Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Psihologija

Ponavljanje ne čini stvari savršenima, ali su rezultati jako blizu tome

Jasno je da nismo svi pri rođenju dobili pamet, ljepotu, sreću i kapital koje obično povezujemo s uspješnim poslovnim ljudima ili poduzetnicima. Iako većina novih tvrtki propadne, postoji i manji broj onih koje uspiju i počnu brzo rasti. Najnoviji članak u Strategic Entrepreneurship Journal objašnjava tu igru uspjeha i pokazuje da veliki napredak ne mora biti direktna posljedica velikog talenta, iskustva ili čiste sreće. Umjesto toga, uspjeh proizlazi iz rada na održivim, ustrajnim i jasno smislenim projektima u jasno određenim područjima.

Takvim radom dobijemo bolju izvedbu i viši stupanj kognitivnog razmišljanja. Glavni autor studije, dr. Robert A. Baron, kaže: “Principi poput samokontrole i organiziranosti te sputavanja trenutačnih zadovoljstava da bi se ispunili dugoročni ciljevi, jednaki su i za nove tvrtke i za vraćanje u sportsku formu. Održivim i intenzivnim radom osoba može izgraditi snagu svoje tvrtke kao i svog tijela.”

Autori pokazuju da u mnogim stručnim područjima većina ljudi predano radi, ali do onog trenutka dok ne zadovolje svoja i tuđa očekivanja, a bez razmišljanja o potencijalnim kasnijim dobicima. Autori pak tvrde da svatko tko planirano i smisleno radi može dosegnuti izvrsnost.

Poduzetnici tako mogu steći nove mogućnosti koje im pomažu u osnivanju ili vođenju nove tvrtke ili im pomoći da se prilagode novonastalim situacijama, poput loše ekonomske situacije ili problema u odnosima s javnošću. Te mogućnosti uključuju i sposobnost da se u svim situacijama usredotoče na najvažniju informaciju koju imaju. Nakon toga, ta osoba u svojoj dugoročnoj memoriji pronalazi informaciju koja odgovara toj situaciji ili povećava kapacitet kratkoročne radne memorije.

Sljedeći faktori također mogu pomoći da se osigura pozitivan ishod: priprema, ponavljanje, nadziranje procesa, kritičnost prema procesu te stalna povratna informacija o rezultatima. Sve to zajedno proizvede pozitivnu moć u pojedincu kojom utječe na ishode ili utječe na samopouzdanje u pojedincu u sposobnostima koje ima – ukratko, zrela intuicija.

Na sreću, autori napominju, te naučene mogućnosti stečene u jednoj domeni, mogu se prenijeti i na druga područja. Dakle, poduzetnici koju su stekli te mogućnosti i postali uspješni u sportu, glazbi, umjetnosti ili znanosti, lako mogu svoje vještine i mogućnosti usmjeriti ka postizanju poslovnih ciljeva. Baron dalje objašnjava: “Naše istraživanje pokazalo je da većina uspješnih ljudi ne mora zahvaliti svome daru, iskustvu ili sreći, nego svojoj radišnosti, spremnosti na naporan rad i predanosti onome što rade. Ne kažemo da talent, sreća ili iskustvo nisu bitni, već da te stvari mogu ostati u sjeni predanog rada.”

Izvor: Wiley-Blackwell

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Oglašavanje