Kako pronaći dovoljno želje, energije i fokusa za ostvarivanje željenih planova? Zašto se u modernom svijetu prepunom tehnologije lako “pogubimo” i skrenemo sa željenog puta? Kako voditelji digitalnih projekata odolijevaju iskušenjima i pronalaze fokus za ostvarivanje zacrtanih planova?
Digitalni svijet donio nam je vrlo velike izazove po pitanju fokusiranja i ostvarivanja ciljeva. Naime, okruženi raznim tehnologijama, internetom i digitalnim uređajima – lako gubimo fokus i koncentraciju. Umjesto da energiju usmjeravamo u željnom smjeru, često se uhvatimo kako satima surfamo i skrolamo internetom i društvenim mrežama.
No, želimo li ostvarivati zacrtane planove – trebamo naći fokus. Želite li i vi uspješnije i kvalitetnije obavljati zacrtane planove i izgraditi respektabilan digitalni biznis – u nastavku pročitajte nekoliko savjeta za bolje fokusiranje:
Pronađite razlog “zašto” nešto radite
U moru informacija, savjeta i prijedloga kako nešto raditi – uvijek je važnije pronaći razlog zašto nešto raditi. Naime, kada znadete zašto nešto radite – onda je puno lakše ostati motiviran i pronaći način kako nešto raditi. Zašto je stoga uvijek puno bolji motivator od kako.
Zašto vam daje odgovor na pitanje koje će vas korak po korak voditi prema ostvarenju cilja. Konkretno, zašto je motivator koji će vas pogurati kada ćete izgubiti strpljenje i motivaciju. Poznavati razlog zašto nešto radite je temelj na kojem možete dobiti odgovor na sva ostala pitanja.
Prije nego krenete realizirati neke planove, uvijek se pozabavite pitanjem zašto to nešto želite realizirati. Važno je poznavati koje su vaše strasti i koji su vaši ciljevi, odnosno zašto nešto želite ostvariti. Glavna motivacija digitalnih stručnjaka uglavnom je novac, a često je razlog razvoja digitalnog života – slobodni lifestyle koji omogućava rad od bilo gdje. U končanici, važno je da i vi pronađete svoj “zašto”.
Napravite detaljan dugoročni plan
Kada pronađete razlog zašto nešto želite raditi, onda je vrijeme da pronađete odgovore i na pitanja kako, koliko i kada želite to nešto raditi. Jedan od najtežih odgovora svakako će biti odgovor na pitanje kako nešto napraviti. Naime, velika je mogućnost da niste sigurni kako nešto napraviti – pa ćete se dobrano namučiti traženjem odgovora na to pitanje.
Bilo kako bilo, želite li zadržati fokus i motivaciju te uspješno stremiti prema ostvarivanju ciljeva – važno je odgovoriti na pitanje “kako”. Na temelju prethodnih iskustava i znanja te analize ulaganja vaših konkurenta – trebate pronaći najbolji način kako realizirati određeni plan.
Finalno rješenje je kreiranje detaljnog dugoročnog plana – u kojem ćete nabrojati sve važne ciljeve koje želite postići u razdoblju od nekoliko mjeseci i godina. Dakako, taj veliki dugoročni plan potrebno je podijeliti i na manje mjesečne i tjedne planove s jasnim vremenskim ograničenjima – kako biste pratili vaš napredak kroz vrijeme.
Definirajte jednostavne dnevne zadatke
Bez obzira koliko vaš plan bio velik i složen, činjenica jest da se realizacija obavlja na dnevnoj razini. Konkretno, veliki ciljevi ostvaruju se malim dnevnim koracima. Stoga, potrebno je veliki mjesečni i godišnji plan rastaviti na male i jednostavne dnevne zadatke koji će vas dovesti do ostvarenja velikog cilja, odnosno ciljeva.
Dnevni ciljevi trebali bi biti što jednostavniji – kako biste ih što lakše realizirali. Važno je naglasiti kako dnevni ciljevi trebaju imati što manju složenost jer se time lakše uhvatite u koštac s ostvarenjem zacrtanog cilja. Umjesto da dan natovarite kompliciranim zadacima, probajte biti što precizniji i jednostavniji u postavljanju dnevnih zadataka.
Nemojte nikako propustiti definiranje dnevnih zadataka jer samo realiziranjem takvih zadataka stižete do ostvarenja velikog cilja. Mnogi ljudi lako upadnu u zamku propuštanja realizacije dnevnih ciljeva baš zbog toga što su im dnevni ciljevi previše komplicirani. Pojednostavite li dnevne ciljeve lakše ćete se s njima uhvatiti u koštac, a to će vas ujedno uz redovitost voditi prema uspješnom ostvarenju velikih mjesečnih i godišnjih ciljeva.
Ugasite pametne telefone i društvene mreže kada radite
Društvene mreže i digitalni servisi postali su najveći “neprijatelj” produktivnosti u modernom životu. Naime, svakodnevne obavijesti koje primamo s raznih servisa i mreža redovito nas prekidaju u radu i mame na listanje digitalnih servisa. Dakako, sve ovo s notifikacijama je pomno osmišljena taktika društvenih mreža i digitalnih servisa – kako bismo što više vremena provodili na tim servisima i mrežama.
Naše listanje i skrolanje društvenim mrežama itekako umanjuju kvalitetu i kvantitetu produktivnosti koju imamo tijekom dana. Umjesto da se posvetimo poslu i fokusiramo na važne zadatke, vrijeme gubimo na prelistavanje nekih (često nebitnih) objava koje nam serviraju drugi ljudi i kompanije. Time ne samo da smanjujemo dnevnu produktivnost – nego i štetimo realizaciji dugoročnih planova koje imamo.
Prije nego krenete s radom na vašim ciljevima – ugasite notifikacije društvenih mreža. Dapače, najbolja taktika je u potpunosti ugasiti pametni telefon (ako nemate nekih hitnih poziva) i odjaviti se sa svim mreža i servisa na kojima ste prijavljeni na računalu. Samo tako ćete pronaći dovoljno mira i fokusa za ostvarivanje dnevnih planova.
Manje analizirajte i gradite svoju priču
Na internetu danas možete pronaći brdo informacija o svemu, posebice ako se služite engleskim jezikom. Mnogi će reći kako danas živimo u svijetu prepunom lako dostupnih informacija – što je prilika da i sami zabljesnemo i puno lakše ostvarimo svoje ciljeve. No, velika dostupnost informacija često se pokazuje i kao kontra-produktivan faktor ostvarenja ciljeva i dugoročnih planova.
Mnogi ljudi strahuju od realizacije velikih ciljeva pa umjesto da skupe hrabrosti i zapute se na avanturu ostvarivanja planova – vrijeme troše na vječitu analizu drugih ljudi i projekata. Konkretno, mnogi se ljudi zatrpavaju knjigama, blogovima i web portalima te iz dana u dan samo analiziraju sve detalje jer smatraju da trebaju znati sve prije nego što krenu u vlastitu avanturu.
Činjenica jest da najbolje učimo na vlastitom primjeru – stoga je hrabri start upravo ono što vam treba. Prestani analizirati tjednima tuđe projekte i rješenja, već skupite hrabrosti i krenite graditi vlastitu priču. Svakodnevnim radom sve ćete više i bolje shvaćati vlastite probleme i nedostatke – te ćete u hodu otklanjati sve ono što nije dobro. Samim time, radom na vlastitom projektu – naučiti ćete najbolje lekcije koje će vam koristiti u budućnosti.
Raspodijelite poslove i budite uporni
Upornost i redovitost dva su najvažnija faktora mnogobrojnih uspješnih priča. Naime, redovitošću i upornošću otvarate sebi i svojem projektu priliku za daljini rast i razvoj. Svaki novi obavljeni zadatak otvara vam nova vrata i nove prilike za daljini rast i razvoj. Redovitost je posebice važna u digitalnim projektima gdje ste okruženi mnogim konkurentima i važno je da imate što veću vidljivost prema potencijalnim klijentima i korisnicima.
Izgubite li motivaciju, prilika za rast i razvoj nudi vam se u suradnji s drugim ljudima. Konkretno, poslove u kojima više ne uživate možete prepustiti drugim ljudima na izvršenje – čime sebi otvarate priliku za razvoj onih dijelova projekta koji vam donose radost i motivaciju. Na taj način osloboditi ćete se “utega” koji vas demotivira, a ujedno ćete pronaći vremena za uživanje u procesu razvoja koji vas motivira. Želimo vam puno sreće i uspjeha u ostvarivanju zacrtanih ciljeva.