Biljke i životinje

Američki znanstvenici otkrili pticu s muškim i ženskim obilježjima

Foto: Annie Lindsay

Znanstvenici u Pennsylvaniji nedavno su otkrili izuzetno rijetko vrstu ptice pjevice koja na sebi ima s jedne strane muško, a s druge strane žensko krilo i samim time predstavlja osobine oba spola.

Ovakva pojava je izuzetno rijetka te se može otkriti jednom u životu, pojasnili su znanstvenici.

“Zadnji put je rezervat prirode Powdermill u Prirodoslovnom muzeju Carnegie pronašao još jedan primjer prije 15 godina i to je tek peta otkrivena od gotovo 800.000 ptica koje je istraživao rezervat. Svi znanstvenici bili su nevjerojatno uzbuđeni. Postojao je znanstveni interes naravno, ali i sreća jer smo vidjeli nešto što je jako rijetko”; izjavila je Annie Lindsay, voditeljica programa za spajanje ptica u rezervatu prirode, a prenosi CNN.

Unatoč tome što znanstvenici ne mogu biti potpuno sigurni bez pretrage ili obdukcije, tvrde da je ova ptica “Pheucticus ludivicianus”, dakle, proizvod genetske anomalije poznate kao bilateralna ginandromorfija.

Za razliku od hermafroditizma, koji se odnosi na posjedovanje muškog i ženskog reproduktivnog tkiva, ginandromorfi pokazuju kontrastne spolne karakteristike sa svake strane tijela.

U ovom slučaju, dok je jedna strana čini genetski ženkom, druga strana pokazuje sve muške genetske osobine. Čak i stražnja strana krila i repa pokazuje presudne spolne razlike, lijeva su smeđe, a desna crne boje.

Ako je ptica nešto kao ostali ginandromorfi koji su pronađeni, ova lijevo-desna podjela mogla bi ići i u njenu unutrašnjost, uključujući reproduktivne organe i mozak.

Jedan od znanstvenika je naveo kako bi ova ptica mogla ući u knjigu rekorda te pojasnio da je ovo otkriće isto “kao da su vidjeli jednoroga”; a drugi je opisao navalu adrenalina nakon što je uočio ovaj rijetki primjerak.

Ornitolozi u Ptičjem istraživačkom centru Powdermill još od 1962. godine grupiraju oko 13.000 ptica godišnje u prirodnom rezervatu.

Njihova kompletna baza podataka, koja uključuje zapise stotine tisuća ptica, sadrži manje od 10 obostranih ginandromorfa. Ova neobična pojava zabilježena je i kod gmazova, leptira i rakova, ali još nije poznato kako nastaje i djeluje.