Životopis je prvi kontakt s poslodavcem, prva prilika za predstavljanje. Na žalost, za neke je kandidate i jedina pa se stoga i treba potruditi u pisanju. Ako ne dobivate pozive na intervju, vrlo je vjerojatno da vaš životopis nije dobro napisan. Mnogi čine pogrešku misleći da je životopis stvar formalnosti te površno pristupaju njegovom pisanju. Sasvim suprotno, životopis je profesionalni oblik komunikacije koja mora biti sistematičan, informativan i jasan. Vrlo važno je životopis redovito revidirati i prilagoditi svakom natječaju na koji se prijavljujet. Preopširne informacije i podaci koje se ponavljaju uslijed dužeg radnog iskustva, mogu značajno otežati snalaženje u tekstu i imati negativan efekt.
Što je CV jasniji, manja je mogućnost za nerazumijevanje. Radno iskustvo od prije 15 ili 20 godina ne treba detaljno opisivati. Fokus treba biti na novijim radnim iskustvima i aktualnim edukacijama. Hobiji, nagrade, aktivnosti i ostali interesi govore poslodavcu o osobi koja šalje CV u širem smislu, o njegovim drugim motivacijama, iskustvu i slično, no na svakome je da odluči što će od tih podataka navesti i u kojem obujmu.
Uz slobodne forme životopisa, postoje standardizirani oblici, od kojih je svakako najpoznatiji Europass. Svaki hrvatski državljanin može koristiti cjeloviti Europassov portfelj – životopis (CV), jezičnu putovnicu, dopunsku ispravu o studiju te prilog svjedodžbi. Riječ je o standardiziranom skupu dokumenata, odnosno aplikaciji, u kojima građani mogu na jasan i usporediv način zabilježiti i predstaviti svoje obrazovne kvalifikacije i iskustva, osobne kompetencije, znanje stranih jezika, radno iskustvo i mnoge druge informacije koje bi mogle biti ključne za mobilnost u Europskoj uniji pri traženju posla. Prednost je predati životopis i na stranom jeziku, nevezano traži li to poslodavac ili ne.
Stručnjaci se slažu da je dobro da postoje takvi i slični standardizirani obrasci životopisa koji sadržavaju sve relevantne informacije potrebne za odlučivanje u toj fazi selekcije. Kvaliteta životopisa se, ističu, posljednjih godina i poboljšala upravo zahvaljujući tome. No, ni uz sve savjete, upute, aplikacije, standardne obrasce i primjere kako se životopis piše, poslodavci i dalje moraju baratati CV-jevima koji ni izbliza nisu ono što se traži. To znači da još uvijek dolaze CV-evi puni tipfelera, molbi u kojima se navodi ime druge tvrtke, nepotpunih i nelogičnih informacija, te fotografije kandidata koje nisu primjerene prijavama za posao, primjerice onih u kupaćim kostimima. Pojedinci u svom nastojanju da se istaknu kao najzanimljiviji kandidati pretjeruju sa nepotrebnim dosjetkama i šalama kojima nije mjesto niti u životopisu niti u zamolbi. Slanje youtube linkova na svoje video snimke ili pjesme koje ste snimili primjereno je za neku kreativnu poziciju gdje će vam taj medij poslužiti kao platforma za komunikaciju. Razmislite je li to primjereno za posao u banci.
Životopis je reklamna brošura, i on treba ‘raditi za Vas’, a ne protiv Vas. Posvetite vrijeme izradi životopisa i ne lišite se koristiti stručnu pomoć agencija koje će, uz prihvatljive naknade, od Vašeg životopisa napraviti pravi ključ za otvaranje vrata kod poslodavca i pomoći Vam da dobijete željeni posao.