Hi, what are you looking for?

Višak vitamina B12 uzrokuje pojavu akni

visak vitamina b12
Problem skin, acne

S obzirom na činjenicu da je potreban za pravilno funkcioniranje našeg živčanog sustava, ali i za proizvodnju krvi, vitamin B12 prilično je bitan za naše tijelo. No, dok mnogi vjeruju da nikada ne možete imati previše nečega što vam čini dobro, čini se da ovdje to ipak nije slučaj. Prema novom istraživanju, višak vitamina B12 može potaknuti pojavu neželjenih promjena na koži.

Kao što je opisano u časopisu Science Translational Medicine, znanstvenici sa Sveučilišta u Kaliforniji otkrili su da vitamin B12 utječe na izmjenu djelovanja pojedinih vrsta kožnih bakterija koje su povezane s aknama, potičući ih na proizvodnju spojeva za koje se zna da aktiviraju upalu i izazivaju poremećaj kože.

Iako se vitamin B12 nalazi u raznim prehrambenim proizvodima – uključujući meso, ribu i jaja – u ovoj fazi ne postoji dovoljno dokaza koji ukazuju da promjene u prehrani mogu pomoći ljudima kako bi imali zdraviju kožu. Međutim, ako i daljnja istraživanja potvrde takav uvjetovani odnos između vitamina B12 i pojave akni, ljudi skloni ovakvom stanju kože mogli bi preispitati odluku o uzimanju raznih vitaminskih dodataka, najčešće u obliku multivitaminskih tableta.

Znanstvenici su željeli pronaći moguće objašnjenje za činjenicu da kožna bakterija Propionibacterium acnes uzrokuje akne kod određenog broja ljudi. Eksperiment su započeli usporedbom lica pojedinaca sa zdravom kožom bez akni i onih koji imaju akne. Nakon usporedbe te dvije skupine, istraživači su otkrili da je biokemijski put u bakteriji Propionibacterium acnes, koja proizvodi vitamin B12, značajno produžen u osoba s aknama.

Kako bi dalje ispitali taj potencijalni odnos, analizirani su kožni mikrobi kod osoba sa zdravom kožom bez akni kojima su dane injekcije vitamina B12. Kao potvrdu ranijeg otkrića, uočili su da su bakterijski B12 biosintetski geni utjecali na izmjenu prijašnjeg stanja kože, gotovo u potpunosti zrcaleći rezultate obrazaca uočenih kod osoba s aknama. Jedan je pacijent čak razvio akne samo tjedan dana nakon primljene injekcije.

Za završnu fazu njihove studije, istraživački tim uzgojio je bakteriju Propionibacterium acnes u laboratoriju i izložio je djelovanju vitamina B12 u nadi da će saznati više o potencijalnoj podlozi mehanizma za ovu prividnu vezu. Otkrili su da je vitamin povećao produkciju upalnih spojeva koji se nazivaju porfirini, a koji su već otprije povezani s razvojem akni.

Iako ova studija ne može u potpunosti dokazati da višak vitamina B12 uzrokuje akne, ona ipak dokazuje da je sposobna izmijeniti ekspresiju gena u kožnim bakterijama, što je zanimljivo. Dakako, bit će potrebno provesti daljnja istraživanja prije nego se znanstvenici u potpunosti uvjere u postojanje ove veze, pogotovo jer su neke studije otkrile da vitamin B12 može djelovati protuupalno, što proturječi ovim rezultatima.

1. Dejan Klasić

July 20, 2015 at 8:57 pm

ja imam pojavu svega bez vitamina je to bolest

2. bruno

July 20, 2015 at 11:25 pm

Eh, što ti je znanost. Danas je ovako a sutra već nije. Vitamini iz B skupine su “veliki znanstvenici” godinama preporučivali kao jedno od najboljih pomoći kod osoba koje imaju akne. Za pet godina će shvatiti da vitamini B komplexa izazivaju karcinom kože ili nešto slično.

Koliko su glupi alternativci toliko i znanstvenici brljaju…