Karijera

Kako dati otkaz na poslu?

Donijeli ste odluku i napuštate poduzeće u kojem radite. Bez obzira iz kojeg razloga želite dati otkaz, uvijek je najbolje rastati se, barem prividno, u dobrim odnosima. Preostalo Vam je još “samo” da podnesete ostavku i da se oprostite s kolegama. Proces koji slijedi, kao rezultat davanja otkaza, često je teži od samog donošenja odluke o tom činu.

Ne govorite da ćete dati otkaz prije nego to zaista napravite

Zadržite odluku o napuštanju radnog mjesta samo za sebe, sve do trenutka kad ćete je priopćiti poslodavcu. Koliko god Vam se činilo da ste bliski s kolegama, otkaz se tiče samo Vas i Vašeg šefa, koji prvi treba saznati. Nikako nemojte da to sazna od vaših kolega. Razgovor s nadređenim obavite nasamo, te ne rapravljajte o razlozima vašeg otkaza, mogućem žaljenju ili bilo kakvom prepiranju.

Formalno možete napisati i otkazno pismo pa ga predati na samom sastanku ili ga možete poslati preko pošte ili e-maila.

Zatražite sastanak i pripremite se.
O razlozima napuštanja kompanije ne razgovarajte s vašim nadređenim/šefom kao da vam je bliski prijatelj. Nemojte mnogo govoriti o tome zašto odlazite. Nemojte biti bijesni ili negativni, nema smisla. Istaknite kako vam je bilo zadovoljstvo raditi za kompaniju i kako ste puno profesionalno napredovali.

Pripremite se na tom razgovoru na:

  • Protuponuda. Postoji mogućnost da vas vaš šef pokuša zadržati nakon što čuje da odlazite. U tom slučaju preporučljivo je sjesti i porazgovarati sa svojim nadređenim, tj razmotriti kakva je protuponuda, da li je vjerodostojna i prihvatljiva za vas. Ako dobro poznajete svog nadređenog i politiku firme prema zaposlenicima koji je žele napustiti, moći ćete pretpostaviti koliko je ta protuponuda iskrena. Također, protuponuda može biti i taktički potez poslodavca, kojim vas zadržava u poduzeću dok ne nađe odgovarajuću zamjenu.
  • Razlozi odlaska. Vrlo vjerojatno će vas pitati zašto odlazite. Ako ste već sa šefom ranije razgovarali o svojoj karijeri i tu vam se nisu pružile mogućnosti koje vas zanimaju, nećete morati puno objašnjavati – jednostavno ste dobili priliku raditi ono što želite. Ponekad iznenada dođe ponuda koja se ne može odbiti, u tom slučaju objašnjenje također može biti takvo.
  • Vaši planovi. O vama ovisi želite li podijeliti vaše planove sa svojim šefom. Ovisno vašem odnosu odlučite želite li reći tko je vaš novi poslodavac. Loš šef može biti spreman na svašta, čak i da nazove vašeg novog poslodavca i govori loše o vama i vašem ponašanju na poslu. Ako postoji takva mogućnost, recite da ste se dogovorili s novim poslodavcem da je to povjerljivo dok ne počnete raditi.

Na razgovoru se dogovorite o sljedećim koracima:

  • Otkazni rok – korektno predložite barem onaj rok koji vam stoji u ugovoru o radu. Zakon predviđa da otkazni rok, odnosno vremenski period između podnošenja ostavke i napuštanja radnog mjesta, traje mjesec dana. Pokušajte završiti sve tekuće obaveze u tom periodu. Također, ako imate ne iskorištenog godišnjeg odmora, poslodavac vam mora omogućiti da ga iskoristite ili vam platiti isti.
  • Prijenos posla – dogovorite sljedeći sastanak na kojem ćete razgovarati o statusu svih vaših projekata sa osobom/osobama koje će ih preuzeti. Ne započinjite dugoročne radne zadatke i pripremite radno mjesto za vašu zamjenu. Ponudite se da obučite i uputite kolegu koji dolazi poslije vas u njegova zaduženja.

Oproštaj s kolegama

Ne zaboravite se pozdraviti s kolegama. Neka poduzeća imaju običaj održavati oproštajne proslave. Minimum koji bi svakako trebali napraviti je poslati oproštajni e-mail u kojem obavještavate kolege o svom odlasku, zahvaljujete se na suradnji i ističete dobre trenutke i iskustva. Kolegama s kojima usko surađujete trebate reći direktno, samo pripazite da je “priča” ista kao i za šefa.
Ako već niste, napišite LinkedIn preporuke kolegama s kojima ste dobro surađivali. To će ih ugodno iznenaditi i ostat ćete im u dobrom sjećanju.

Ne rušite mostove za sobom

Pokušajte održati korektan odnos s Vašim bivšim poslodavcem i kolegama, jer su oni vaši poslovni kontakti i reference na koje se u budućnosti možete pozvati. Svijet je mali, a vašu mrežu kontakata možete dodatno ojačati aktivnim poznanstvom s bivšim kolegama i nadređenima. Uvijek postoji mogućnost kako ćete se u poslovnim i privatnim odnosima često susretati i morati surađivati sa svojim bivšim suradnicima.

Ponašajte se tako da budete sigurni da ćete ostati u dobrim odnosima s bivšim kolegama i nadređenima, pošto postoji mogućnost da predstavnici vaše nove kompanije od njih traže mišljenje o vama kao kandidatu za novi posao. Svakako da će vas, ako ostavite iza sebe loš utisak ugroziti poziciju kod svih novih poslodavaca.

*SAVJETI

  • Nemojte davati otkaz na starom radnom mjestu sve dok nemate novu ponudu za novi posao ili plan nakon davanja otkaza.
  • I zadnji dan na poslu dajte svoj maksimum u radu. Iako odlazite iz poduzeća, posao koji radite morate obaviti savjesno i odgovorno. Dovršite sve obveze i poslove koje ste započeli.
  • Ne govorite loše o tvrtki koju napuštate. Kako dobre, tako i loše informacije o tvrtki koju napuštate – zadržite za sebe. Ipak ste bili dio tog kolektiva i radili tu neko vrijeme.
  • Održavajte kontakte s bivšim suradnicima. Ako napuštate tvrtku, ne znači da morate raskinuti prijateljske odnose s kolegama.
  • Zamolite poslodavca za pismo preporuke, ako smatrate da ste ga zaslužili.
1 Komentar

1 Komentar

  1. Pingback: Kako napisati otkazno pismo? - Karijera, POSAO, Tutorijali - e-Kako

Pošalji odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

POPULARNO

Vrh