Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Psihologija

Slogani koji obećavaju uštedu zapravo potiču potrošnju

Nova studija objavljena u časopisu Journal of Consumer Research otkriva neobičan aspekt ponašanja potrošača. Ljudi se ponašaju drugačije kada se susreću s trgovačkim imenom nego li kada se susreću s njegovim sloganom.

“Trgovački brand Walmart označava američku korporaciju koja ima lanac diskontnih trgovina te omogućuje povoljnu kupnju i uštede svojim kupcima. Spominjanje imena Walmart djeluje na kupce tako da oni smanjuje svoju potrošnju. Istovremeno Walmartov slogan: štedi novac, živi bolje – povećava želju za trošenjem,” iznose autori rada Juliano Laran (University of Miami), Amy N . Dalton (Hong Kong University of Science and Technology) i Eduardo B.Andrade (University of California, Berkeley).

Ispitivanje je pokazalo da neočekivani učinak ne postiže samo trgovački brand Walmart. Prije početka ispitivanja sudionicima je naglašeno da će im biti postavljeni zadatci koji traže prisjećanje i zamišljanje. Polovici sudionika su prikazivana imenima trgovačkih brandova koji svojim potrošačima nude povoljne cijene: Walmart, Sears, Home Depot, Ross i Dollar General. Ostalim sudionicima su prikazivani slogani istih trgovaca. Na primjer, “Garantiramo dobar život po povoljnim cijenama” (Sears). Cilj zadatka je bio navesti ispitanika da nesvjesno prihvati ime branda ili njegov slogan.

U drugom zadatku je od sudionika zatraženo da obave zamišljenu kupovinu u trgovačkom centru i navedu koliko su pritom spremni potrošiti. “Ispitanici kojima su prikazani brandovi koji nude robu po povoljnim cijenama u zamišljenoj kupnji su bili spremni potrošiti u prosjeku 94$. Drugi dio ispitanika kojima su prikazani trgovački slogani istih brandova u zamišljenoj kupnji su bili spremni potrošiti znatno više, u prosjeku 184$,” navode autori. “Prema tome, imena brandova koji osiguravaju povoljnu kupnju potakli su sudionike na štednju, dok su slogani istih brandova koji također nude uštedu doveli do potpuno suprotnog učinka, poticanja potrošnje.”

U nastavku istraživanja ispitanicima su prikazivani različiti slogani. Uočeno je da poruke koje obećavaju uštedu jačaju želju potrošača za kupovanjem, dok na slogane koji potiču luksuzna trošenja potrošači reagiraju smanjenim trošenjem. “Tvrtke mogu svojim sloganima privući veći broj potrošača i pojačati njihovu želju za kupovanjem. Ova strategija je vrlo učinkovita”, zaključuju autori.

Izvor: University of Chicago Press Journals

Možda će vas zanimati

Geografija i geologija

Najjači potresi na svijetu su moćne prirodne sile koje mogu u trenu promijeniti krajolik, uništiti gradove i, nažalost, ugroziti živote. Kad govorimo o najjačim...

Geografija i geologija

Vulkanski otoci nastaju kroz jedan od najmoćnijih procesa na Zemlji – vulkansku aktivnost! Kada magma iz unutrašnjosti planeta dospije na površinu kroz pukotine u...

Energija i gorivo

Kućna vjetroelektrana je sustav koji omogućava vlasnicima kuća da proizvode vlastitu električnu energiju koristeći snagu vjetra. Zamislite da imate malu vjetroturbinu u svom dvorištu...

Društvene znanosti

Gdje su nestali Iliri? To je pitanje koje već stoljećima intrigira povjesničare, arheologe i ljubitelje drevne prošlosti. Iliri, drevni narod koji je nekoć naseljavao...