Hashtag-ovi su Twitterova stvar, odnosno bila su Twitter stvar dok ih Instagram isto tako nije dodao kod sebe, kao i neke drugih usluga i društvene mreže.
Hashtag je riječ ili izraz, prefiks s oznakom #. To je oblik oznake metapodataka koja korisniku omogućava bolju pretragu kratkih poruka na društvenim mrežama, kao što su Twitter, Tout, identi.ca, Tumblr, Instagram, Flickr, Google+ ili od sada i na Facebooku.
Da se razumijemo, Twitter je još uvijek kralj hashtag-a i ima najdublju integraciju od svih ostalih društvenih mreža jer koriste hashtag-ove kao alat za izradu i praćenje trendova. Popularnost Hashtag-a postala je takva da su ih ljudi počeli usvajati i primjenjivati iako oni još nisu imali nikakvu svrhu, kao npr. do sada na facebooku. Facebook je napokon dodao i dozvolio upotrebu hashtag-ova i to znači da su od sada klikabilni i mogu se pronaći na facebooku. Mogu se dodati na status ili fotografiju no kako ih napraviti da budu upotrebljivi i efikasni na mreži, pročitajte u nastavku.
Brža pretraga
Twitter korisnici znaju da su hashtag-ovi odličan alat za pretraživanje. To je isto kao da dodajete svoje vlastite ključne riječi određenom postu, slici ili videu i vežete ih za te sadržaje kako bi ih preko tih riječi lakše pronašli. Hashtag može poslužiti kako bi lakše pretražili „search bar“ , ili jednostavnim klikanjem na #hashtag možete vidjeti profil, timeline ili status.
Grupiranje sadržaja
Hashtag nije samo alat za pretraživanje. Možete ga koristiti kako bi grupirati sadržaj što niste mogli na twitteru. Mogu se dodati na bilo koji status, sliku, događaj koji možete kreirati i podijeliti sa svojim prijateljima i svi ti sadržaji će se grupirati po istoj hashtag riječi što će olakšavati pretragu i praćenje vaših prijatelja/pratitelja/fanovima.
Na primjer, organizirate tulum – pjena party, hashtag je #pjenaparty, svi koji sudjeluju na organiziranju tog događaja i ako stavljaju nešto vezano za taj događaj, na svoj post mogu staviti taj hashtag, tako ćete imati sve podatke na jednom mjestu pod jednim hashtag-om. Na kraju kada događaj završi, svi sudionici i organizatori mogu postavljati slike, videe pod istim hashtag-om i tako dobro grupirati sadržaj na jednom mjestu i na taj način olakšati pretragu bilo kome koji će koristiti taj hashtag.
Miksanje hashtag-ova i obogaćivanje sadržaja
Vaši postovi od sada mogu biti više obogaćeni raznim hashtag-ovima i na taj način puno informativniji. U svojim postovima sada je dovoljno dodati hashtag neke organizacije, interesa ili osobe koje bi tvoji prijatelji/fanovi/pratitelji mogli vidjeti i pratiti na isti način na koji se sada mogli dodavati stvari koje želite linkati u svojim postovima.
Ako recimo stavljate status vezan za popularnu temu (trenutne vijesti) možete dodati relevantne hashtag-ove i na taj način pomoći korisnicima da pronađu iste ljude i stranice koje pišu o tim stvarima, ali i ne samo to nego i pomoći u pretrazi povezanih priča na facebooku
Reklamiranje, brandiranje, trendovi i promocija.
Kako je facebooku dodao hashtag-ove na svojim stranicama, zasigurno nećemo morati dugo čekati dok ne naiđemo na promocije raznih kompanija koje će nam predstavljati svoje proizvode putem hashtagova. Hashtag će zasigurno zauzeti veliko mjesto u oglašavanju i samoj promociji raznih brandove pa tako možete i vi od sada promovirati svoje proizvode pod raznim hashtag-ovima.