Voda na Zemlji starija je od Sunca

Geografija i geologija

Voda na Zemlji starija je od Sunca

S obzirom na to da je jedan od ključnih sastojaka za postojanje života na Zemlji, nije čudno da znanstvenici žele znati kako je voda ovdje dospjela. Jedna od teorija je da je voda u našem Solarnom sustavu nastala na kemijskoj posteljici Sunca.

Ako je tako, onda voda može biti zajednička samo određenim zvijezdama koje se oblikuju na određeni način.

No, nova studija objavljena ovih dana u časopisu Science ukazuje na to da je bar nešto od Zemljine vode zapravo postojalo i prije Sunčeva rođenja, te da je ona došla iz međuzvjezdanog prostora.

To je definitivno nešto o čemu vrijedi razmisliti sljedeći put kad popijete čašu vode. No, otkriće je zanimljivo i zbog toga što to znači da je voda, a možda i život, moguće sveprisutan u čitavoj galaksiji.

Ako je voda u ranom Sunčevu sustavu prvenstveno nastala od leda iz međuzvjezdanog svemira, onda je taj led zajedno sa sličnom prebiotičkom organskom materijom, rasprostranjen diljem svih protoplanetarnih diskova oko zvijezda u nastanku, rekao je autor studije Conel Alexander.

Zaključak da je značajna količina vode na Zemlju pristigla iz međuzvjezdanog prostora, istraživači su izveli iz promatranja odnosa količine vodika i deuterija.

Deuterij je poput vodikovog težeg brata. Oba atoma imaju po jedan proton u jezgri, ali deuterij ima dodatni neutron koji se formira pod specifičnim uvjetima.

U međuzvjezdanom prostoru, primjerice, smrznuta voda sadrži puno deuterija zbog izuzetno niskih temperatura i prisustva ionizirajućeg zračenja. Voda na Zemlji sadrži nešto malo deuterija 30 puta manju količinu od međuzvjezdane vode.

Ispitivanje omjera vodika i deuterija u uzorku vode može nam reći kakvi su bili uvjeti u kojima se ta voda stvarala. Znanstvenici nisu bili sigurni je li Zemljin deuterij došao iz svemira ili je jedan od sastojaka nastao pri rađanju Sunca sve do sad.

Da bi saznali, znanstvenici su se koristili matematičkim modelom kako bi virtualno rekreirali protoplanetarni disk mladog Sunčevog sustava – oblak oko tek rođenog Sunca.

Otkrili su da, na temelju tadašnjih uvjeta, temperature i zračenja, u mladom Sunčevom sustavu nije bio moguć omjer vodika i deuterija koji danas vidimo u oceanima i na kometima.

Zbog toga su istraživači procijenili da je neka količina vode (između 7 i 50%) morala doći iz međuzvjezdanog medija iz kojeg nastaju solarni sustavi.

Budući da su se i ostali solarni sustavi formirali od istog međuzvjezdanog medija, otkrića ukazuju da porijeklo vode na Zemlji nije jedinstveno te da je tekućina koja gasi žeđ i supstanca koja podržava život možda zajednička svim egzoplanetima širom galaksije.

Izvor: PopSci

1. Martin Juren

27 rujna, 2014 kod 9:19 pm

Vodik i kisik su najrasprostraniji elementi u svemiru… a nase Sunce je relativno mlada zvijezda…. tak da nista novog..

2. Josip Rakonca

27 rujna, 2014 kod 9:24 pm

logično…

23 ožujka, 2015 kod 10:39 pm

??? Kako Logično, kad nisu nikako mogli utvrditi starost sunca.

3. Vesna Lokar

27 rujna, 2014 kod 9:54 pm

To znamo iz Biblije da je Zemlja starija od Sunca, a s time i voda na zemlji. Vaša znanost je ta koja je tvrdila da je Zemlja nastala iza Sunca i zvijezda. Iz Biblije znamo i da su svi elementi stvoreni istovremeno. Čekamo vas i na tom području. 😉

28 rujna, 2014 kod 6:39 am

Biblija – knjiga koju su pisali zidovski čobani kroz stotine godina koja je prepisana stotine puta i koja je prevodena stotine puta uz manipulaciju crkve koja je pazljivo birala i izbacivala stvari iz bi biblije i iskoristavala bijedni mizerni i siromasni narod u svoju korist da ih prate ka vjerni psi pod prijetnjom vjecnog pakla sve u svoju korist da bi masni jos vise omastili svoj brk.. A na tvom primjeru to i danas ocito prolazi.

28 rujna, 2014 kod 6:41 am

Voda na zemlji nema veze s formacijon planeta, ona je kroz milijune godina stizala na zemlju putem kometa, meteora itd. Prouci malo. Al kako se kaze bajke su za djecu pa se namece i pitanje intelektualne sposobnosti za svatit kako funkcionira znanstvena metoda 😉

• Alen Ajanovic

28 rujna, 2014 kod 7:34 am

Jel to ona knjiga sto u njoj pise da je zemlja stara 6000godina?

28 rujna, 2014 kod 1:36 pm

To što je Biblija pisana stotinama godina samo potvrđuje raznolikost autora, a opet ostaje jedinstvena i bez proturječja od početka do kraja. I ne postoji dokaz da je sustavno mijenjana. Ako nađete razliku u prijevodima, slobodno tu javno iznesite da svi vidimo. Uostalom, danas imamo Kumranske spise pronađene u Mrtvom moru, koji nam omogućuju prijevod direktno sa hebrejskog i grčkog. Problem je u tome što kad bi priznali da je istinita, to vas stavlja u poziciju odgovornosti. I nismo pozvani slijediti crkvu, već Isusa koji nam se objavio u svojoj Riječi. Nisu nam drugi ljudi opravdanje za našu nevjeru.

28 rujna, 2014 kod 1:39 pm

O mladoj zemlji postoje dokazi – jedan od njih su i tragovi polonija u stijenama, koji su se u nekoliko minuta morali se naći unutar granita, s obzirom na prirodu raspadanja, što znači da su stijene stvorene vrlo brzo u vrlo kratkom vremenu, a ne postupnim hlađenjem milijardama godina. Dokazano je i slabljenje magnetskog polja, pa najstarija pustinja koja je stara oko 4.500 godina, isto tako dijamanti za koje se zna da su stari samo nekoliko tisuća godina, pa premalo soli u oceanu, itd. Postoje dokazi, ali vi ne tražite dokaze, već opravdanje za svoj gnjev i pobunu protiv Boga.

• Juraj Raković

28 rujna, 2014 kod 2:19 pm

Top kek

• Marijan Milinović

28 rujna, 2014 kod 4:06 pm

vesna,bilo bi dobro kada bi doista si dala malo truda i proucila malo vishe to shto tvrdish ti i gentry

• Marijan Milinović

28 rujna, 2014 kod 4:07 pm

shto se tice biblije, tvrdish kako su se autori mijenjali i prepisivalo,a onda tvrdish kako je sve ostalo isto cijelo vrijeme
      bez da znash shto je prije pisalo
      fantasticno,stvarno fantasticno -.-

28 rujna, 2014 kod 8:33 pm

Na ovom linku imate prijevod Biblije sa hebrejskog i grčkog, i sve moguće prijevode, pa možete slobodno uspoređivati. Nakon toga iznesite slobodno ovdje sve što proturječi. http://www.blueletterbible.org/

28 rujna, 2014 kod 8:34 pm

Dobro je Isus rekao: ‘Kažem vam, ako ovi ušute (Isusovi učenici), kamenje će vikati!’ http://www.youtube.com/watch?v=TFKc7iOBej8

• Lo Tanya

29 rujna, 2014 kod 5:28 am

Aaaaahahahaahahah Biblija xD Di ja živim xD

29 rujna, 2014 kod 12:52 pm

Znanost nikad nije opovrgnula ništa u Bibliji, niti će to ikad učiniti. Biblija je vrhovna istina, standard po kojemu se treba procjenjivati znanstvena teorija, a ne obrnuto. Da je Isus hodao ovom zemljom, i mučeničkom smrću platio na križu ono što vi zaslužujete, najveća je istina koju ćete ikada čuti u svom životu.

• Igor Hirjovati

29 rujna, 2014 kod 1:12 pm

Vesna na kakvim si ti drogama? Jedno je biti religiozan ali ovolike gluposti pisati javno e to je stvarno hrabro..

29 rujna, 2014 kod 3:21 pm

znanost se nema šta bavit biblijom ni kuranom jer ništa takvo ne spada ni blizu u nikakvo znanstveno polje.. zašto biblija ne spominje kako funkcionira svjetlost, subatomske čestice ili naprednu medicinu? stvar koja je mogla olakšat stoljeća patnje i bolesti. ma ne spominje niti da je zemlja okrugla.a u knizi o jobu pokazuje da je ljudski život bogu jedna velika zajebancija… a ako u kontekstu toga da je isus mučeničkom smrću platio na križu ono što vi zaslužujete misliš da je tek rođeno dijete išta zgriješilo ili čak bilo tko drugi, moralni sustav ti je toliko izvrnut da te triba zatvorit i nikad ne pustit jer takvi poput tebe su opasnost i za sebe i sve druge..

29 rujna, 2014 kod 7:42 pm

A zašto prije nego nešto kažete ne provjerite činjenice koje stoje u Bibliji, i to tisućama godina prije nego su znanstvene grane uopće postojale? Evo, samo nešto. I da, Biblija je itekako tvrdila da je Zemlja okrugla dok su vaši učitelji govorili da je ravna. http://krscanskiclanci.wordpress.com/2013/02/09/znanost-i-biblija/

• Igor Hirjovati

30 rujna, 2014 kod 9:45 am

Samo idiot može govoriti da je biblija 100 točna jer poanta biblije (kako nam je svećenik pricao na vjeronauku) nije u istinitosti nego u poukama svake price.

30 rujna, 2014 kod 7:49 pm

Onda su po vama idioti i Isac Newton, Blaise Pascal, Johanes Kepler, Michael Farraday, Carolus Linneus, Immanuel Kant, i brojni drugi znanstvenici koji su vjerovali u istinitost Biblije, kao i brojni povjesničari i arheolozi, koji iz dana u dan sve više potvrđuju njezinu točnost. Znate li što razlikuje vas i znanstvenika koji vjeruje u Isusa i Njegovu riječ? Poniznost.

• Lo Tanya

10 listopada, 2014 kod 9:36 am

Vesna, što radite na znanstvenoj stranici ako Vam sve piše u Bibliji? A da odete neku drugu grupu ljudi maltretirati?

• Mc

22 veljače, 2015 kod 12:41 am

Cuj glupace, pa samo zena moze ovakva sranja izvaljivat, TEMELJNI dokaz da je ‘biblija’ laz jest da je po njoj zemlja stara 6k godina, a iskopani su fosili dinosaura starima nekoliko milijuna godina, tu se nema sta vise pricati, tko je zdrave pameti naucio je, tko nije zalim ga, neka krepa vjerovajuci da ce doci na mjesto di lavovi jebu ovce i obratno… a sta sve necu cut sine

• Faris

19 ožujka, 2015 kod 11:42 pm

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

1. Elif Lam Ra. Ovo je Knjiga čiji se ajeti pomno nižu i od vremena do vremena objavljuju, od Mudrog i Sveznajućeg,

2. da se samo Allahu klanjate – ja sam vam od Njega, da opominjem i da radosne vijesti kazujem,

3. da od Gospodara svoga oprosta tražite i da se pokajete, a On će vam dati da do smrtnoga časa lijepo proživite i svakom čestitom daće zasluženu nagradu. A ako leđa okrenete – pa, ja se, zaista, bojim za vas patnje na Velikom danu.

4. Allahu ćete se vratiti, a On sve može!

5. Eto, oni grudi svoje okreću sa željom da se od Njega sakriju. A i kad se u ruho svoje umotavaju, On zna ono što skrivaju i ono što pokazuju – On, uistinu, zna misli svačije.

6. Na Zemlji nema nijednog živog bića, a da ga Allah ne hrani. On zna gdje će koje boraviti i gdje će sahranjeno biti. Sve to ima u jasnoj Knjizi.

7. On je u šest vremenskih razdoblja nebesa i Zemlju stvorio – a Njegov prijesto je iznad vode bio – da bi vas iskušao koji će od vas bolje postupati. Ako ti rekneš: “Poslije smrti bićete doista oživljeni”, nevjernici će, sigurno, reći: “Ovo nije ništa drugo do očita varka!”

8. Ako im Mi kaznu do roka određenog odgodimo, oni će, sigurno, reći: “Zašto je zadržava?” A onoga dana kad im dođe, neće biti od njih otklonjena i sa svih strana biće okruženi onim čemu su se rugali.

9. Ako čovjeku milost Našu pružimo, pa mu je poslije uskratimo, on pada u očajanje i postaje nezahvalnik.

10. A ako ga blagodatima obaspemo, poslije nevolje koja ga zadesila, on će, sigurno, reći: “Nevolje su me napustile!” On je doista umišljen i razmetljiv,

11. a samo strpljive i oni koji dobra djela čine čeka oprost i nagrada velika.

(Kur`an/ sura Hud)

Istina je da je Biblija iskrivljena, i da ti detalji o 6000 nisu vjerodostojni. Zato se vratimo na knjigu cije niti jedno slovo nije promjenjeno od kada je spustena od Gospodara svjetova robu i Poslaniku Njegovom – Muhammedu, neka je Allahov mir i spas sa njim.

Ako pogledamo sedmi ajet sure Hud Kur`ana casnog uocicemo da je prva stvorena stvar, nama dostupna, bila voda iznad koje se nalazio prijesto Mislostivog.

Ovi naucni dokazi povecavaju vjerovanje u Allahov govor koji je spusten prije vise od 1400 godina 😉

23 ožujka, 2015 kod 10:42 pm

BRAVO. Dobro zborite. 10 božjih zapovijedi je sav nauk potreban čovjek u i to je sve.

4. Davor Ilić

27 rujna, 2014 kod 10:05 pm

hehehehe…kakve baljezgarije…

5. Martin Juren

27 rujna, 2014 kod 10:10 pm

Da se pita Bibliju, svijet je nastao incestom… tako da… 😀

27 rujna, 2014 kod 10:34 pm

U to vrijeme nije bilo ni genetskih poremećaja, budući da se genetski kod narušava iz generacije u generaciju. Tako da, koliko god nama to danas zvučalo odbojno, incest tada nije bilo ništa neuobičajeno, sve dok Bog nije zabranio.

• Klaudio Baccini

28 rujna, 2014 kod 5:36 am

Haha. Zato i popovi danas jebu djecu, jer to nije nista neuobicajeno, jer im bog nije zabranio?

• Tomislav Čivčija

28 rujna, 2014 kod 8:24 am

pročitaj ponovno Postanak 😀
      Jel igdje piše da su JEDINI ljudi koje je Bog stvorio Adam i Eva? Plus Biblija je teško štivo, ne shvaćaj ga doslovno jer je napisano davno i s razlogom je puno metaforike, drugim riječima – Adam i Eva su “simbol” prvih ljudi, a priča sa zmijom je basna kroz koju je objašnjeno da su ti “prvi” ljudi odbacili svoga Stvoritelja (s kojim su tada imali eye to eye kontakt hehe)..
      Kladudio khm, zanimljivo..
      Ne umiješ razlikovati politiku i političare, kao ni Crkvu i popove. Jesi li “protiv” politike zbog loših političara? Jesi li protiv Crkve zbog loših svečenika? Politika nije loša, čak štoviše nužna je i krucijalna za ljudsku rasu. Od početka pa do danas, politika je jedan mehanizam preživljavanja. Ako netko koristi to na loš način, ne možeš okriviti politiku već te određene političare koji čine loše. Isto tako ako je neki pop/svečenik u Crkvi nastran, pedofil jel to znači da su svi takvi, ili čak da je Crkva takva? Proširi vidike, čudi me da netko tko sluša metaliku ima tako sužen pogled na stvari. Realno – guglaj malo statistike, 5% pedagoga (učitelja, profesora itd.) su skloni pedofiliji a 2% svečenika. Prema tome veća je vjerojatnost da će ti dijete biti seksualno zlostavljano ako ga pošalješ u školu nego na misu kod svečenika. Ne opravdavam ja ništa i nokoga, pedofilija je za osudu, no znam da su svi ljudi samo ljudi, pa i svečenici i pedagozi i tako redom.. i skloni su griješiti.. lijep pozdrav! 🙂

• Klaudio Baccini

28 rujna, 2014 kod 9:03 am

znači u redu je to što popovi jebu djecu?

• Томислав Јелић

28 rujna, 2014 kod 9:12 am

Znaci kad je nesto napisano u bibliji i vama to odgovara onda se to bukvalno desilo, al kad je nesto retardirano sto se ne moze objasniti onda je to savrsena metafora koja do sitnih detalja objasnjava sve?

• Tomislav Čivčija

28 rujna, 2014 kod 1:25 pm

nope Klaudio prijatleju, nije u redu, rekao sam da je pedofilija za osudu. Zato se ti svečenici ekskomuniciraju iz Crkve i šalju u zatvor.
      Imenjače, ja sam samo čovjek – “vama”.. ili mi persiraš il misliš da predstavljam kršćane/katolike? 😛
      Uzmi Bibliju, čitaj svaki dan, uzmi u obzir da je Biblija pisana prije i nakon Krista (dakle davno) i da je Biblija mozaik knjiga (pedesetak njih) sa različitim piscima, vođenim istom filozofijom – duhom. Stil pisanja nije isti kod svakog pisca.

Ako si htio reći da Crkva manipulira sadržajem Biblije i tumači kako joj odgovara, djelomično si u pravu. Crkva proučava Bibliju već gotovo dva tisućljeća i duhovni plodovi tog svetog učenja i dan danas djeluju. I još uvijek se proučava iz dana u dan od strane milijuna ljudi diljem svijeta, bili oni kršćani, židovi ili ateisti i svi dolaze do istih ili možda sličnih zaključaka čitajući Bibliju. Dakle Crkva ne manipulira sadržajem Biblije, ne radi po principu da tumači nešto onako kako joj odgovara, jer isto tumačenje ima i šira svjetska zajednica.

Djelomično si u pravu u svojoj tvrdnji jer Crkva ima svoju interpretaciju Biblije (jednu divnu o Spasitelju, o Ljubavi), o Bogu koji je došao na zemlju i dopustio ljudima da stvaraju svoju sudbinu i time dao ljudima kroz slobodnu volju jednu svoju primarnu osobinu – stvaranje (kao što kaže tvoja naslovna 😉 ), i oni su ga odbacili i razapeli.. priču već znaš, poenta mog odgovora – razmišljaj kritički, ne prihvačaj tuđa tumačenja prije nego što dođeš do istog zaključka i slično. LP 😀

28 rujna, 2014 kod 1:43 pm

Danas nam znanost upravo dokazuje da smo potomci jednog para ljudi, odnosno, osmero njih nakon Noinog potopa. I to je vrlo jednostavan izračun eksponencijalnog rasta populacije, koji pokazuje da je porast stanovništva sa osmero na desetak milijardi ljudi u 5000 god. itekako moguć.
      Cijela Biblija, svi likovi, svi događaji, svi detalji upućuju na samo jedno – dolazak Isusa Krista koji je došao pokazati svijetu dvije stvari – istinu i ljubav. Po tome ako vam je Biblija retardirana, onda samom Isusu govorite da je retardiran i lažljivac, ali to ne mijenja činjenicu da je dao svoj život za vas i da vas voli.

• Mc

22 veljače, 2015 kod 12:44 am

Odma da razjasnimo, ne postoji niti jedan dokaz o istinitosti ‘biblije’ niti ne postoji ‘noina arka’ gledao sam dokumentarac, NITI JEDAN jebeni dokaz, onda vi tvrdite da nesto znate, nemojte mi samo tu pocet izmisljat neke dokaze, za koje ste negdje culi da su istiniti, nemate pojma, vi ste obicne glupe ovce, zatvorite se i citajte bibliju to je sve sto znate, i kuš. ovaj portal je za ljude s inteligencijom, ne vjernike. caopoz #rekt

23 ožujka, 2015 kod 10:50 pm

Ma e eee! !!? A Vi ste inteligentni KAO?

6. Barba Stogaj

27 rujna, 2014 kod 10:16 pm

Opet vi ? Još niste odgovorili što je starije…jaje ili kokoš ?

7. Nenad Sudec

28 rujna, 2014 kod 5:42 am

Interesantno

8. Zdravko Šimunović

28 rujna, 2014 kod 7:06 am

Ono sto se otkriva i odvija, necete procitati u svojim povjesnim knjigama…

9. Senad Kolasinac

28 rujna, 2014 kod 7:20 am

A zašto znanost.com reklamira SDA i Bakira?

10. Vedran Kos

28 rujna, 2014 kod 7:48 am

lol! Dobro jutro! I to je vijest?

11. Mirela Heđeš Ex Obrovac

28 rujna, 2014 kod 9:02 am

Ovo je informacija za 4 razred osnovne koji još nisu upoznati sa kretanjem vode na Zemlji i u svemiru?Ako je tako drago mi je da mislite i na naše mališane.

12. Kristina Cindrić

29 rujna, 2014 kod 7:27 am

Već pročitano na space.com 🙂

13. Dominik Tucić

29 rujna, 2014 kod 9:10 am

pa zar ne bi onda bila ustajala voda ? XD

14. Igor 2.

7 studenoga, 2014 kod 7:33 pm

Ne čudi me , ali je članak zanimljiv

15. Čuvar

22 siječnja, 2015 kod 2:22 pm

Odgovori na pitanja o našoj prošlosti a ujedno i prošlosti ove Planete, upisani su u našoj budućnosti
    ..kod koji otključava sva vrata..
    a mi smo oni – koji nosimo spoznaju o kraju Svijeta..o početku Raja, o istini Svemira, o čistoći Ljubavi..
    – glasnici –
    a samo smo odjek onoga što smo nekada bili, onoga što ćemo postati.

Vraćamo se kući.