Mogu li se postići super SEO rezultati uz mali budžet? Zašto je mali budžet problematičan za ostvarivanje visokih Google pozicija? Kako pametno uložiti malo novca i ostvariti super SEO marketing rezultate?
SEO marketing je vrlo zanimljivo područje marketinga koje donosi spore, ali dugoročne rezultate. Glavna prednost SEO marketinga jest dugotrajnost rezultata – koja se u kasnijim fazama odvija bez dodatnih novčanih ulaganja. Dakle, u SEO uložite na početku – a rezultate dobivate besplatno i nekoliko godina kasnije.
Kako biste uz pomoć SEO metoda došli do visokih pozicija na Google tražilici (i ostalim tražilicama) potrebno je imati određeni početni kapital. Što je početno ulaganje veće, brži i kvalitetniji će biti i SEO rezultati. No, ako nemate puno novaca za ulaganje u SEO – evo nekoliko korisnih savjeta.
Ako nemate novac – uložite vlastito vrijeme
Glavna zadaća SEO marketinga jest podići vašu web stranicu na što bolja (viša) mjesta na Google tražilici – kako bi klijenti što više klikali na vašu web stranicu. Na taj način dobivate zainteresirane klijente potpuno besplatno – kroz visoku poziciju na web tražilicama.
SEO (optimizacija za web tražilice) donosi spore, no dugotrajne rezultate. Kako biste uspjeli ostvariti relativno brze i kvalitetne rezultate važno je pametno početno ulaganje. Ako nemate novac – uložite vlastito vrijeme.
Uložite svoje vrijeme u istraživanje konkurencije, učenje o SEO taktikama i stvaranje novog sadržaja. Sadržaj je i dalje najvažniji čimbenik kvalitetnih pozicija na web tražilicama – i zato je ulaganje vremena i truda u sadržaj iznimno bitno.
Istraživanje konkurencije i ključnih riječi
Ako vam neka SEO agencija za malo novaca nudi velika obećanja – vjerojatno se radi o prevari. Naime, za malo novaca od agencije nije moguće dobiti velike rezultate. Novac će u takvim primjerima vjerojatno biti utkan u pridobivanje jeftinih backlinkova – što vam može dodatno srozati rezultate na web tražilicama. Dakle, ne vjerujete super ponudama.
Za malen budžet agencija vam ne može istraživati ključne riječi, analizirati on-page SEO karakteristike, stvarati sadržaj, objavljivati backlinkove, itd. Jednostavno, malen budžet ne dopušta takvu širinu usluga i toga morate biti svjesni.
Ako već imate malen budžet na raspolaganju sa SEO agencijom probajte dogovoriti analizu konkurencije i ključnih riječi. Naime, SEO agencija vrlo vjerojatno ima zakupljene skupe SEO alate koji vam mogu znatno olakšati pozicioniranje na Google tražilici – kroz pravilno prepoznavanje konkurencije i potencijala ključnih riječi. Dogovorite s agencijom analizu konkurencije i ključnih riječi – te tako pripremite odličan temelj za buduće SEO radnje.
On-page SEO za lakše pozicioniranje
U SEO svijetu postoje dva glavna smjera optimizacije: on-page i off-page SEO. On-page SEO se radi na vašem webu i njegova je zadaća pripremiti web za lakše i brže pozicioniranje. S druge strane, Off-page SEO je vezan uz aktivnosti koje radite na tuđim web stranicama, a koje podižu kredibilitet vašoj web stranici.
Za malo uloženog novca SEO agencija će vam vjerojatno predložiti da odrade On-page SEO. Radi se o zbiru raznih aktivnosti kojima je glavni cilj omogućiti kvalitetno i brzo pozicioniranje web stranice na Google tražilici (i ostalim tražilicama).
Odlučite li se za suradnju s agencijom po pitanju osnovne On-page optimizacije svakako zatražite izvještaj koji vam prikazuje stanje prije i poslije. Važno je da web ima podešene osnovne parametre zahvaljujući kojima možete pratiti napredak SEO marketinga. Također, optimizirani web mora raditi brže (učitavati se unutar nekoliko sekundi) i mora biti prilagođen modernim tehnologijama (ispravan prikaz na malim i velikim ekranima).
Planirajte male zadatke za velike SEO rezultate
Kada ste oskudni s novce (i vremenom) morate se fokusirati na ostvarivanje malih rezultata. Konstantni mali rezultati dovest će vas do velikih uspjeha – ako ćete biti odlučni i redoviti. Upravo je konzistentnost u stvaranju i optimiziranju novog sadržaja najvažniji čimbenik SEO uspjeha.
Nakon što ste sredili osnovne probleme web stranice (brzina i responzivnost) vrijeme je da se posvetite planiranju budućih aktivnosti. Kako biste lakše došli do rezultata izbjegavajte “konflikt” s velikim konkurentima i fokusirajte se na male pobjede (koje velike igrače uopće ne zanimaju).
Konkretno, napravite plan kojim ćete pokoriti manje tražene SEO ključne riječi i fraze. Umjesto fokusa na SEO frazu “najbolji sladoled” fokusirajte se na SEO frazu “najbolji sladoled u Zagrebu” ili “najbolji sladoled od vanilije“. Ovo prije je samo ilustrativni primjer, no fokus trebate zadržati na manje traženim ključnim frazama koje imaju i manje konkurencije.
Naučite stvarati kvalitetan SEO sadržaj
Kvalitetan sadržaj vodi vas prema uspjehu na Google tražilici. Moderan Google algoritam je velika nepoznanica svima koji se bave marketingom. No, bez obzira na to rezultati jasno pokazuju – kvalitetan sadržaj nalazi se na vrhu Google rezultata. Samim time, u kvalitetan sadržaj se uvijek isplati ulagati (bilo vrijeme, bilo novac).
Kako biste sebi olakšali proces stvaranja kvalitetnog sadržaja u WordPress-u možete instalirati neke dodatke koji će vam olakšati praćenje SEO uvjeta. Konkretno, najpopularniji SEO plugin je Yoast – koji vam omogućava da pratite kvalitetu zadovoljenja kriterija za bolje pozicioniranje na web tražilicama.
Važno je da tekst ima glavni H1 naslov (s uključenom ključnom frazom) i nekoliko podnaslova H2 ili H3. Preporučuje se da tekstovi imaju više od 1000 riječi (dugi tekstovi lakše rangiraju) i da su podijeljeni u kratke odlomke. Potrebno je što više puta spomenuti ključnu riječ ili frazu, ali ne pretjerivati. Dakako, poželjno je da tekst sadrži i pokoju fotografiju (s alt tagom).
Povežite se i osigurajte besplatne backlinkove
Backlinkovi su linkovi s drugih stranica koji vode do vaše stranice. Takvi su linkovi iznimno važni za dobru poziciju na Google tražilici jer ukazuju na to da vaša stranica ima relevantan i kvalitetan sadržaj. Skupljanje backlinkova je težak posao, ali koji će vas vrlo brzo nagraditi za sav trud.
Preporuka je izbjegavati kupovanje jeftinih backlinkova jer su takvi linkovi “potrošeni” i ne donose nikakvu dobrobit vašem web-u. Dapače, mnoštvo manje kvalitetnih backlinkova može i naštetiti kredibilitetu vaše stranice. Linkovi stoga moraju biti što kvalitetniji i sa što relevantnijih web stranica.
Skupljanje backlinkova je vrlo zahtjevan posao po pitanju budžeta i mnogi se linkovi plaćaju i po nekoliko tisuća kuna. Ako nemate novaca možete se okrenuti udruživanju i povezivanju s konkurencijom. S vremenom možete dogovoriti razmjenu guest postova, kako biste dobili kvalitetne linkove s relevantnih stranica.
Budite uporni i redoviti – i uspjeh je zagarantiran
SEO nije sprinterska disciplina, već maraton. Rezultati se u SEO marketingu ostvaruju jako sporo, ali isto tako traju jako dugo. Stoga, svako ulaganje u SEO trebalo bi s vremenom polučiti super rezultate.
Ustrajnost i redovitost dvije su najvažnije karakteristike ostvarivanja SEO rezultata. Svaki novi sadržaj koji objavite, a optimiziran je prema SEO pravilima – donijeti će vam neke rezultate u budućnosti. Što je sadržaj kvalitetniji – to će i rezultati biti bolji.
Gradite dan za danom novi sadržaj na web stranici i malim koracima stignite do velikih rezultata. Iako će u početku biti frustrirajuće gledati kako nema konkretnih rezultata, vrijeme će vam pokazati da trud nije bio uzaludan. SEO, tj. Google će vas nagraditi novim posjetama onda kada to najmanje očekujete.