AUTO MOTO

Kako izabrati odgovarajuće gume?

kako-odabrati-gume

Izbor odgovarajućih guma za vaše vozilo je veoma važna odluka od koje zavisi vaša sigurnost i uživanje u vožnji.

Izbor odgovarajućih guma za vaše vozilo je veoma važna odluka od koje zavisi vaša sigurnost i uživanje u vožnji. Postoji veliki broj faktora koji utječu na izbor i treba dobro razmisliti pije kupovine. Donosimo vam par savjeta koji bi vam mogli pomoći pri kupovini novih guma.

KADA ZAMIJENITI GUMU?

Po zakonima većine europske unije gume su istrošene kada preostali dio gazećeg sloja ima dubinu manju od 1,6mm (kod nas još uvijek 1mm). Da bi pomogli vozačima da uoče da su gume istrošene proizvođači unutar gazećeg sloja utiskuju indikator istrošenosti koji postaje vidljiv kada se guma istroši. Iako je zakonski minimum u EU 1,6mm testovi pokazuju da je guma s dubinom ripne 3mm daleko sigurnija. Prema tome, zamijenite gume kada dubina ripne padne ispod 3mm!

Vodite računa o zakonskom minimumu jer možete platiti kaznu, a u slučaju prometne nezgode osiguravajući zavod može odbiti nadoknaditi štetu. Gubitak svojstava gume uslijed istrošenosti posebno je izražen na kiši i snijegu. S istrošenim gumama na snijegu ste u velikoj opasnosti.

KOLIKO GUMA VAM TREBA?

Samo jedna guma? Ako je vaša guma malo istrošena, a pretrpjela je takva oštećenja da se ne može popraviti, trebalo bi je zamijeniti novom. Izaberite gumu istog proizvođača, modela, dimenzije i brzinske indekse. Možda će to biti skuplje, ali nemojte na tome štedjeti jer gume moraju biti iste.

Dvije gume? Ako su dvije gume malo istrošene, a vi trebate zamijeniti druge dvije zato što su oštećene ili istrošene, možete ih zamijeniti sličnim gumama. Poželjno je da gume budu iste, ali nije pogrešno da ih zamijenite gumama drugog proizvođača istog tipa i dimenzija.

Sve četiri gume? Ako imate sreće da su vam se sve četiri gume jednako istrošile zamijenite sve četiri odjednom. Ako ste zadovoljni gumama koje ste koristili zamijenite ih istim takvim novim gumama.

KOJA JE ODGOVARAJUĆA DIMENZIJA?

Najjednostavnije je kada se na vozilu nalaze gume iz prve ugradnje, tada je dovoljno vidjeti oznaku dimenzije na gumi i kupiti iste takve. Osnovna funkcija gume je da nosi težinu vozila. Kada birate gumu morate biti sigurni da će moći izdržati opterećenje. Indeks opterećenja u oznaci gume će vam to pokazati.

Maksimalnu brzinu koju guma može da izdrži pri dozvoljenom opterećenju pokazuje indeks brzine. Za vožnju po našim cestama sasvim je dovoljno imati gume sa brzinskim indeksom V jer nećete imati mogućnosti da vozite brže od 240 km/h. Ako idete u inozemstvo, u zemlje koje imaju bolje ceste morat ćete se pridržavati uputstava proizvođača. Ali ako ste kupili polovni auto ne možete biti sigurni da je prethodni vlasnik montirao odgovarajuću gumu. Pogledajte u priručnik koja je točna dimenzija ide na vaš automobil.

LJETNA, ZIMSKA ILI GUMA ZA SVE SEZONE?

Želimo vam preporučiti ono što je za vas najbolje, a u krajnjoj liniji i najisplativije – 4 ljetne gume ljeti i 4 zimske zimi, ali stanje u novčanicima većine naših vozača je takvo da ne bi mogli izdržati ove troškove.

Razlike u klimatskim uvjetima utječu na izbor guma. Gume moraju odgovarati najlošijim klimatskim uvjetima u toku godine. Ako vozite ljetne gume tokom cijele godine, performanse guma biti će najlošije u najlošijim klimatskim uvjetima, po snijegu i ledu. Ako imate sreće da zima bude blaga možete proći sa ljetnim gumama sa ne istrošenom gumom. Mnogi zaboravljaju da se zimske gume ne stavljaju samo zbog snijega i leda već zato što ljetne gume gube svojstva kad temperatura padne ispod +7°C. U krajevima gdje su zime blage, a temperatura rijetko pada ispod nule, gume za sve sezone (all-season) mogu biti dobar izbor.

KOLIKO KILOMETARA PRELAZITE?

Ako prelazite 5000 km godišnje, vozite po gradu i nikada niste vozili brže od 160 km/h standardne gume srednjeg ili niže kvalitete biti će vjerojatno sasvim dobar izbor.Ako imate namjeru prodavati auto sigurno vam neće trebati skupa premium brand guma koja prelazi više od 100 000 km.

PERFORMANSE GUMA

Prema performansama gume se dijele uglavnom na tri tipa:

  • Standardne – rade se u brzinskim indeksima S,T,(H) i veličinama od 13″-15″
  • Gume visokih performansi (High performance – HP) – rade se u brzinskim indeksima H,V,(W) i veličinama od 15″-17″
  • Gume ultra visokih performansi (Ultra high performance – UHP) – rade se u brzinskim indeksima W, Z i ZR i veličinama od 16″-20″

NIVO  KVALITETE GUMA

Ne treba brkati performanse i nivo kvaliteta. U okviru svakog od tri tipa guma postoje različiti nivoi kvaliteta od najnižeg do najvišeg kvaliteta. Na primjer, gume visokih performansi proizvode i Tigar i Michelin, ali je kvaliteta Michelinovih guma daleko viša. Brandovi koji se izdvajaju najvećom kvalitetom (premium brandovi) su: Michelin, Bridgestone, Goodyear, Pirelli, Continental i Dunlop.

Gume srednjeg nivoa kvalitete čine najširu grupu. Svaki premium brand ima u vlasništvu brand srednje kvalitete: Michelin – BF Goodrich, Bridgestone – FirestoneGood Year – Fulda itd. Vodeći proizvođači imaju u svom vlasništvu i brandove iz segmenta niže kvalitete: Good Year – Debica, Bridgestone – Dayton itd. I u okviru guma srednje i niže klase postoje podjela na višu i nižu srednju odnosno nižu klasu, ali jasne granice se ne mogu povući. Ako ne možete ni po razlikovati cijena će vam pokazati gdje pripadaju.

REZULTATI TESTOVA

Rezultati testova koje provode auto magazini mogu biti odlučujući faktor za izbor gume. ADAC motorwelt je najpoznatiji i najčitaniji auto magazin na svijetu. Poznat je po savjesnosti i nezavisnosti programa za testiranje koje provodi tim profesionalaca. Testovi ostalih njemačkih magazina kao što su Auto Bild, Auto motor und sport, Test stiftung warentest itd. po objektivnosti ne zaostaju mnogo. Kada nekoliko magazina da najvišu ocjenu nekoj gumi budite sigurni da nećete pogriješiti ako je izaberete za svoj automobil.

PITAJTE VULKANIZERA

Sada znate ste koliko faktora utječe na izbor prave gume i da nije nimalo jednostavno izabrati. Savjeti koje ste pročitali mogu vam koristiti, ali ništa ne može zamijeniti sajvet iskusnog i dobronamjernog vulkanizera u koga imate povjerenje. Dobar vulkanizer je onaj koji će vam uvijek biti na raspolaganju dati vam dobar sajvet.izvor:4gume.com

2 komentara

2 Comments

  1. 27. lipnja 2014. at 08:07

    Hvala vam na ovom članku, dobra (kapa i) auto guma glavu čuva!

  2. 13. listopada 2014. at 13:28

    Izbor nije lagan, ali ovaj članka će mi uvelike pomoći pri odabiru!

Pošalji odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

POPULARNO

Vrh