Connect with us

Znanost

Društvene znanosti

Žene više od muškaraca koriste emotikone u tekstualnim porukama :-)


Prema novom istraživanju s američkog sveučilišta Rice, žene vjerojatno dva puta više od muškaraca koriste emotikone u tekstualnim porukama. Emotikoni su grafički simboli koji se koriste interpunkcijskim znakovima i slovima kako bi predstavili izraze lica i prenijeli raspoloženje osobe, pomogle pri predočavanju konteksta osobama koje tekstualno komuniciraju i objašnjavaju poruku koja bi se inače mogla pogrešno shvatiti.

Studija “Longitudinalno istraživanje korištenja emotikona u tekstualnim porukama putem pametnih telefona” koristi se podacima s pametnih telefona muškaraca i žena u trajanju više od šest mjeseci, pri čemu su istraživači prikupili 124 tisuće SMS poruka. Ispitanici su za vrijeme trajanja istraživanja dobili na korištenje besplatne iPhone uređaje, ali nisu znali što znanstvenici ispituju.

“Vjerujemo da naša studija predstavlja prvu naturalističku i longitudinalnu studiju koja prikuplja podatke o pravom korištenju emotikona u tekstualnim porukama ‘u stvarnosti'”, rekao je Philip Kortum, docent psihologije na sveučilištu Rice i jedan od autora studije.

Tekstualne su poruke postale jedan od najpopularnijih oblika komunikacije u društvu u svijetu. Procjenjuje se da će samo ove godine biti poslano 8 trilijuna tekstualnih poruka.

U ovoj studiji sa sveučilišta Rice, emotikone je koristilo 100% ispitanika, ali ne često. Samo 4% od svih njihovih poslanih SMS poruka sadrži jedan ili više emotikon. Drugi znanstvenici su došli do drukčijih rezultata, ali to su studije koje se temelje na samo-izvješću korisnika o korištenju emotikona. Jedna od prednosti ovog terenskog istraživanja jest realan uvid u stvarnu istinu o tome što se zapravo događa i što korisnici stvarno rade.

“Tekstualne poruke ne zahtijevaju toliko društveno-emocionalnih konteksta kao druga sredstva neverbalne komunikacije”, kazao je Kortum. “To bi moglo biti zbog jednostavnosti i kratkoće komuniciranja putem SMS poruka, koje uklanjaju neke od pritisaka što se javljaju u drugim vrstama komuniciranja na daljinu, poput elektronske pošte ili blogova.”

Studija je također potvrdila prethodna istraživanja da su žene emocionalno izražajnije u neverbalnoj komunikaciji. Međutim, u ovom istraživanju autori su otkrili da, premda žene koriste emotikone više od muškaraca, muškarci koriste širu paletu emotikona kako bi se izrazili.

Ispitanici u studiji na sveučilištu Rice koristili su široku paletu emotikona u svojim tekstualnim porukama. Korištena su 74 različita emotikona, ali glavna tri emotikona – sretan, tužan i vrlo sretan – čine 70 % od ukupnog broja emotikona poslanih od strane ispitanika.

Kortum i suautori istaknuli su da njihova studija daje uvid u složenu prirodu stvarne komunikacije. Izjavili su da bi bilo potrebno dodatno ispitivanje u okruženju stvarnog svijeta kako bi se razumjela kompleksnost ljudske komunikacije pomoću tehnologije.

Suautori studije su Chad Tossell, Clayton Shepard, Ahmad Rahmati i Lin Zhong sa sveučilišta Rice, te Laura Barg-Walkow s instituta Georgia Institute of Technology. Rezultati studije su objavljeni u časopisu  Computers in Human Behavior.

Prikupljeni podaci iz pametnih telefona obuhvatili su sve tekstualne poruke poslane i primljene s datumom, brojem riječi i količinom i vrstom korištenih emotikona. Zaštita privatnosti provedena je putem anonimnosti korisnika i prikrivanjem tekstualnog sadržaja.

Kao magistar informacijske znanosti, iz profesionalnih razloga posebno prati razvoj kako gospodarskih i znanstvenih prilika u zemlji i svijetu, tako i općih kulturnih i drugih događanja poput razvoja tehnologije i njezinog utjecaja na društvo.

3 komentara

3 Comments

  1. Vedran Marin

    listopad 22, 2012 kod 11:54 am

    skoro sam na dupence pao kad sam procitao… O_o

  2. Peter Grubanovic

    listopad 22, 2012 kod 12:44 pm

    A zasto ne ?

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Društvene znanosti

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh