Užitak koji pruža hrana može postati još bolji ukoliko jedete u pravom glazbenom okruženju, navodi se u studiji o učincima različite pozadinske glazbe na okus hrane objavljenoj u časopisu Appetite.
Prethodna istraživanja pokazala su da određeni glazbeni žanrovi mogu izazvati različite emocije, te da uživanje u određenoj hrani može biti uzrokovano emocijama. Pa ipak, ova studija otišla je korak dalje i pokazala kako glazba utječe na stvaranje emocija i percepcije o hrani.
„Malo se zna o utjecaju glazbe koja svira u pozadini na percepciju hrane. Većina ranije provedenih studija fokusirala se na istraživanje utjecaja pozadinske glazbe na ponašanje prilikom kupovanja”, rekao je Han-Seok Seo sa Sveučilišta u Arkansasu. Tako su pojedina istraživanja pokazala da je, u slučajevima kada je u specijaliziranim prodavaonicama vina svirala francuska ili njemačka glazba, prodaja vina iz tih zemalja nadmašila je prodaju svih drugih.
No, u spomenutoj studiji, 99 ispitanika (46 muškaraca i 53 žene) testiralo je određenu hranu – onu koja je povezana s emocijama, ali i onu koja nije, slušajući isti glazbeni predložak koji je ponovno komponiran i predstavljen kao klasična, jazz, hip-hop ili rock glazba. Emocionalna hrana je, što ne iznenađuje, bila mliječna čokolada, a neemocionalna paprika babura. Rezultati su pokazali da je jazz dodatno poboljšao okus čokolade, a hip-hop nije. No, test s paprikom nije rezultirao istim zaključkom, što Seo objašnjava činjenicom kako su u restoranu učestalo mijenjali radio stanice. „Ovo je istraživanje pokazalo da žanr glazbe koja svira u pozadini može modulirati okus hrane i učiniti ju još ukusnijom”, objasnio je Seo.
„Prilikom jela očito nije riječ samo o pukom unošenju hrane u organizam, te kontroli što i koliko točno jedemo. I glazbeno okruženje ima vrlo značajnu ulogu u tom procesu – ono utječe da jedemo brže, čini nas gladnijima, mijenja okus hrane ili pak pretvara sasvim običnu hranu u nešto zbilja posebno”, zaključio je Thomas Hummel s Tehničkog sveučilišta u Dresdenu.
Također, istraživanjem je pokazano da percepcija hrane izazvana glazbom u pozadini ovisi i o izvođaču pjesme, vrsti hrane, demografiji potrošača, ali i iskustvu i kulturi. No, za jačanje trenutnih rezultata nužno moraju biti provedena dodatna istraživanja s različitim glazbenim, ali i prehrambenim podražajima. Dakako, od ovog istraživanja neće profitirati samo proizvođači čokolade. Ono može biti od velike važnosti i u slučajevima kada je konzumiranje hrane itekako bitno. Potencijalni primjer mogu biti bolesnici s anoreksijom kojima bi ovakvo istraživanje moglo pomoći pri što bržem oporavku.
Izvor: Discovery