Karijera

Kako dati otkaz na poslu?

Donijeli ste odluku i napuštate poduzeće u kojem radite. Bez obzira iz kojeg razloga želite dati otkaz, uvijek je najbolje rastati se, barem prividno, u dobrim odnosima. Preostalo Vam je još “samo” da podnesete ostavku i da se oprostite s kolegama. Proces koji slijedi, kao rezultat davanja otkaza, često je teži od samog donošenja odluke o tom činu.

Ne govorite da ćete dati otkaz prije nego to zaista napravite

Zadržite odluku o napuštanju radnog mjesta samo za sebe, sve do trenutka kad ćete je priopćiti poslodavcu. Koliko god Vam se činilo da ste bliski s kolegama, otkaz se tiče samo Vas i Vašeg šefa, koji prvi treba saznati. Nikako nemojte da to sazna od vaših kolega. Razgovor s nadređenim obavite nasamo, te ne rapravljajte o razlozima vašeg otkaza, mogućem žaljenju ili bilo kakvom prepiranju.

Formalno možete napisati i otkazno pismo pa ga predati na samom sastanku ili ga možete poslati preko pošte ili e-maila.

Zatražite sastanak i pripremite se.
O razlozima napuštanja kompanije ne razgovarajte s vašim nadređenim/šefom kao da vam je bliski prijatelj. Nemojte mnogo govoriti o tome zašto odlazite. Nemojte biti bijesni ili negativni, nema smisla. Istaknite kako vam je bilo zadovoljstvo raditi za kompaniju i kako ste puno profesionalno napredovali.

Pripremite se na tom razgovoru na:

  • Protuponuda. Postoji mogućnost da vas vaš šef pokuša zadržati nakon što čuje da odlazite. U tom slučaju preporučljivo je sjesti i porazgovarati sa svojim nadređenim, tj razmotriti kakva je protuponuda, da li je vjerodostojna i prihvatljiva za vas. Ako dobro poznajete svog nadređenog i politiku firme prema zaposlenicima koji je žele napustiti, moći ćete pretpostaviti koliko je ta protuponuda iskrena. Također, protuponuda može biti i taktički potez poslodavca, kojim vas zadržava u poduzeću dok ne nađe odgovarajuću zamjenu.
  • Razlozi odlaska. Vrlo vjerojatno će vas pitati zašto odlazite. Ako ste već sa šefom ranije razgovarali o svojoj karijeri i tu vam se nisu pružile mogućnosti koje vas zanimaju, nećete morati puno objašnjavati – jednostavno ste dobili priliku raditi ono što želite. Ponekad iznenada dođe ponuda koja se ne može odbiti, u tom slučaju objašnjenje također može biti takvo.
  • Vaši planovi. O vama ovisi želite li podijeliti vaše planove sa svojim šefom. Ovisno vašem odnosu odlučite želite li reći tko je vaš novi poslodavac. Loš šef može biti spreman na svašta, čak i da nazove vašeg novog poslodavca i govori loše o vama i vašem ponašanju na poslu. Ako postoji takva mogućnost, recite da ste se dogovorili s novim poslodavcem da je to povjerljivo dok ne počnete raditi.

Na razgovoru se dogovorite o sljedećim koracima:

  • Otkazni rok – korektno predložite barem onaj rok koji vam stoji u ugovoru o radu. Zakon predviđa da otkazni rok, odnosno vremenski period između podnošenja ostavke i napuštanja radnog mjesta, traje mjesec dana. Pokušajte završiti sve tekuće obaveze u tom periodu. Također, ako imate ne iskorištenog godišnjeg odmora, poslodavac vam mora omogućiti da ga iskoristite ili vam platiti isti.
  • Prijenos posla – dogovorite sljedeći sastanak na kojem ćete razgovarati o statusu svih vaših projekata sa osobom/osobama koje će ih preuzeti. Ne započinjite dugoročne radne zadatke i pripremite radno mjesto za vašu zamjenu. Ponudite se da obučite i uputite kolegu koji dolazi poslije vas u njegova zaduženja.

Oproštaj s kolegama

Ne zaboravite se pozdraviti s kolegama. Neka poduzeća imaju običaj održavati oproštajne proslave. Minimum koji bi svakako trebali napraviti je poslati oproštajni e-mail u kojem obavještavate kolege o svom odlasku, zahvaljujete se na suradnji i ističete dobre trenutke i iskustva. Kolegama s kojima usko surađujete trebate reći direktno, samo pripazite da je “priča” ista kao i za šefa.
Ako već niste, napišite LinkedIn preporuke kolegama s kojima ste dobro surađivali. To će ih ugodno iznenaditi i ostat ćete im u dobrom sjećanju.

Ne rušite mostove za sobom

Pokušajte održati korektan odnos s Vašim bivšim poslodavcem i kolegama, jer su oni vaši poslovni kontakti i reference na koje se u budućnosti možete pozvati. Svijet je mali, a vašu mrežu kontakata možete dodatno ojačati aktivnim poznanstvom s bivšim kolegama i nadređenima. Uvijek postoji mogućnost kako ćete se u poslovnim i privatnim odnosima često susretati i morati surađivati sa svojim bivšim suradnicima.

Ponašajte se tako da budete sigurni da ćete ostati u dobrim odnosima s bivšim kolegama i nadređenima, pošto postoji mogućnost da predstavnici vaše nove kompanije od njih traže mišljenje o vama kao kandidatu za novi posao. Svakako da će vas, ako ostavite iza sebe loš utisak ugroziti poziciju kod svih novih poslodavaca.

*SAVJETI

  • Nemojte davati otkaz na starom radnom mjestu sve dok nemate novu ponudu za novi posao ili plan nakon davanja otkaza.
  • I zadnji dan na poslu dajte svoj maksimum u radu. Iako odlazite iz poduzeća, posao koji radite morate obaviti savjesno i odgovorno. Dovršite sve obveze i poslove koje ste započeli.
  • Ne govorite loše o tvrtki koju napuštate. Kako dobre, tako i loše informacije o tvrtki koju napuštate – zadržite za sebe. Ipak ste bili dio tog kolektiva i radili tu neko vrijeme.
  • Održavajte kontakte s bivšim suradnicima. Ako napuštate tvrtku, ne znači da morate raskinuti prijateljske odnose s kolegama.
  • Zamolite poslodavca za pismo preporuke, ako smatrate da ste ga zaslužili.
1 Komentar

Pošalji odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

POPULARNO

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

Copyright 2019 e-Kako. All Rights Reserved.

Vrh