Hi, what are you looking for?

Arheologija i paleontologija

Dobro očuvani ostaci medvjeda iz ledenog doba pronađeni u Sibiru

Posljednjih godina u Sibiru su pronađeni ostaci različitih životinjskih vrsta.

Foto: NORTH-EASTERN FEDERAL UNIVERSITY

Vrlo dobro očuvani ostaci medvjeda iz ledenog doba pronađeni su u Sibiru. Medvjed je otkriven zahvaljujući topljenju permafrosta na otocima Lyakhovsky na sjeveroistoku Rusije. Zubi i njuška su praktički netaknuti, a vjeruje se da je riječ o mrkom medvjedu koji je živio prije 22.000 do 39.500 godina, prenosi BBC.

Foto: NORTH-EASTERN FEDERAL UNIVERSITY

Znanstvenici sa Sjeveroistočnog saveznog sveučilišta (NEFU) u gradu Yakutsk, proučavat će pronađene ostatke medvjeda. Spomenuto sveučilište je poznato po istraživanju prahistorijskih vrsta, a znanstvenici tvrde da se ovdje radi o otkriću bez presedana.

Lena Grigorieva, paleontologinja sa sveučilišta, izjavila je da je medvjed “prvi i jedini primjerak svoje vrste” koji je pronađen u komadu s “mekim tkivom”.

Foto: NORTH-EASTERN FEDERAL UNIVERSITY

“Potpuno je očuvan, sa svim unutrašnjim organima na mjestu, uključujući i nos. Ranije su pronađene samo lubanje i kosti, zato ovo predstavlja veliko otkriće za cijeli svijet”, nadodala je Grigorieva.

Ostali ruski znanstvenici pozvani su da se pridruže studiji, a više detalja bit će objavljeno uskoro, najavili su iz NEFU-e u priopćenju za medije u ponedjeljak.

Foto: NORTH-EASTERN FEDERAL UNIVERSITY

Posljednjih godina u Sibiru su pronađeni ostaci različitih životinjskih vrsta, od velikih otkrića mamuta pa sve do štenaca i mladunaca špiljskih lavova.

Prošle godine, u Sibiru je pronađeno 18.000 godina staro štene savršeno očuvano sa zubima i krznom.

1 Comment

1. Zoran Petrović

2 studenoga, 2020 at 4:26 pm

Sjajna prilika da iz njihove DNA ponovno se rode 40 000g kasnije. Njihov pragenom izvrsna je baza da se usporedi sa današnjim srodnicima kako bi se evoluciske razlike pokazale kao rezultat međudjelovanja okoline. Živimo u čudesnim vremenima i velikim izazovima. Pitanje je da li smo dovoljno zreli da prevladamo umjetne podjele svijeta i zajedno upregnemo znanje, resurse i tehnologiju u korist opstojnosti svekolikog Života na Zemlji.