Astrobiologija

Curiosity rover pronašao dokaze da je na Marsu bilo života?

Internacionalni tim astrobiologa tvrdi da bi organske molekule koje je Curiosity rover agencije NASA otkrio na Marsu, mogle biti dokaz da je na ovom planetu nekad bilo života.

U znanstvenom radu koji je objavljen u magazinu Astrobiology, tim znanstvenika ističe da prisustvo tiofena, koji se na Zemlji obično nalazi u ugljenu, sirovoj nafti i bijelim tartufima, mogao biti znak da je na Crvenom planetu jednom bilo života. Ističe se da je za potvrđivanje teorije o prastarom marsovskom životu potrebno još dokaza, pa zbog toga tim ništa ne tvrdi do kraja, piše Futurism.

Iako tiofen na Zemlji najčešće ima biološko porijeklo, na Marsu bi to moglo biti drugačije, pa bi se moglo dogoditi da je nastao uslijed udar meteora, i da su visoke temperature tijekom tog kozmičkog događaja dovele do stvaranja tiofena, koji se između ostalog, sastoji od ugljika i sumpora. S druge strane postoji teorija da je tiofen nastao nakon što su prije oko tri milijarde godina organizmi poput bakterija razložili sulfate, ali nema dovoljno dokaza da bi se to moglo potvrditi.

Curiosity rover prikupljene komponente analizira tako što ih razlaže na fragmente, a uskoro bi mu u pomoć trebao priskočiti Rosalind Franklin rover Europske svemirske agencije, koji bi mogao ispuniti praznine i to uz pomoć instrumenta Mars Organic Molecule Analyzer (MOMA) koji ne koristi iste tehnike kao Curiosity.