Arheologija i paleontologija

Fosili mamuta pronađeni na poluotoku Jamal u Sibiru

Fragmente skeleta mamuta s komadićima mekog tkiva lokalni su stanovnici otkrili na obali jezera Pechevalavato.

Na obalama jezera Pechevalavato na ruskom poluotoku Jamalu u Sibiru pronađeni su fosili mamuta. Fosili će biti otpremljeni u Istraživački centar za arktičke studije, gdje će potom biti analizirani, prenosi agencija TASS.

Fragmente skeleta mamuta s komadićima mekog tkiva lokalni su stanovnici otkrili na obali jezera Pechevalavato, koje se nalazi u blizini sela Seyakha na poluotoku Jamalu. Glavni poglavar sela Stanislab Vanuito odmah je ovo otkriće predao znanstvenicima. Istraživački centar za Arktičke studije već sutra će na to područje poslati arheologe i istraživače.

Ekspedicija će imati zadatak istražiti nalaz i potražiti ostale moguće fosile mamuta u tom području.

“Blato na dnu jezera može zadržati ostatke mamutova skeleta. Potrebno je zabilježiti točno mjesto gdje su fosili pronađeni radi daljnjih istraživanja”, rekao je direktor centra Dmitry Frolov.

Iz centra navode da se fosili mamuta povremeno mogu pronaći na poluotoku Jamal, čiji se najveći dio nalazi sjeverno od Arktičkog kruga, u zoni permafrosta, u kojem zime traju i do osam mjeseci godišnje.

“Najpoznatija otkrića su bebe-mamuti Masha i Lyuba koje su pronađene na području Jamal 1988. i 2007. godine. Također, na poluotoku Gydansky pronađena je bogata zbirka kostiju mamuta”, pojasnili su stručnjaci.

Mamuti su lutali zemljom prije nekih 4.000 godina, a bili su dvostruko veći i teži od današnjih slonova. Odrasle jedinke su mogle narasti do čak 5,5 metara visine, a težina im je iznosila do 12 tona.