AUTO MOTO

Kako promjeniti gumu na autu?

kako-promjeniti-gumu

Promjena gume je jednostavan postupak i trebao bi ga znati izvesti svaki vozač.

Promjena gume je jednostavan postupak i trebao bi ga znati izvesti svaki vozač. Učestalom pojavom bušenja guma na parkiranim autima, puknuća guma na autoputovima ili jednostavnog ispuhivanja gume, cestovne službe dobivaju previše poziva zbog 10-minutnog postupka koji ne iziskuje veliku fizičku snagu.

U auto-školama vas neće to učiti, što je možda pogreška u cijelom sustavu, ali ovdje imate priliku naučiti kako se taj postupak izvodi. Probušenu ili ne valjanu gumu mijenjamo rezervnom koju sadrži svaki automobil jer je ona dio standardne obavezne opreme. Svaki automobil ima ispod tepiha u prtljažnom prostoru ima poseban utor u kojem se nalazi sav potreban alat za promjenu gume uključujući i dizalicu i naravno rezervnu gumu. Na nekim (starijim) vozilima rezervna guma nalazi se ispod samog automobila pričvrščena kukama za pragove, a sav alat nalazi se u gumi. Bilo bi dobro da povremeno provjeravate tlak rezervne gume. On s vremenom može pasti, pa vam se može dogoditi da je rezervna guma neupotrebljiva u trenutku kada vam najviše treba!

Priprema

Prvo se pobrinite da se auto nalazi na ravnoj površini. Auto ugasite, ostavite ga u brzini i podignite ručnu kočnicu. Skinite ratkapu ili naplatak (ako se nalazi na kotaču) i pogledajte kakvu maticu ima felga. Aluminijske felge u većini slučajeva imaju zaštitnu maticu koja ima svoj poseban ključ koji se također nalazi među alatom. Ratkapu od kotača odvojite prstima ili odvijačemOd alata će vam, trebati dizalica, odvijač i rezervna guma.

Otpuštanje vijaka

Vijke otpustite ključem (ali ne do kraja) dok je auto još na tlu. Najprije otpustite prvi vijak, potom onaj preko puta njega. Ovisno o tome imate li 4 i 5 vijaka. Vijke otpuštajte u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Ako vam je teško otpustiti ih rukom, pokušajte ih odvrnuti nogom i težinom svoga tijela.

Namještanje dizalice

Nakon što ste otpustili vijke, namjestite dizalicu. Dizalicu pričvrstite na prag automobila u blizini kotača na kojem mijenjate gumu i podignete automobil. Obično ispod pragova imate točno određeno mjesto gdje se natakne dizalica koje možete prepoznati po udubljenu.

Dizanje automobila i skidanje kotača

Počnite dizati automobil. Podignite ga od poda svega par centimetara, tako da možete namjestiti rezervni kotač. Uzmete ključ koji služi za odvijanje matica i uklonite matice kako bi mogli izvući cijeli kotač. Skinite kotač s probušenom gumom.

Stavljanje rezervne gume

Stavite rezervni kotač na mjesto probušenog i lagano zategnite matice prstima. Tek kad spustite automobil na tlo uzmite ključ i zategnite matice ili vijke čvršće. Kada ste zategnuli rezervnu gumu ostaje vam samo da staru gumu spremite u prtljažni prostor i pospremite alat. Pripazite na vrstu rezervne gume koja može imati ograničenje brzine koje je dobro poštovati da vam se ista situacija ne bi ponovila i s rezervnom gumom. Tu rezervnu gumu zamijenite pravom što je prije moguće.

Komentiraj

Pošalji odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

POPULARNO

Vrh