Biljke i životinje

Zablude o dinosaurima za koje smo mislili da su istina

Tyrannosaurus rex dinosaur

Iako za dinosaure, impresivne prapovijesne životinje, znamo još od 17. stoljeća, još uvijek znanstvenicima predstavljaju veliku zagonetku. Ne znamo, primjerice, niti zašto su točno izumrli. Čitav je niz široko prihvaćenih činjenica o ovim bićima koji su dominirali Zemljom milijardama godina, a koje su se u konačnici pokazale krivima.

Dinosauri su napuštali svoja jaja poput guštera

Donedavno važeća pretpostavka o dinosaurima kazivala je kako napuštaju svoja jaja nakon što se izlegnu mladunci; na isti način sa svojim mladima postupaju i današnji reptili, stoga se smatralo kako se niti ponašanje dinosaura nije razlikovalo.

Aktualna saznanja pak pobijaju ovu tvrdnju. Sada se zna, zahvaljujući otkrićima fosiliziranih gnijezda, kako su dinosauri brinuli o svom podmlatku i štitili ga od grabežljivaca.

Dinosauri su bili prekriveni rožnatim ljuskama

Velika većina dokumentarnih filmova – o igračkama da ne govorimo – prikazuje dinosaure kao bića prekrivena rožnatim ljuskama, nalik gušterima ili zmijama. Kako to obično biva, nova su istražvanja pobila stare pretpostavke: unazad nekoliko godina otkriveno je preko 30 vrsta dinosaura čije je tijelo bilo prekriveno perjem. Zanimljivo, nisu svi preci današnjih ptica; Kulindadromeus zabaikalicus, primjerice, bio je dvonožni biljojed dugačak tri metra.

Tek su tri vrste kralježnjaka svladale kretanje zrakom: pterosauri, ptice i šišmiši (Credit: Huffington Post)

Bili su hladnokrvni gušteri

Zapravo, nisu. Zahvaljujući izračunima njihova metabolizma, znanstvenici su saznali kako dinosauri, zapravo, nisu bili niti hladnokrvna, niti toplokrvna bića. Njihova tijela znatno su se razlikovala od današnjih životinja – po brzini rasta i metabolizmu su, zapravo, negdje između ove dvije kategorije.

Pterosauri su bili leteći dinosauri

Leteći gmazovi opasna kljuna i kožnatih krila uopće nisu dinosauri. Ove životinje, koje su živjele u mezozoiku, prva su bića koja su poletjela i zbog toga ne pripadaju dinosaurima. Dinosaurima se, naime, smatraju gmazovi koji su se kretali tlom i anatomijom se znatno razlikuju od pterosaura.

Usporedba veličine čovjeka i velociraptora (Credit: Wikipedia)

Dinosauri su izumrli

Iako se krajem razdoblja dinosaura smatra veliko izumiranje od prije 65 milijuna godina, to ne znači da ih više nema.

Teropodi, jedna od osam velikih podvrsta dinosaura, preživjela je katastrofu i vremenom evoluirala u ptice, koje su danas raširene cijelim svijetom.

Velociraptori su bili veliki

Sjećate li se scene iz Jurskog parka, kad velociraptori progone prestravljenu djecu? Upečatljiv prizor, no postoji jedan problem: glavni negativac uopće nije velociraptor. Riječ je o vrsti Deinonychus, koja je fizički slična velociraptoru – imali su dugačke, svijene kandže na nogama, isto tako dugačke ruke te ukrućeni rep kojim su održavali ravnotežu prilikom jurnjave za plijenom.

Velociraptori su zapravo bili daleko manji no što je to sugerirao film koji ih je proslavio: dužine oko 2 metra, visine pola metra i teški oko 15 kg, nisu niti izbliza predstavljali prijetnju kako je to prikazano na filmskom platnu.

Tiranosaurove ruke bile su beskorisne

Iako se ova pretpostavka relativno često spominje u medijima – u posljednje vrijeme kao meme – istina je drugačija. Tiranosaurove ruke bile su iznimno snažne, sposobne podići 200 kg tereta svaka. Ovaj se silni gušter njima služio kako tijekom lova, tako i u borbi s drugim tiranosaurima te prilikom parenja.

Osim za lov, ruke su mu služile i kao pomoć da ustane s tla (Credit: Wikipedia)

Izvor: Listverse

Roses are red, violets are blue, I'm schizophrenic, and so am I.

1. Vera Lakatos

12 lipnja, 2016 kod 12:14 am

Volim znanost, ali moram priznati da mi je Biblija još draža jer, za razliku od znanosti, nikad nema opovrgavanja, tj. novih saznanja.

• Marko Jovan

12 lipnja, 2016 kod 1:22 am

• Tomislav Tomic

12 lipnja, 2016 kod 1:42 am

o evoluciji je već sve rečeno kao i o znanosti kao novoj religiji

• Mladen Čirjak

12 lipnja, 2016 kod 3:49 am

Sve bajke počinju: ‘jednom jako, jako, davno, u dalekoj zemllji…. http://www.icr.org/

12 lipnja, 2016 kod 7:18 am

Haha.zato i postoji nekoliko verzija..citajte jos malo

• Emir Zunic

12 lipnja, 2016 kod 11:09 am

Kao svi nastali od adama i eve. Ok. 😉
      I patimo zbog jebene jabuke.
      Uzas

• Vera Lakatos

12 lipnja, 2016 kod 11:18 am

Malo znanja ne bi škodilo.

12 lipnja, 2016 kod 12:27 pm

Svi smo mi potomci adama i eve sa noine arke 🙂

• Nikola Radovanovic

12 lipnja, 2016 kod 3:37 pm

Tomislav Tomic Ne mesaj nauku i religiju! Jedna trazi istinu, i uvek istrazuje dalje i vise, trazi odgovore, dok druga podrzava slepo samo ono sto je neko nekada napisao.

12 lipnja, 2016 kod 8:18 pm

Vitamin K i sve bu ljepse…malo znanja veli gđa koja se tek u srednjoj prvi puta susrela sa stranim jezikom i fizikom 🙂 sala mala

2. Ivica Johnny Bujas

12 lipnja, 2016 kod 10:19 am

svatko ima svoju veziju…

3. Emir Zunic

12 lipnja, 2016 kod 11:07 am

Pa nasa civilizacija se zasniva na zabludama i lazima.

4. Nikola Sedlar

12 lipnja, 2016 kod 12:14 pm

Najveća sramotna zabluda je da su izumrli prije 65 miljina. Ima li iko pojam koliko je to vrimena. Hahaha da 65 miljuna a mi smo u 4 iljade ka došli od vatre do svemira. A šta je s ika kamenjima na koima su inke precizno crtali dinosaure u životu. Kako ih love kako ih jašu kako jedan ih jede dok na drugima su kako obrađuju polja i neke standardne stvari. Nemogu tvrdit sa sigurnošću Al sigurno ih je nešto pobilo a mi smo ih na kraju izlovili do kraja. Također u starom zavjetu kad Bog opisuje behemota. Iako crkva tvrdi da je to ili slon ili nilski konj, u opisu stoji nešto šta ne nalikuje nijednome. Jer ni jedan nema značaj rep, a Bog je reka da mu je rep velik poput stabla nekog neznan točno kojeg.

• Nikola Sedlar

13 lipnja, 2016 kod 9:17 am

I glupani isto 😀

13 lipnja, 2016 kod 7:43 pm

Dejan Buranji Iako se ne slažemo s teorijama kako negdje postoji svjež dinosaurski but, isto tako ne prihvaćamo ni neosnovane udare na vjerska uvjerenja. Štoviše, jedan od admina koji Vam ovo piše je uvjereni katolik. 🙂 A gospoda iz gornjeg dijela priče više imaju protestantske stavove, što je njihovo legitimno pravo. 🙂

13 lipnja, 2016 kod 9:10 pm

Katolik koji ne vjeruje Božjoj Riječi? I još se hvalite time. :/ Katolici postoje od 4. stoljeća, a protestanti od 16.st. Dakle, ne možete svrstavati ljude u samo dvije kategorije, postoje i oni koji vjeruju ono isto što su vjerovali i tvrdili prvi učenici i apostoli iz 1.st., a možemo se vratiti i u ranije doba, jer su starozavjetni proroci naviještali i vjerovali isto što i apostoli i isto što i pravi Kristovi sljedbenici danas.

• Josip Šivel

13 lipnja, 2016 kod 9:39 pm

Ja sam katolik aktivan u pastoralu Crkve i uvjereni sam Young Earth kreacionist, kao i veliki broj teološki i prirodoznanstveno precizno informiranih katolika (i laika i svećenika, a što je posebno važno, katolika prirodoznanstvenika).

13 lipnja, 2016 kod 9:47 pm

Josipe, vi se samo tako deklarirate zbog straha od osude, ali ako ne slijedite vrhovni autoritet, to jest papu, koji između svega ostalog zagovara evoluciju i tvrdi da ateisti i homoseksualci isto idu u raj, onda nemate veze s katoličanstvom. Primite se za Krista radije i ne puštajte, umjesto za instituciju.

5. Vesna Lokar

12 lipnja, 2016 kod 1:26 pm

Ako su dinosauri toliko davno obitavali na zemlji, kako objašnjavate činjenicu da znanost danas u kostima dinosaurusa pronalazi krvne stanice i meko tkivo, koji nikako nisu mogli opstati 65 milijuna godina?

12 lipnja, 2016 kod 7:43 pm

Molit ćemo da navedete konkretan primjer takvog pronalaska.Unaprijed hvala. 🙂

13 lipnja, 2016 kod 11:05 am

“Za evolucioniste je bilo dodatno šokantno kada su 1997. godine otkrivene krvne stanice T-Rexa.”

13 lipnja, 2016 kod 11:06 am

” 2005. godine uz krvne stanice otkrivena i meka, elastičina tkiva T-Rexa. Jednom oslobođena od kosti, krvna žila T-Rexa mogla se rastezati, čak i postaviti natrag na mjesto! Također, pronašli su i hem, dio hemoglobina, proteina koji nosi kisik i daje boju krvi. Zatim, 2007. godine, otkrili su očuvan protein kolagen 1 u kostima dinosaura T-Rexa. Godine 2009. pronađeni su proteini u mekom tkivu hadrosaura.”

13 lipnja, 2016 kod 11:07 am

“Godine 2011., pronađena su meka tkiva i protein kolagen mozasaura, a izvučene su i sekvence DNK (iako nisu objavljeni konačni rezultati analize u vezi DNK). Sve je ovo bilo pronađeno u ostacima dinosaura za koje evolucionisti vjeruju da su stari više od 65 milijuna godina. Niti u jednom od slučajeva nije se radilo o kontaminaciji, tj. bila su to autentična tkiva dinosaura.”

13 lipnja, 2016 kod 11:07 am

“dr. Scott R. Woodward, objavio da je pronašao dio DNK u kosti dinosaura”

13 lipnja, 2016 kod 11:08 am

“Zašto otkriće sačuvnih sekvenci DNK dinosaura uznemirava evolucioniste? Zato što su kinetička istraživanja raspadanja DNK pokazala da DNK nakon smrti organizma u uvjetima blage klime ne može trajati niti 10.000 godina, a to evolucionistima oduzima navodno milijunima godina duga vremenska razdoblja koja očajnički trebaju da bi nekako pokušali priču o makroevoluciji prikazati kao moguću.”

13 lipnja, 2016 kod 11:09 am

Hadrosaur- meko tkivo

13 lipnja, 2016 kod 11:11 am

Znanstvenici iz SADa, Kine, Rusije, Japana….itd itd svi su pronašli isto

13 lipnja, 2016 kod 11:11 am

🙂

13 lipnja, 2016 kod 1:13 pm

Dakle, sažeto ću reći ono što je Mihaela već iznijela. Nije ništa novo da se DNA pronalazi u fosilima diljem svijeta, a DNA molekula može opstati najviše do 10.000 godina. To je jedan od niza dokaza koji ruši evoluciju i milijarde godina. Nedavno su britanski znanstvenici sa Imperial College u Londonu pronašli crvene krvne stanice (eritrocite) i kolagenska vlakna na kostima dinosaura. Meko tkivo je u kostima T-Rexa nađeno još 1993. Ta tkiva i stanice nisu mogle opstati milijarde godina. Sve su ove informacije lako dostupne.

13 lipnja, 2016 kod 7:40 pm

Kad su tako lako dostupne, onda vam sigurno neće biti teško navesti konkretan znanstveni rad. Možda sa arXiva? 🙂

13 lipnja, 2016 kod 7:43 pm

O Bože dragi,pa nismo mi znanstvenici da citiramo znanstvene radove…Jeste vi svjesni svoje prgavosti??

13 lipnja, 2016 kod 7:44 pm

Smijesno stvarno i blago reci,infantilno. 🙂 Jednostavo,niste upravu ali ne morate se duriti zbog toga.

13 lipnja, 2016 kod 8:15 pm

Želite reći da je znanost „pick and choose“? Uzmi što ti se sviđa, a ostalo odbaci. Pa u pravu ste, i samo potvrđujete da ne trebamo vjerovati ni člancima koje vi prenosite. Jer ste sve morali ste negdje pročitati i uzeti s vjerom da je istina, milijarde godina ne možete ni testirati niti opažati da biste ih znanstveno dokazali. Time je znanost je više stvar vlastitih svjetonazora i mišljenja, nego struke i dokaza.
      Evo samo nekih znanstvenih radova, među brojnim stručnim i obrazovanim doktorima koji se bave ovom temom, samo što je problem u tome da vi sami definirate i odlučujete što spada u znanost.

6. Biblija i znanost

12 lipnja, 2016 kod 1:50 pm

7. Vazda.ba

12 lipnja, 2016 kod 5:35 pm

Lajk za ovo! 😉

8. Marcus Brody

13 lipnja, 2016 kod 5:59 pm

Iznimno je važna i činjenica da su do sada tri velike sekularne geoznanstvene konferencije, nakon elitne evolucionističke peer review provjere otkrića, u svoje službene programe uvrstile predavanja koja govore o otkrićima mekih tkiva dinosaura, o brzom nastanku i maloj starosti fosila dinosaura i stijena u kojima su pronađeni. Starost im redovito bez iznimke ispada stara kao i starost ljudskog roda, a pokazuju starost koja se računa u svega tisućama godina, nikada milijunima godina. Te su konferencije održane godine 2012. (AOGS-AGU), 2014. (AGU) i 2015. (AOGS).

9. Josip Šivel

13 lipnja, 2016 kod 6:05 pm

Na znanstveno razvijenom Zapadu dobro su i opće su poznata otkrića mekih tkiva dinosaura i više je velikih evolucionističkih konvencija imalo predavanja o tome i maloj starosti okamina dinosaura koju pokazuju najnovija datiranja okamina. Navodni milijuni godina starosti okamina dinosaura znanstveno više ne drže vodu.

10. Josip Šivel

13 lipnja, 2016 kod 9:09 pm

Znanstveni časopis Acta Histochemica (a journal of structural biochemistry of cells and tissues) je objavio 2013. otkriće mekih tkiva dinosaura Triceratopsa od strane dvojice biologa u članku pod naslovom “Soft sheets of fibrillar bone from a fossil of the supraorbital horn of the dinosaur Triceratops horridus” http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0065128113000020

11. Josip Šivel

13 lipnja, 2016 kod 9:16 pm

Na sekularnoj konferenciji Američke geofizičke unije 2014. godine u službenom programu, nakon peer review procedure, bila je i uvrštena prezentacija o maloj starosti fosila dinosaura i stijena u kojima su pronađeni i istovremenom življenju dinosaura i ljudskog roda
    There is convincing evidence that soft tissue and other biomolecules can survive long periods of fossilization by their interaction with blood iron and/or carbonate absorption. Here are presented the results of investigations showing that ancient biomolecules and their decay products contain significantly more pMC’s (% modern 14C) than diamond and coal presented during a poster session held at the AGU 2003 SF convention.
    The title was: The Enigma of the Ubiquity of 14C in organic samples older than 100,000 K. The given range for five diamonds from Botswana and South Africa ranged from 0.096 to 0.146 pMC. Ten coal specimens from the United States from the Eocene to Pennsylvanian geologic interval yielded 0.1 to 0.46 pMC’s. In our extensive field and lab study ten dinosaurs from Texas to Alaska, and China yielded much higher pMC’s of 0.76 to 5.59 after pretreatment to remove modern contaminants.
    When 2g of a Belgium Mosasaur from Europe was pretreated to remove contaminants the pMC was 4.68 or 24,600 RC years on Lund Un AMS in Sweden (Lindgren et al. 2011, PloS ONE, page 9).
    The endogenous sources of dinosaur pMC’s were further enhanced by the δ13C range of -20.1 to -23.8 for collagen, 16.6-28.4 for bulk organic and -3.1 to -9.1 for CO3 fractions. The δ13C values compare favorably to δ13C values of -23 to -27 in a similar study of dinosaur δ13C values from the Judith River formation in Alberta, Canada that (Ostrom et al. 1993, Geology, v. 21). .
    Diamonds from South America (Taylor-Southon, Nuclear Instruments 2007 ) yielded ages of 66,000 to 80,000 years leaving little doubt that at least the dinosaur ages of 22,020 ± 50 to 39,230 ± 140 were not machine error or a result of contamination anymore than the coal samples. This data explains more clearly why such biomolecules have persisted and therefore should not be ignored as the implications are of utmost importance to science and humanity. Thus the experimental results presented here demonstrate the need for systematic 14C-dating of samples from different parts of the entire geologic column to discover patterns of 14C retention and to arrive at a coherent explanation of the results. https://agu.confex.com/agu/fm14/meetingapp.cgi/Paper/29800

12. Josip Šivel

13 lipnja, 2016 kod 9:19 pm

Sekularna prirodoznanstvena konferencija Asia Oceania Geosciences Society (AOGS) 2015 Annual Meeting (vidi http://www.asiaoceania.org/aogs2015/public.asp?page=home.htm) na službenom programu imala je, nakon peer review procesa, prezentacije o stvarnoj maloj starosti fosila dinosaura i stijena u kojima su nađeni i istovremenom življenju dinosaura i ljudskog roda – Soft Tissue, Collagen and Significant 14C Content in Dinosaur Bones – What Does it Mean?
    We examine the implications of several experiments that isolated constituent components of fossil material: 1) Removing carbonates from some dinosaur bones with weak organic acids revealed soft tissue, osteocytes and fibrous collagen [Schweitzer et al. 2005, Armitage et al. 2014]; 2) Removing calcium carbonate from calcareous fossil wood embedded in rock within a coal mine yielded wood that is both flexible and burnable [Dawson 1846]; 3) Carbon-14 testing of collagen and bioapatite in dinosaur bone samples with Accelerator Mass Spectrometry and conventional beta methods, following procedures that minimize the contribution of instrument and allochthonous contamination, yielded pmC levels in the range of 0.61 to 5.6 (22,020±50 to 41,010±220 years BP) [Miller et al. AGU 2014]. These numbers are notably higher than pmC results for coal [Baumgardner et al. AGU 2003]. The validity of Carbon-14 levels in dinosaur bones is reinforced by δ13C values for various bone fractions. δ15N levels, equated to a ~1:1 ratio of δ15N to collagen, [Buhay et al. 2012] in numerous dinosaur bone samples