Plakat je pisana, crtana ili grafički umnožena obavijest nalijepljena ili izvješena na javnim mjestima. Na plakatima se nalaze poruke koje se javno ističu kako bi ih svi vidjeli. Plakatima se uglavnom skreće pažnja prolaznicima na neki proizvod, događaj ili uslugu što se reklamira. Plakati se ističu na prometnim mjestima, kako bi ih vidjelo što više prolaznika. Na taj način, plakati su prvi primjeri trgovačkog oglašavanja.
Plakati su nađeni čak i u nekim staroegipatskim ruševinama. Naravno, bili su izrađeni u obliku slika rađenih na zidu, ali im je namjena bila ista. U starom Rimu, kada se u Koloseumu, čuvenom amfiteatru, trebala održati neka priredba, širom grada lijepljeni su o tomu plakati. Kada se u 15. stoljeću počela primjenjivati tiskarska tehnika, postalo je neusporedivo lakše umnožavati objave ili oglase u mnogo primjeraka. Neki su se od tih oglasa razdijeljeni rukom – i to su bili leci – a drugi su se lijepili po zidovima ili ogradama kao plakati.
Suvremeni plakat, kakav danas poznajemo, stvoren je pronalaskom litografije 1796. godine. Time je, naime, stvorena mogućnost dodavanja boja i slika tiskarskom slogu. Danas se sve češće susreću plakati kojima se reklamiraju pojedini proizvodi pored autoputova ili ulica.
Budući da se pored plakata prolazi brzo i užurbano, i s obzirom da ljudi nemaju vremena čitati ih, tekst i raspored na plakatu moraju udovoljiti određenim osnovnim pravilima. Poruka s plakata prolaznicima mora biti takva da se može pročitati u jednom trenutku, tj. na prvi pogled. Drugim riječima, mora imati samo nekoliko riječi, dvije ili tri boje i vrlo jednostavan nacrt ili dizajn.