Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

6 savjeta za pametnije korištenje Yoast SEO dodatka za kvalitetnije SEO članke

Savjeti Kako pobijediti google algoritam - 6 savjeta za super SEO rezultate
(Photo: Pixabay.com)

Što je to Yoast SEO dodatak za WordPress i kako se pravilno koristi? Zašto je važno Yoast koristiti samo kao smjernice, a ne kao alat za striktno pisanje članaka? Koji su top benefiti ovog dodatka za SEO pisanje članaka?

Yoast SEO je sasvim sigurno jedan od najpoznatijih i najpopularnijih WordPress dodataka na tržištu. Ovaj je dodatak vrlo dominantan na području SEO marketinga, odnosno na području stvaranja sadržaja prilagođenog SEO načelima. Stoga, želite li kvalitetan SEO članak koji će se visoko rangirati na web tražilicama – pametno je koristiti Yoast.

Nažalost, mnogi korisnici Yoast SEO dodatak koriste potpuno pogrešno i slijepo se vode svim sugestijama koje Yoast daje. Autori sadržaja pri tome zaboravljaju da sadržaj pišu za ljude, a ne za web tražilice. Naime, upravo će ljudi u konačnici biti konzumenti sadržaja. Stoga, Yoast dodatak trebate koristiti pametnije i smislenije. Evo nekoliko ideja kako pametnije koristiti Yoast SEO dodatak:

Aktivirajte Yoast SEO dodatak i podesite osnovna pravila

Yoast SEO dodatak je mudro osmišljen alat koji vam omogućava da na jednostavan i brz način povećate šanse svoje web stranice da zablista među top rezultatima na Google i ostalim web tražilicama. Sama instalacija i podešavanje Yoast SEO dodatka je vrlo brza i jednostavna i na vama je samo da odaberete načine prikaza vaše web stranice na tražilicama.

Kod inicijalnog postavljanja Yoast SEO dodatka važno je da pravilno postavite strukturu linkova i struktura naslova podstranica i objava. Yoast SEO vam omogućava da s jednog mjesta podesite kako će izgledati vaši naslovi i prikazi na web tražilici – pa to iskoristite. Posebnu pažnju posvetite i opcijama prikaza ili sakrivanja sadržaja od Google tražilice. Iako zvuči pomalo kontradiktorno, ponekad nije pametno prikazati sav web sadržaj na tražilicama. Naime, tražilice daju određene resurse za istraživanje naše web stranice (crawl) i ako ponudimo previše sadržaja (tagova, kategorija, itd) naš najkvalitetniji sadržaj bi mogao proći ispod radara web tražilica. Stoga, ako je potrebno – slobodno sakrijte neki e+nebitan sadržaj od web tražilica – putem Yoast SEO dodatka.

Super-SEO-marketing-uz-mali-budzet-Kako-uspjeti-uz-malo-novaca

Jednostavno podesite sitemap pomoću Yoast SEO dodatka

Jedna od vrlo važnih stvari koje ljudi često preskaču ili joj ne pridaju pozornosti jest postavljanje sitemap-a. Iako skriven od javnosti (ne u potpunosti), sitemap omogućava web tražilicama da lakše analiziraju i pozicioniraju sadržaj na vašoj web stranici. Za one koji ne znaju, sitemap je zapravo vrlo jednostavna podstranica na vašem webu na kojoj se nalaze više-manje svi važni linkovi na vašoj web stranici. Dakle, sitemap je zapravo veliki popis linkova koji su dostupni na vašoj stranici.

Postavljen sitemap značajno olakšava posao automatiziranim softverskim istraživačima koji provjeravaju strukturu vaše stranice. Zahvaljujući podešenom sitemapu Google i ostale web stranice lakše prolaze kroz sadržaj i lakše otkrivaju nove objave i podstranice koje ste dodali na vaš web. Na taj način indeksiranje web stranica može biti puno brže, ali i puno kvalitetnije. Stoga, važno je postaviti sitemap – za što se možete poslužiti Yoast dodatkom. U opcijama pronađite mogućnost aktivacije sitemap-a te doslovce aktivirajte tu opciju u svega 2-3 klika. Yoast SEO dodatak posao stvaranja i ažuriranja sitemapa će odraditi umjesto vas.

Instagram Reels - prilika za digitalni uspjeh uz brutalno dobar prirodni doseg
(Photo: Pixabay.com)

Stvaranje sadržaja za korisnike, a ne za web tražilice

Moderan Google algoritam napredovao je do te mjere da može penalizirati sadržaj za koji ustanovi da je pisan isključivo s ciljem SEO rangiranja. Dakle, važno je izbjeći mogućnost penaliziranja zbog previše savršenih članaka skrojenih po pravilima SEO rangiranja. Uvijek kada krećete sa stvaranjem sadržaja morate na pameti imati činjenicu da web sadržaj prije svega pišete za korisnike (ljude), a tek onda ga prilagođavate SEO pravilima. Yoast SEO dodatak tu često zbunjuje korisnike jer propuste alarmira crvenim točkicama – pa autori sadržaja brže bolje ispravljaju sadržaj kako bi sve bilo zeleno. No, važno je naglasiti da ne treba sve biti zeleno. Nije bitno ispoštovati sva Yoast SEO pravila.

Yoast je zapravo vrlo jednostavan dodatak koji kvalitetu napisanog sadržaja određuje prema unesenoj ključnoj riječi. Ne treba posebno naglašavati kako takvo analiziranje teksta nije savršeno kvalitetno i da ima mnogih manjkavosti. Samim time, potrebno je izbjegavati puko slijeđenje Yoast SEO pravila. Nije najvažnije napraviti članak koji će imati sve zelene točkice na Yoast semaforu, već je potrebno napraviti sadržaj koji će ljudima donositi vrijednost. Nemojte se zamarati sa svim SEO pravilima koje nalaže Yoast. Dakako, pokušajte slijediti pravila, ali prema potrebi izađite izvan Yoast sugestija.

tempiranje ili zakazivanje objava taktika za uspjeh projekta
(Photo: Pixabay.com)

Ubacite ključnu riječ u Yoast SEO plugin za dobivanje smjernica

Još jednom naglašavamo, Yoast SEO plugin ne daje pravila, nego smjernice. Daje vam sugestije kako poboljšati članak, ali na vama je želite li sve te sugestije ili ne. Mnogi visoko rangirani članici na web tražilicama nemaju zelene točkice na Yoast SEO alatu. Na rangiranje nekog članka utječu mnogi parametri, tako da Yoast nikako ne znači da ako ćete biti u zelenom da će vaš članak biti na vrhu web tražilica. Yoast vam donosi smjernice, a na vama je da kreativnošću, znanjem i iskustvom stvorite sadržaj koji će biti savršen za ciljanu grupu čitatelja.

Već smo naglasili iznad – Yoast funkcionira na način da unesenu ključnu riječ uspoređuje s tekstom koji ste napisali. Da bi čitava stvar uopće funkcionirala morate unijeti ključnu riječ za vašu objavu. Koja će biti ključna riječ objave ovisi o vama i o vašem istraživanju ključnih riječi. Primjerice, ključna riječ za objavu može biti “auto na struju“, ali može biti i “strujni auto“. Istraživanjem ključnih riječi (npr. pomoću Google Keyword Toola) shvatiti ćete da je “auto na struju” puno popularnija i puno traženija ključna riječ pa se za takvu riječ više isplati konkurirati (ako konkurencija nije previše jaka). Dakle, odabranu ključnu riječ unesite u Yoast obrazac (na dnu objave) kako bi vam alat pružio važne informacije i sugestije o vašem tekstu.

Savjeti-SEO-uz-mali-budzet-Kako-uspjeti-uz-malo-novaca
(Photo: Pixabay.com)

Pratite H tagove i sugestije za strukturu sadržaja

Jednom kada počnete koristiti Yoast SEO dodatak shvatiti ćete da vam taj dodatak zapravo donosi mnoštvo informacija i sugestija. Iako je svaka od tih sugestija dobronamjerna i kvalitetna, važno je da članak pišete na način da bude najbolji za vaše čitatelje. U modernim vremenima kada je pažnja čitatelja mizerno niska, važno je stvarati sadržaj koji strukturom izgleda kratak i jednostavan. Konkretno, važno je pisati što kraće rečenice i što kraće odlomke. Važno je stavljati naslove odlomaka i označavati ih H1, H2 ili H3 tagovima. Također, važno je sadržaj razlomiti u što više dijelova, za što su odlično rješenje mnogobrojne fotografije u članku. Sve te sugestije i kako popraviti situaciju – trebao bi vam dati Yoast SEO plugin.

Uz to što detaljno analizira kvalitetu zadovoljenih SEO parametara, Yoast ima i zasebnu funkcionalnost koja prati čitljivost sadržaja. Čitljivost sadržaja možete poboljšati kratkim rečenicama i kratkim odlomcima. Dakako, sugestije po tom pitanju dati će vam Yoast. Još ćemo jednom naglasiti, sve informacije koje vam Yoast daje su samo sugestije – i ne morate ih se pridržavati. Iskoristite te informacije kao smjernice za pisanje kvalitetnog sadržaja – koji će prije svega biti savršen za čitatelje. Sretno.

Ostavi komentar

Možda će vas zanimati

Internet

Naučite kako optimizirati svoju web stranicu i kako povećati konverzije koje su presudne za uspjeh vaše web stranice. Osigurajte da vaša web stranica radi...

Biznis i posao

Što je zakazivanje, tj. tempiranje objava? Zašto je zakazivanje objava za buduće objavljivanje odličan način za postizanje željenih ciljeva? Može li tempiranje objava omogućiti...

Biznis i posao

Zašto je važno zadržavanje autentičnosti kod stvaranja digitalnih projekata i profila? Kako uopće pokazati autentičnost brenda kroz prisutnost na online kanalima? Donosi li autentičnost...

Biznis i posao

Kako reagirati kada neka tvrtka, korisnik ili web portal – ukrade vaš sadržaj koji se vješto i strpljivo stvarali? Na koji način se možete...