku od ostalih društvenih mreža nema detaljno razrađene kanale zarade pa je samim time možda manje atraktivan raznim Influencerima. No, Twitter nudi mnoge druge mogućnosti (npr. objave linkova, eksplicitni sadržaj) koje otvaraju hrpu novih prilika. Samim time, Twitter postaje mjesto putem kojeg se može doći do zarade.

Zarada na Twitteru može se ostvariti na razne načine, a samo je manjak kreativnosti prepreka u ostvarivanju super rezultata. Uz dobro osmišljen profil i redovitu aktivnost, na Twitteru možete relativno brzo skupiti zajednicu koja će podržavati vaše projekte i vaš rad. Dakako, na Twitteru uglavnom obitava selektivna grupa ljudi – što znači da korisnici prate samo ono što ih zaista zanima. Nišni profili zbog toga dobivaju puno više pažnje, od svestranih profila.

Što se tiče same zarade, načina je zaista puno. Putem Twittera možete dijeliti linkove do proizvoda koje prodajete, možete dijeliti affiliate linkove do web trgovina, možete kroz objave sponzorirati proizvode i usluge, itd. Direktne zarade na Twitteru nema, ali je Twitter odličan poligon za slanje kupaca na vaše ili tuđe platforme. S obzirom na relativno dobar prirodni doseg, rezultati mogu biti odlični.

Propala prodaja Twittera Musk-u Kako društvene mreže prepune spam računa utječu na poslovanje ljudi
(Photo: Pixabay.com)

Bez prodaje Twittera nema ni novotarija na mreži?

Musk je trebao u Twitter donijeti jednu novu viziju i vrlo vjerojatno pokrenuti jednu sasvim novu eru ove društvene mreže. Zalagao se za Twitter bez cenzure, čime bi omogućio svima da slobodno dijele svoje mišljenje putem društvene mreže. Ipak, kako je prodaja Twittera sada stopirana (ili propala) pravo je pitanje što će se nadalje događati s Twitterom.

Valja spomenuti kako je Twitter društvena mreža koja prati zbivanja na tržištu i redovito izbacuje nove funkcionalnosti kako bi se dodatno približila željama korisnika. Ipak, u moru atraktivnih društvenih mreža Twitter će sve teže izboriti svoju poziciju među korisnicima. S vizionarom Musk-om Twitter bi vjerojatno dobio jedna nova krila i postao top platforma za slobodno izražavanje.

No, stopiranje prodaje Twittera sada baca jednu ljagu na Twitter zbog koje bi mogli pobjeći i neki postojeći korisnici. Ipak, Musk nam je skrenuo pažnju na to koliko je virtualni svijet zapravo prepun spama i prevara te kako se lako pogubimo u svijetu kojim upravljaju računala. Zapitate li se ikad kako društvene mreže utječu na vaš život i tko se krije iza pojedinih profila na društvenim mrežama?!

Ostavi komentar

Možda će vas zanimati

Internet

Elon Musk je konačno potvrdio ono što mnogi već dugo sumnjaju – dopustit će Donaldu Trumpu povratak na Twitter. Musk je, u intervjuu za...

Internet

Prema izvještajima novinske agencije Reuters, Elon Musk razmišlja o monetizaciji tweetova “koji sadrže važne informacije ili su viralni”, kao i o naplaćivanju naknade web...

Internet

Twitter je prihvatio ponudu Elona Muska koji će kupiti giganta društvenih medija za 54,20 dolara po dionici, odnosno za ukupno oko 44 milijarde dolara....

Internet

Povodom Dana planeta Zemlje, Twitter je najavio zabranu oglasa koji promiču poricanje klimatskih promjena, uz objašnjenje da oglasi čiji je cilj zavaravanje korisnika neće...