Connect with us

Znanost

Foto: Pixabay

Psihologija

Bogatstvo može prouzrokovati pretjeranu samouvjerenost

Kako novac utječe na donošenje odluka?

Prema novom istraživanju Sveučilišta u Amsterdamu oni ljudi koji imaju mnogo novca su često uvjereni da u svemu imaju pravo te ne žele poslušati savjete drugih ljudi. Banalan primjer za ovakvu samouvjerenost je to što mnoge slavne osobe se jako loše odijevaju, unatoč činjenici da mogu priuštiti odjeću koju su kreirali najpoznatiji modni dizajneri.

Znanstvenici smatraju da se to događa zbog toga što postaju previše samopouzdani. Velika količina novca im daje određenu sigurnost, samouvjerenost i zbog toga donose krive procjene i odluke. Oni postaju toliko sigurni u ono što rade da ne žele saslušati nekoga tko im želi ukazati na pogreške.

Ovakav način ponašanja možda može proći na crvenom tepihu, ali na drugim područjima kao što su bolnice ili financijske institucije, može doći do ozbiljnih problema.

Znanstvenici na čelu s dr. Mael Lebreton su proučavali 104 ispitanika. Oni su sudjelovali u vizualnim testovima s Gabor filterima. Ovi filteri mogu biti jednobojni ili s uzorcima. Često se koriste u testiranjima percepcije.

U eksperimentu su ispitanici morali odlučiti koja od dvije slike ima veći kontrast. Na ljestvici od 50% do 100% iskazivali su koliko su sigurni u svoju odluku. Rečeno im je da će osvojiti ili izgubiti novac ovisno koliko su bili precizni. Radilo se o iznosima do deset dolara.

Rezultati su pokazali da su ljudi postajali previše samopouzdani kada im se smiješio dobitak. Za razliku od toga, ako im je prijetio gubitak, samopouzdanje se smanjivalo. Novac je pomogao ljudima u donošenju odluka.

Međutim, oni ljudi koji su bili sigurni u svoju odluku zbog novca su postali još sigurniji. Mogućnost novčane nagrade, prema znanstvenicima, može promijeniti psihološko stanje. Istraživanje je objavljeno u časopisu Science Advances.

Tražili ste na googlu:

Bogatstvo mozga

Ostavi komentar

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Psihologija

Popularno

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh