Što je email lista pretplatnika i zašto je ona važna za poslovanje vašeg biznisa? Kako se gradi kvalitetna email lista newsletter pretplatnika? Što ponuditi korisnicima kako bi postali newsletter pretplatnici?
Email marketing jedan je od najboljih i najpopularnijih oblika marketinga posljednjih godina. Jedna od najvećih prednosti takvog marketinga jest što nimalo ne ovisi o raznim algoritmima, već uspjeh ovisi isključivo o trudu, kreativnosti i redovitosti kreatora. Samim time, email marketing može biti izuzetno efikasan – posebice ako je usmjeren na ciljanu grupu korisnika.
Kako biste skupili emailove ciljanih korisnika, možete se koristiti raznim kreativnim metodama. Dakako, ideja je stvoriti što veću bazu – ali isključivo ciljanih korisnika koji su zainteresirani za ono što nudite. Želite li stvoriti vlastitu email bazu newsletter pretplatnika – evo nekoliko korisnih savjeta:
Fokusirajte se na ciljanu grupu budućih pretplatnika
Email marketing je specifična vrsta marketinga u kojem je ideja pružiti dodatne informacije ciljanoj grupi korisnika. Dakle, nije ideja putem email marketinga pogađati sve korisnike (kao kod Google ili Facebook oglašavanja), već je ideja fokusirati se na isporučivanje top vrijednosti ciljanoj grupi korisnika.
Samim time, kod prikupljanja novih emailova korisnika nemojte se truditi biti svima sve. Vaš je zadatak ponuditi neodoljivu ponudu upravo onim ciljanim korisnicima koji će na kraju imati najviše benefita od pretplate na vašu listu. Konkretno, ako se bavite prodajom hrane za pse – nemojte na listu privlačiti ljude koji ni nemaju kućne ljubimce. Zadržite fokus na ljudima koji imaju pse i koji će vašim email marketingom u konačnici imati koristi. Dakle, zadržite fokus na prikupljanu upravo onih ciljanih korisnika – kojima želite služiti i s kojima želite graditi biznis.
Ponudite nešto besplatno da biste privukli nove pretplatnike
Jedno je sigurno – nitko vam neće ostaviti email samo zato jer vi to tražite. Da vi ostavili vlastiti email korisnici od vas trebaju dobiti neku pogodnost – koja će ima uljepšati dan ili poboljšati budućnost. Ako se vratimo na hranu za pse – korisnicima možete ponuditi besplatni e-priručnik o vrstama hrane za pse ili im možete poslati video u kojim ih educirati kako i kada hraniti pse. Dakako, možete im ponuditi i besplatne uzorke hrane za pse – no to ćete logistički malo teže izvesti. Digitalna dobra koja ponudite besplatno – trebala bi biti dovoljan mamac za privlačenje novih pretplatnika.
Kada na vašoj web stranici ili na digitalnim kanalima postavite poziv za pretplatu na vašu newsletter listu – svakako ponudite budućim pretplatnicima nešto besplatno. Ponudite im pogodnost kojoj neće moći odoljeti i zbog koje će s guštom ostaviti svoj email za vas. Budite kreativni i snalažljivi, ali ponudite istinsku vrijednost. Ako krenete graditi kvalitetan odnos s pretplatnicima od starta – kasnije će vam se te višestruko isplatiti.
Jasno nagovijestite super pogodnosti za pretplatnike
Uz to što ćete za prikupljanje email koristiti nagrađivanje korisnika, svakako biste trebali i nagovijestiti koje super pogodnosti čekaju pretplatnike u budućnosti. Primjerice, ako ćete putem budućih newslettera informirati vaše pretplatnike o novim istraživanjima i trendovima na vašem području – onda to naglasite odmah u startu. Jasno pokažite koje su dugoročne pogodnosti koje stižu pretplatom na vaš newsletter.
Još jednom naglašavamo – korisnici neće email ostaviti vama samo zato jer ih to tražite. Oni žele neku pogodnost za sebe – što kratkoročnu, što dugoročnu. Ponudite im nešto neodoljivo što neće moći odbiti – i sasvim sigurno će vam dati svoj email. No, ne zaboravite da obećanja morate i ispuniti – pa težite ka tome. Jasno pokažite koje su pogodnosti pretplatnika u odnosu na obične korisnike.
Postavite poziv na pretplatu svugdje gdje je to moguće
Email marketing danas je itekako cijenjen i pokazuje se kao jedna od najboljih i najefikasnijih metoda promocije u digitalnom svijetu. Za razliku od pratitelja na društvenoj mreži, pretplatnik na newsletter ima puno veću vrijednost za vaš biznis. Naime, prikaz vaših objava na društvenim mrežama ovisi o raznim algoritmima i uglavnom je mizeran, dok prikaz na emailu ovisi isključivo o vašoj kreativnosti i redovitosti. Samim time, što više ciljanih pretplatnika na email listu imate – to su i vaše šanse za uspjeh puno veće.
Kako biste privukli što više ciljanih korisnika da se pretplate na vaš newsletter – možete se koristiti raznim taktikama i servisima. Najvažnije jest ne oskudijevati pozivima na pretplatu. Probajte na što više mjesta naglasiti vaše pozive na pretplatu – kako bi što više korisnika vidjelo da se mogu pretplatiti na vaš newsletter. Pozive na newsletter pretplatu postavite na vašu web stranicu (na što više mjesta), postavite ih na društvene mreže, ali i ispod klasičnih emailova koje šaljete vašim klijentima. Doslovce, ponudite svugdje priliku korisnicima da se pretplate na newsletter jer ćete na taj način pridobiti više pretplatnika u kraćem vremenskom periodu.
Kako bi sve bilo regularno i u skladu s zakonskim pravilima – važno je emailove prikupljati na siguran, pouzdan i transparentan način. Dakle, zabranjene su bilo kakve crne metode koje bi na bilo koji način mogle oštetiti krajnjeg korisnika. Email se smatra osobnim podatkom i važno je njime rukovati tajnovito i sigurno. Ni u kojem slučaju ne smijete emailove korisnika prikupljati na silu i crnim metodama, niti smijete dobivene emailove javno dijeliti. Email je podatak koji trebate pažljivo čuvati.
Kod prikupljanja emailova korisnika važno je od tih korisnika zatražiti pristanak da njihov email bude spremljen u bazu. Dakle, korisnici moraju jasno prihvatiti da žele biti dodani u bazu pretplatnika – kako bi na njihove emailove stizale vaše e-pošte. Moderni alati za prikupljanje newsletter pretplatnika (npr. MailChimp) koriste sustave dvostrukih provjera gdje nakon upisivanja emaila korisnicima šalju upit za pristanak na dodavanje na email listu. Kada korisnik klikne da pristaje biti dio email liste – tada je cjelokupni proces odražen sigurno i u skladu s propisima. Poštujete pravila i budite iskreni prema korisnicima.
Uz to što je važno privući nove pretplatnike na vaš newsletter, važno je i zadržati postojeće pretplatnike. Vaši bi pretplatnici prema pravilima – u svakom trenutku trebali imati opciju odjave s newsletter liste. Dakle, svaki bi se pretplatnik u bilo kojem trenutku mogao odjaviti s liste – ako mu vaši emailovi više nisu zanimljivi i korisni. Samim time, tijekom vremena vjerojatno ćete izgubiti dio pretplatnika – posebice ako ne stvarate kvalitetan i redoviti sadržaj.
Potrebno je iz tjedna u tjedan i iz mjeseca u mjesec stvarati nove, kreativne i informativne newsletter emailove – koji će vaše korisnike uzbuđivati i kod njih stvarati privrženost. Budite kreativni, odriješiti i jedinstveni. Nemojte puko slijediti sve ostale kreatore sadržaja jer time uništavate ono po čemu ste posebni – i zbog čega su se vaši pretplatnici pretplatili na vašu listu. Dakle, ostavite svoj trag – i budite uvijek tu za korisnike kada ste im potrebni. Samo tako, vaša će email lista imati uspjeh – te će vas pogurati prema uspješnoj budućnosti.