Astrofizika

Higgsov bozon mogao bi prouzročiti uništenje svemira

Subatomska čestica otkrivena prošle godine, za koju bi se moglo ispostaviti da je dugo traženi Higgsov bozon, mogla bi dovesti do uništenja našeg svemira, tvrde istraživači.

higgsov-bozon

Masa Higgsovog bozona mogla bi biti uzrokom kraja našeg svemira.Ovdje je prikazan sudar dvaju protona koji je doveo do pronalaska nove čestice.

Masa ove čestice, otkrivene u najvećem svjetskom akceleratoru čestica, LHC u Ženevi, ključni je sastojak kojim bi se mogla predvidjeti budućnost prostora i vremena.

“Predviđanja govore da će se katastrofa dogoditi u dalekoj budućnosti,  za nekoliko desetaka milijardi godina,” izjavio je Joseph Lykken, teorijski fizičar iz laboratorija  Fermi National Accelerator u Batavii, na skupu američke udruge za unapređivanje znanosti, 18. ovog mjeseca.

“Moguće je da naš svemir ima svojstvo nestabilnosti  i na nekoj točki, za milijardu godina, sve će jednostavno nestati”, dodao je Lykken, inače i suradnik na jednom od LHC eksperimenata.

Čestica Higgsovog bozona jest manifestacija energetskog polja koje prožima svemir – Higgsovog polja i njeno otkriće trebalo je objasniti zašto čestice imaju masu. Nakon desetljeća potrage za dokazima da ovo polje i čestica doista postoje, fizičari sa LHC-a  objavili su u srpnju 2012. da su otkrili novu česticu čija svojstva ukazuju na to da bi se moglo raditi o Higgsovu bozonu.

Josip Kroll sa pensilvanijskog sveučilišta koji također radi na LHC-u izjavio je : “Meni je osobno to otkriće bilo zapanjujuće. Za mene, Higgs je predstavljao nešto što se možda nalazi tamo, a možda i ne. Činjenica da zaista postoji predstavlja izvanredno postignuće.”

Ako se potvrdi da pronađena čestica zaista jest Higgsov bozon, to će biti, ne samo potvrda teorije o tome kako je čestica dobila masu, već će znanstvenicima omogućiti potpuno nove izračune koji nisu bili mogući prije nego je čestica pronađena.

Primjerice, masa nove čestice iznosi oko 126 milijardi elektronvolti  što je 126 puta više od mase protona. Ako ta čestica zaista jest Higgs, ona ima točno toliku masu koliko je potrebno da svemir bude fundamentalno nestabilan na taj način da bude uzročnik  katastrofe u dalekoj budućnosti.

To je zbog toga što se Higgsovo polje, pretpostavljaju znanstvenici,  nalazi svugdje i utječe na vakuum prostorno-vremenskog kontinuuma u svemiru.

“Higgsova masa je u direktnoj vezi sa stabilnošću vakuuma”, objašnjava fizičar Christopher Hill sa državnog sveučilišta Ohio. “Nalazi se točno na kritičnoj točki. To može biti ili kozmička slučajnost ili je neka fizikalna pojava uzrok tome. To je nešto što do sad nismo znali.”

Zanimljivo je da ako bi masa ove čestice bila drugačija za samo nekoliko postotaka, svemir ne bi bio osuđen na tako katastrofičnu budućnost, tvrde znanstvenici. No i u slučaju da svemir bude imao takav nesretan kraj, postoji bar jedna utjeha.

“Čovjek zapravo neće biti ni svjestan što se događa jer će se sve dogoditi brzinom svjetlosti, tako da što se toga tiče ne morate brinuti”, kaže Lykken.

Izvor: LiveScience

1. Šjor Luka

22 veljače, 2013 u 6:54 pm

oće li to bolit?

• Luka

23 veljače, 2013 u 1:54 am

Živčani impulsi putuju brzinom od 250 milja na sat, a brzina svjetlosti je 300 000 000 metara u sekundi, a tom brzinom će se to i desiti, samo odjednom nas nema, ni ugodno ni neugodno…

2. Željko Vukelić

22 veljače, 2013 u 6:55 pm

budem to posliko 😉

3. Arsenovic Zoran Nikola

22 veljače, 2013 u 6:55 pm

i ja se pitam

4. Marija Vican

:O

5. Leptirić U Trbuhu

čemu bombastični naslovi, maka sam 24sata, sad vi

6. Arsenovic Zoran Nikola

22 veljače, 2013 u 6:56 pm

Kaze nece boleti i da ne treba da brinemo 🙂

7. Neven Sabijan

22 veljače, 2013 u 6:58 pm

Postoji i vjerojatnost da se sve molekule kisika na Zemlji odjednom prebace na Mjesec, ali je zanemarivo mala …. U fizici je sve moguće. Ključna riječ ´moguće´ -_-

8. amir

22 veljače, 2013 u 8:00 pm

nikako ne mogu otrpjeti a da ne dam komentar na ovakva lupetanja i nagadjanja. Izgleda da su i naucnici polupali teoriju zdravog razuma.

9. Valentino Kapić

22 veljače, 2013 u 7:00 pm

kako izgleda svemir u kojem postoji nas svemir? ako postoji nestabilan svemir ..koliko uopce postoji tih svemira unutar svemira koji je skup ostalih svemira…

10. Zeljko Extrem

22 veljače, 2013 u 7:01 pm

kaj se brinete.za milijardu god.nece biti nicega.pipl mast trast as:))

11. Nikola Kordiš

22 veljače, 2013 u 7:02 pm

znači, nešto što su možda(higsov bozon) otkrili MOŽDA za nekoliko milijardi godina uništi sve. pa dobro jeste li vi normalni!!!! nemate pojma šta pričate

12. Damir Škrjanec

22 veljače, 2013 u 7:02 pm

“Neki ljudi kažu da kad se to dogodi (uništenje, je li), cijeli svemir će biti trenutno zamijenjen nečim još čudnijim i nevjerojatnijim. Neki drugi kažu da se to već dogodilo.” (D.A.)

13. Drito U Glavu

22 veljače, 2013 u 7:04 pm

ma je sve mi znamo o svemiru, nije mi jasno odakle te sve nazive crpe?

14. Valentino Kapić

22 veljače, 2013 u 7:06 pm

razmisljanje jednog nadobudnog znastvenika ..

15. Zeljko Extrem

22 veljače, 2013 u 7:12 pm

bas gledam svemir na drugom cini mi se sve mirno:))

16. Darko Matuško

22 veljače, 2013 u 7:18 pm

Uglavnom kad to bude nista vas nece bolit jer mrtve inace obicno nista ne boli.

17. Kresimir Kordic

22 veljače, 2013 u 7:24 pm

(y)

18. Marijana Bozilovic

22 veljače, 2013 u 7:27 pm

grey goo hipotetička supstanca …

19. Silvija Vlahovec

22 veljače, 2013 u 7:54 pm

super, ajde već jednom

20. Ivan Vuglovečki

22 veljače, 2013 u 7:59 pm

stupid people, stupid people everywhere

21. pjegava

22 veljače, 2013 u 8:59 pm

masa u eV?

22. nikola99

22 veljače, 2013 u 9:43 pm

ma vise teorija multiverzuma uglavom vecina kaze da ih ima beskonacno citao sam o ovoj teoriji vezanoj za higsov bozon desice se za oko 25 milijardi g. zove se big slurp jel moze prevod

23. Marko Vulelija

22 veljače, 2013 u 9:31 pm

u pm svi cemo umrit za miljardu godina!!! moran sve u zivotu isprobat dok jos vrimena imam!

24. Puf

22 veljače, 2013 u 10:39 pm

Nevjerojatno!!!
    Jeli se itko sjetion pročitati original članak. Senzacionalističko smeće od prijevoda. Čovjek je u originalu članka jako dobro objasnio da je to za sada samo nagađanje i da postoji još previše nepoznanica.

25. Mladen Radoš

22 veljače, 2013 u 10:42 pm

Jeste napokon skuzili telad jedna

26. David Galić

23 veljače, 2013 u 10:18 am

Ova senzacionalistička ´´otkrića´´ znanstvenici objavljuju samo da privuku pozornost, da ispadne da su nešto i radili, a ne da su bacili novac u smeće.

27. Antonio Žac

23 veljače, 2013 u 6:29 pm

koliko glupih sranja da se čovjeku jednostavno zamanta, daklem higssov bozon kao glavni uzročnik mase svih čestica, simboličan primjer kao čovjek koji se kreće kroz vodu..voda je ustvari u primjeru higssovo polje a molekula vode bozon..ok, daklem svaka čestica..hoče reć materija ima težinu zbog tog higssovog bozona daklem ne samo naš planet već i mi sami i svaki atom našeg tila..što bi u prevodu bilo ima ga u izobilju i na sve strane al ga nemogu vidjeti ni pronać jer je svaki ozbiljan fizičar i znanstvenik izričito naglasio možda..hrpetina gluposti na jednom mistu a tako je bilo oduvik kad bene željne dobre priče od muve uvik naprave slona

28. Igor

23 veljače, 2013 u 8:57 pm

da se hoce to bar desiti danas pa da ne mroam sutra na posao.

29. Vedran

15 ožujka, 2013 u 9:29 am

zamislite samo da je naš svemir samo jedan organ nekog organizma, planet Zemlja stanica tog organizma, a ljudi tumor koji uništava tu stanicu, s vremenom ćemo se proširiti i na druge stanice, te ih također uništiti, a potom i cijeli organ i organizam.
    Neki kažu da će se promijeniti svijest ljudi, ja se pitam da li se ikada zloćudni tumor promijenio u dobroćudni ?
    Ako genetski možemo odrediti napredovanje neke bolesti kako onda pogled u budućnost nije moguć?