Biokemija

Znanstvenici proizveli prozirnu zemlju

Znanstvenici koji proučavaju rast biljaka, posebice njihovo korijenje, oduvijek imaju veliki problem zbog činjenice da im zemlja u kojoj su posađene ograničava pogled.

No biljke uskoro više neće moći prikriti svoje korijenje, jer su znanstvenici proizveli umjetnu prozirnu zemlju od sintentskog polimera pod nazivom Nafion.

Nafion proizvodi tvrtka Ion Power Inc. iz SAD-a, a obično se koristi za potrebe baterija i gorivih ćelija, jer za razliku od drugih polimera provodi struju.

Čestice tog polimera su inače neprozirne (mutne) i lagano reflektirajuće, no dodatkom otopine bazirane na vodi postaju čiste i prozirne, piše Vidi.hr

Tijekom eksperimentiranja znanstvenici su prvo natopili Nafion u medij bogat mineralima koje je polimer apsorbirao, a potom su u tu prozirnu “zemlju” posadili razne biljke, uključujući zelenu salatu, kukuruz, duhan, ječam i lucernu (vrsta stočne hrane).

Osim toga, znanstveni tim je također koristio isti sustav za promatranje fluoroscentno obilježenog soja bakterije E.coli kojom su zarazili sadnice lucerne, što im je omogućilo jasni uvid u djelovanje mikroba na njoj.

Osim s ciljem proučavanja rasta biljaka, prozirna zemlja bi znanstvenicima mogla pospješiti borbu protiv patogena koji predstavljaju prijetnju prehrambenim namirnicama biljnog podrijetla.

Više u Biokemija