Svemir

Kina i Rusija namjeravaju potpisati sporazum o suradnji u projektu istraživačke stanice na Mjesecu

Spomenuti dogovor nije iznenađenje s obzirom na to da su odnosi između Roscosmosa i NASA-e u posljednje vrijeme zahladili

Rusija se priprema za potpisivanje ugovora s Kinom oko suradnje na projektu međunarodne istraživačke stanice na Mjesecu, piše Space.

Stanica pod nazivom International Lunar Research Station (IRLS) je zapravo kineska ideja, a plan je napraviti robotsku bazu na južnom polu Mjeseca. U 2030-tim godinama očekuju se kratke misije s ljudskom posadom, a u periodu između 2036. i 2050. godine očekuju se druge misije. Sljedeći koraci su kineske Chang-e misije i ruska Luna 27 misija.

Obje države naglašavaju da se trenutno radi samo o načelnom dogovoru, tako da nisu poznate informacije oko toga kako bi stanica trebala izgledati i koje bi mogućnosti trebala imati.

Spomenuti dogovor nije iznenađenje, posebice zbog toga što su odnosi ruskog Roscosmosa i američke svemirske agencije NASA-e u posljednje vrijeme zahladili.

Također, nije za isključiti da će se i neke druge zemlje pridružiti projektu međunarodne istraživačke stanice na Mjesecu.