Planete i mjeseci

U srpnju bi čak tri misije trebale krenuti put Marsa

NASA, Kina i Ujedinjeni Arapski Emirati planiraju put u daleki svemir, a broj misija i njihova kompleksnost ukazuju na to koliko se ozbiljno shvaćaju ovakve misije.

U srpnju se otvara mogućnost za misije koje bi mogle krenuti u svemir, a ako sve protekne prema planu, put Marsa bi se mogle zaputiti čak tri misije.

NASA, Kina i Ujedinjeni Arapski Emirati planiraju put u daleki svemir, a broj misija i njihova kompleksnost ukazuju na to koliko se ozbiljno shvaćaju ovakve misije, piše The Hill.

NASA Perseverance bi put svemira trebala krenuti između 30. srpnja i 15. kolovoza, a do kratera Jezero bi trebala stići u veljači 2021. Osnovni zadatak misije je potraga za dokazima o tome je li život na Crvenom planetu nekada bio moguć i hoće li ikada biti moguć, te sakupljanje uzoraka koji bi se donijeli natrag na Zemlju. Rover bi trebao ponijeti i helikopter, prvu letjelicu koja će se vinuti ka nebu nekog drugog svijeta.

Kineska misija Tianwen-1 je najkompleksnija od svih spomenutih misija, s obzirom na to da sadrži dvije letjelice – jednu koja će orbitirati oko planeta, te drugu koja će na nju sletjeti, i jedan rover. Naziv misije se grubo prevodi kao „potraga za rajskom istinom“, a osnovni zadatak se oslanja na rover, koji sadrži šest instrumenata i na planetu će provesti 90 marsovskih dana kako bi ga pobliže istražio.

Misija Ujedinjenih Arapskih Emirata je mali orbiter po imenu Hope, koji bi uz pomoć japanske rakete oko Marsa trebao kružiti 200 dana. Također, u planu je da se letjelica atmosferom Crvenog planeta bavi do dvije godine.

Zašto se toliko puno misija šalje na Mars u jednom mjesecu? Odgovor je različit za svakog sudionika ovog svemirskog nadmetanja.

Svaki od sudionika drugačije percipira značaj misija koje kreću na Mars, pa je za NASA-u to potraga za tragovima života, za Kinu statusni simbol i adut u trci za svemirsku prevlast, a za Ujedinjene Arapske Emirate dio strategije za održavanje položaja, s obzirom na to da će se nafta i plin u budućnosti sve manje koristiti, zbog čega je neophodno razvijati druge tehnologije.