Foto: NASA

23 znanstvene činjenice koje nismo znali početkom 2016. godine

1. Gravitacijski valovi su stvarni. Više od stotinu godina otkad ih je Einstein predvidio, potvrđeno je njihovo postojanje u prostor-vremenu. Ovo otkriće u novijoj fizici se može mjeriti samo s otkrićem Higgsovog bozona.
  2. Ljenjivci gotovo umiru dok vrše nuždu i cijela stvar izgleda kao agonija. I zbog toga silaze s drveta svega jednom tjedno, ali to smo već znali.
  3. Moguće je preživjeti više od godinu dana bez srca u tijelu.
  4. Moguće je živjeti normalnim životom bez čak 90% mozga.
  5. Iz najdublje brazde svijeta, Marijanske brazde u Tihom oceanu, dolaze misteriozni zvukovi. Znanstvenici su konačno otkrili da su krivci najvjerojatnije životinje – kitovi usani i njihov zov parenja.
  6. Revolucionarni tip reaktora za nuklearnu fuziju koji se dugo testirao u Njemačkoj zaista potvrđeno funkcionira i mogao bi biti ključ za čistu obnovljivu energiju sutrašnjice.
  7. Otkriven je planet sličan zemlji udaljen svega 4.2 svjetlosne godine u zvjezdanom sustavu Alpha Centauri. Znanstvenici smatraju da možda postoji potencijal za nastanjivost pa ga planiraju i posjetiti.
  8. Otkriveno je da planet Zemlja već duže vrijeme ima drugi mini-mjesec, na neki način. Zemljin suputnik koji orbitira oko nje je zapravo asteroid i kvazi-satelit. Zove se 2016 HO3.
  9. Otkriven je deveti planet na rubu Sunčeva sustava. Ne, Pluton se ne računa, a ovog „patuljka“ nazivaju Planetom X ili Nibiru.
  10. Prve zapisane fizikalne zakonitosti trenja su ustvari djelo Leonarda da Vincija, i to 200 godina prije svih drugih. Otkrivene su u spisima koje su se smatrale Leonardovim irelevantnim črčkarijama.
  11. Zika virus je moguće prenijeti seksualnim kontaktom i zaista uzrokuje mikrocefaliju kod djece.
  12. Imali smo prilike izbliza vidjeti kako izgledaju uši kod vrana. Prilično su velike i pomalo zastrašujuće.
  13. Najveći prosti broj ima čak 22 milijuna znamenki i 5 je milijuna znamenki duži od drugog najvećeg prostog broja koji je otkriven prije 3 godine.
  14. Sjeverni pol se lagano pomiče prema Londonu. Promijenio je smjer od zapada prema istoku i kreće se dvostruko brže.
  15. Zemlja je ove godine izgubila dovoljno leda da se prekrije kopnena površina Indije.
  16. Umjetna inteligencija može pobijediti čovjeka u igrici Go.
  17. Najizdržljivija bića na svijetu su vodeni medvjedi. Ti sićušni organizmi mogu preživjeti bez vode, dugoročno zamrzavanje, razna zračenja, iskuhavanje, isušivanje i plutanje u svemiru.
  18. Postoje dva tekuća stanja vode.
  19. Izotop barija 144 ima kruškoliki oblik jezgre atoma, što čini nadanja o putovanju kroz vrijeme nemogućima.
  20. Pronađen dio repa mladunčeta dinosaura sačuvan u jantaru otkrio je da su postojali i pernati dinosauri.
  21. Trećina planeta ne može više vidjeti Mliječnu stazu, kaže svjetski atlas svjetlosnog zagađenja.
  22. U Tanzaniji otkriveno veliko polje bogato helijem.
  23. NASA i njezin „nemogući“ sf pogon, zvan EmDrive, možda zaista funkcionira. To bi pogodovalo jeftinijem i mnogo bržem stizanjem na Mars. No, ostaje još za vidjeti jesu li u pitanju provjerene stvari po postojećim zakonima fizike ili pogrešna mjerenja, kako se špekulira kod skeptika. Tom misteriju ćemo ostaviti vremena da se iskristalizira kasnije. Moramo ostaviti nešto i za 2017. godinu.

1. Vlado Šoja Šoić

prosinac 27, 2016 kod 5:13 pm

3.) …kao i bez plaće 😀

2. Maja Mendegaja

prosinac 27, 2016 kod 7:07 pm

Prijavljujem se

3. Frutii Tutti

prosinac 28, 2016 kod 8:41 am

Darko Mandić

4. Željko Matuško

prosinac 29, 2016 kod 7:19 am

Propade crkvina priča o “srcu “

5. Mirko

siječanj 4, 2017 kod 10:45 am

Činjenica 7 imate decimalnu točku što je američka notacija. Treba koristiti decimalni zarez.

6. Anđelko Gavran Novaković