Hrana i piće

Kako napraviti gomashio?

kako-gomashio1

Gomashio [gomašio] iako zvuči egzotično je ništa drugo doli preprženi (integralni) sezam samljeven sa solju. Dolazi iz dalekog Japana kao jedan od sastavnih začina japanske ali i makrobiotičke kuhinje.

Gomashio [gomašio] iako zvuči egzotično je ništa drugo doli preprženi (integralni) sezam samljeven sa solju. Dolazi iz dalekog Japana kao jedan od sastavnih začina japanske ali i makrobiotičke kuhinje.

Omjer sezama i soli u gomashiju više manje ovisi o vlastitim preferencijama ali uobičajeni su omjeri 15 žlica sezama prema 1 žlici soli ili 8 : 1/2. Gomashio je zapravo odlična zamjena za sol ako želite dodatno začiniti jelo a pošto je većinski sastojak sezam je ujedno i zdrava zamjena. Sezam ( integralni ) je naime bogat kalcijem koji se lako apsorbira stoga ga je preporučljivo konzumirati po žlicu dnevno, pogotovo pogodno za trudnice. No gomashio bez soli mogu konzumirati i djeca nakon 6 mjeseci starosti.

Da dalje ne duljimo, evo kako ćete ga lako i brzo spremiti u vlastitoj kuhinji.

Sastojci:

  • 15 žlica integralnog sezama
  • 1 žlica soli

Potrudite se koristiti integralni sezam zbog svih zdravih sastojaka koje sadrži opna ( što kod “bijelog” sezama nije slučaj).

Operite ga i ostavite da se dobro ocijedi. Bitno je da je sezam vlažan ali ne smije biti mokar. Rasporedite ga po suhoj tavi. Nakon što se zagrijala, smanjite vatru i popržite sezam do kraja, ne zaboravite cijelo vrijeme miješati kako ne bi zagorio. Sam proces ne bi trebao trajati više od 10ak minuta, no provjeriti možete jednostavno – ako vam se mrvi među prstima sezam je gotov.

kako-gomashio2

Prebacite u posudu a u istoj tavi vrlo kratko ( 1- 2 min ) popržite sol. Zašto to činimo? Sol na sobnoj temperaturi često može postati vlažna i da ju takvu ubacite u sezam – gomashio bi se na kraju pokvario. Stoga prženjem osiguravamo suhu sol.

Pomiješajte sezam i sol te sameljite ( ne mora biti sasvim prah ). Tradicionalno se mrvi u suribachiju ( japanska verzija mužara ). Poslužite se s onim što imate pri ruci.

kako-gomashio3

Kada se ohladi, čuvajte u dobro zatvorenoj staklenci. Gomashio kao zdrav i aromatičan začin možete koristiti na bezbroj načina. Možete ga posudi po riži, tjestenini, kuhanom povrću, sirnim namazima a odličan je i kao dodatak salatama.

VAŠA KUHARICA: Skinny chick travelling

Skinny-chick-travelling-logooo

Komentiraj

Pošalji odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

POPULARNO

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Copyright 2019 e-Kako. All Rights Reserved.

Vrh