Hrana i piće

Kako napraviti gomashio?

kako-gomashio1

Gomashio [gomašio] iako zvuči egzotično je ništa drugo doli preprženi (integralni) sezam samljeven sa solju. Dolazi iz dalekog Japana kao jedan od sastavnih začina japanske ali i makrobiotičke kuhinje.

Gomashio [gomašio] iako zvuči egzotično je ništa drugo doli preprženi (integralni) sezam samljeven sa solju. Dolazi iz dalekog Japana kao jedan od sastavnih začina japanske ali i makrobiotičke kuhinje.

Omjer sezama i soli u gomashiju više manje ovisi o vlastitim preferencijama ali uobičajeni su omjeri 15 žlica sezama prema 1 žlici soli ili 8 : 1/2. Gomashio je zapravo odlična zamjena za sol ako želite dodatno začiniti jelo a pošto je većinski sastojak sezam je ujedno i zdrava zamjena. Sezam ( integralni ) je naime bogat kalcijem koji se lako apsorbira stoga ga je preporučljivo konzumirati po žlicu dnevno, pogotovo pogodno za trudnice. No gomashio bez soli mogu konzumirati i djeca nakon 6 mjeseci starosti.

Da dalje ne duljimo, evo kako ćete ga lako i brzo spremiti u vlastitoj kuhinji.

Sastojci:

  • 15 žlica integralnog sezama
  • 1 žlica soli

Potrudite se koristiti integralni sezam zbog svih zdravih sastojaka koje sadrži opna ( što kod “bijelog” sezama nije slučaj).

Operite ga i ostavite da se dobro ocijedi. Bitno je da je sezam vlažan ali ne smije biti mokar. Rasporedite ga po suhoj tavi. Nakon što se zagrijala, smanjite vatru i popržite sezam do kraja, ne zaboravite cijelo vrijeme miješati kako ne bi zagorio. Sam proces ne bi trebao trajati više od 10ak minuta, no provjeriti možete jednostavno – ako vam se mrvi među prstima sezam je gotov.

kako-gomashio2

Prebacite u posudu a u istoj tavi vrlo kratko ( 1- 2 min ) popržite sol. Zašto to činimo? Sol na sobnoj temperaturi često može postati vlažna i da ju takvu ubacite u sezam – gomashio bi se na kraju pokvario. Stoga prženjem osiguravamo suhu sol.

Pomiješajte sezam i sol te sameljite ( ne mora biti sasvim prah ). Tradicionalno se mrvi u suribachiju ( japanska verzija mužara ). Poslužite se s onim što imate pri ruci.

kako-gomashio3

Kada se ohladi, čuvajte u dobro zatvorenoj staklenci. Gomashio kao zdrav i aromatičan začin možete koristiti na bezbroj načina. Možete ga posudi po riži, tjestenini, kuhanom povrću, sirnim namazima a odličan je i kao dodatak salatama.

VAŠA KUHARICA: Skinny chick travelling

Skinny-chick-travelling-logooo

Komentiraj

Pošalji odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

POPULARNO

Vrh