Connect with us

Znanost

Društvene znanosti

Mladi sve manje čitaju novine


Studija provedena na španjolskom Sveučilištu Jaume u Castellóni potvrdila je činjenicu o smanjenju interesa za novine među mladim ljudima u dobi između 16 i 30 godina, koji sada iznosi 28,8%. Štoviše, tri od svaka četiri pojedinca unutar ove dobi više od televizije koristi socijalne mreže kao izvor informacija. Navike kupovanja novina među mladima radikalno su se promijenile u posljednjih nekoliko godina. Od početka 21. stoljeća različite su studije pokazale pad čitanosti tiskanih novina uz konstantan pad interesa kod mladih čitatelja.

“Samo njih 28,8% od cijele ove grupe stanovništva dnevno čita novine. S druge strane, internet sve više igra vodeću ulogu, a posebno društvene mreže, u smislu dolaženja do vijesti među ljudima u dobi između 16 i 30 godina”, objašnjava Andreu Casero Ripollés, predavač na Odsjeku za komunikacijske znanosti na Sveučilištu Jaume u Castellóni i autor studije objavljene u časopisu Comunicar.

Studija pokazuje da 77,4% mladih u ovoj dobi koristi društvene mreže kako bi bilo informirano i, kao što Casero tvrdi “njih se koristi u većemu postotku od bilo kojega drugog medija, a tuku čak i televiziju, što predstavlja važno otkriće.”

Rezultati predstavljaju pravi problem za novine koje gube svoje mlade čitatelje. To ima dvostruko negativan učinak: gubitak publike i mogućnosti za stjecanje publike u sljedećoj generaciji.

Studija se temelji na ukupno 549 anketa provedenih u Kataloniji u Španjolskoj, među mladim ljudima iz različitih gradova i različitih razina obrazovanja.

Većina anketiranih snažno je odbila opciju plaćanja za pristup dnevnim vijestima. Samo je 6,2% ispitanika izjavilo kako bi bilo spremno pretplatiti se na neki oblik medijskih izvora.

“To odbijanje ide toliko daleko da će većina (76,3%) posjetiti drugu besplatnu internetsku stranicu ako njihov omiljeni internetski izvor vijesti počne naplaćivati pristupanje vijestima. Samo bi se njih 17,1% prestalo informirati putem interneta ako ne bi bilo besplatnih izvora”, dodaje istraživač .

Ove brojke su vrlo niske i uzrokuju probleme za medije, vezano za prodaju njihovih proizvoda, kako na papiru tako i na internetu. Oni utječu i na njihov novi poslovni model u digitalno doba.

Međutim, mladi ljudi pridaju veliku građansku vrijednost vijestima i u interesu im je da budu informirani. “Čini se da se mijenja način poimanja novinskih informacija. Otvorila su se vrata za shvaćanje vijesti kao javnoga servisa koji uvijek mora biti besplatno dostupan kad god čitatelj želi”, objašnjava autor.

U pogledu spola, muškarci imaju više sklonosti prema novinskim informacijama i konzultiraju veći broj izvora kada “proučavaju informacije” te su više skloni plaćati za vijesti.

Žene, s druge strane, pridaju veću vrijednost od muškaraca važnosti dobre informiranosti u smislu da budu dobre građanke. “One pridaju veću građansku vrijednost vijestima nego muškarci. Na skali od 0-10, žene su na ovo pitanje dale ocjenu 8,4, u odnosu na muškarce koji su dali 7,97”, uvjerava stručnjak.

Prema istraživaču, novine bi trebale iznaći strategije kako ponovno privući mlade ljude, koji su vrlo zainteresirani za vijesti, ali ne koriste informacije koje ne odgovaraju njihovim potrebama i interesima. “Isto tako, da bi doprli do mladih ljudi, novinski bi mediji trebali intenzivno koristiti društvene mreže jer su to preferirani načini informiranja među tom skupinom stanovništva”, on zaključuje.
Studija predviđa da će novinski mediji svojim poslovnim modelima bez aktivnih strategija prilagođenih navikama potrošnje ili poimanju vijesti u mladih ljudi u budućnosti naići na ozbiljne probleme, što će pokrenuti rizik njihovoga nestajanja.

Izvori: Plataforma SINC

Kao magistar informacijske znanosti, iz profesionalnih razloga posebno prati razvoj kako gospodarskih i znanstvenih prilika u zemlji i svijetu, tako i općih kulturnih i drugih događanja poput razvoja tehnologije i njezinog utjecaja na društvo.

20 komentara

20 Comments

  1. Mirza Palic

    siječanj 5, 2013 kod 3:22 pm

    NIJE ISTINA !!!!!!!!

  2. Matija Lulić

    siječanj 5, 2013 kod 3:22 pm

    pa kad su svake novine pune debelih guzonja koji vole puno krasti, drugim riječima, ispunjene su samo politikom.

  3. Ivan Krezo

    siječanj 5, 2013 kod 3:22 pm

    Ma nije moguće..tko li je došao do tog revolucionarnog otkrića da mi je znati :O

  4. Stjepan Džalto

    siječanj 5, 2013 kod 3:23 pm

    pfuj. kada budu pisale neke dobre vijesti u novinama onda ću ih kupiti 🙂

  5. Filip Kovačević

    siječanj 5, 2013 kod 3:24 pm

    A koje novine da čitam? Koje su to novine a da se ne bave severinom i ostalim “zvijezdama”?

  6. Marko Levak

    siječanj 5, 2013 kod 3:28 pm

    Stvano je to bitno!

  7. Nermin Muhedinovic

    siječanj 5, 2013 kod 3:30 pm

    zasto davati pare na novine, kada te iste mozes naci na internetu, nelogicno… novine citam samo kad se odem sisati, svakako.

  8. Ivan Prgin

    siječanj 5, 2013 kod 3:31 pm

    sta ces citati novie? nisu objektive i vjesti dolaze dan kasnije. Pa naravno da ces se informirati na interetu gdje mozes provjeriti informacije koje te zanimaju..

  9. Stjepan Pakšec

    siječanj 5, 2013 kod 3:31 pm

    to znaci da sve više koriste interne.a to je ok

  10. Gospodin Žulj

    siječanj 5, 2013 kod 3:31 pm

    Novine su pune sranja, neprovjerenih informacija i još manje obrazovanih novinara!

  11. Skendrović Nikola

    siječanj 5, 2013 kod 3:32 pm

    i kj je tu cudno? tehnologija ide naprijed, kj svi ocekuju da cemo zauvijek novine citat i jos pola stranica punjeno s milanovicem, linicem, karamarkom i ostalima..

  12. Vera Depp

    siječanj 5, 2013 kod 3:43 pm

    novine nikad nisam ni citala…

  13. Ivan Krstičević

    siječanj 5, 2013 kod 3:48 pm

    Internetova prednost je i njegova nezavisnost, dok su novine zavisne o vladi i pišu smao što im dopusti. Na internetu nema cenzure.

  14. Marina Aniram

    siječanj 5, 2013 kod 3:55 pm

    To mi dodje ko kad ispadne koliko ljudi cita knjige, a knjige on chicklit i sta ja znam koliko nijansi sive. Bitan je sadrzaj, ne format. A sadrzaj je najcesce los al to je ono sta ljudi vole nazalost.

  15. Viktor Zugor

    siječanj 5, 2013 kod 3:58 pm

    Zadnji put sam ih čitao 1998.

  16. Dušan Jovanović

    siječanj 5, 2013 kod 3:59 pm

    Dobar dan Columbo!! 🙂

  17. Ivan Dilberius

    siječanj 5, 2013 kod 4:18 pm

    medij proslosti

  18. Nataša Uran

    siječanj 5, 2013 kod 4:26 pm

    kad je nešto u novinama onda je već davno passe.

  19. Vedran Vex Luka

    siječanj 5, 2013 kod 4:58 pm

    Smart

  20. anasudac

    siječanj 10, 2013 kod 5:00 pm

    Ako gledate naše novine koje su pune žutila i samo gledaju kako da nekoga ocrne i popljuju, te im je važniji bombastični naslov nego sam članak dolazite do zaključka da je lakše prosurfat netom i nači zanimljivije vijesti od trač partije i rekla-kazala članaka.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Društvene znanosti

Popularno

Advertisement
Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh