Industrija pametnih telefona iz godine u godinu nameće nove trendove, no ne donose svi stvarnu vrijednost korisnicima. Umjesto inovacija koje zaista poboljšavaju iskustvo, često dobijemo beskorisne dodatke, napuhane marketinške priče i rješenja koja nitko nije tražio. Vrijeme je da se suočimo s nekim od tih apsurdnih smjerova i jasno kažemo – dosta je.
1. AI na svakom koraku, bez stvarne koristi
Svi pričaju o umjetnoj inteligenciji, ali koliko je stvarno koristimo? Najnoviji flagship uređaji više se oslanjaju na AI trikove nego na stvarna poboljšanja hardvera. Primjer? Najnovija Galaxy S serija donosi hrpu AI funkcija, ali kad maknemo marketinški sloj, teško je pronaći nešto što bitno poboljšava svakodnevnu upotrebu.
Apple također nije izuzetak. “Apple Intelligence” zvuči impresivno, ali realno – većina tih AI značajki su trikovi koji rijetko kad zaista olakšavaju korištenje telefona. Kada ni tehnološki entuzijasti ne koriste te opcije, a prosječni korisnici ih jedva i primijete, postavlja se pitanje – tko je ovo uopće tražio?
2. Ekrani koji više nisu za ljudske ruke
Nekad su kompaktni telefoni bili standard, a danas je teško pronaći vrhunski model s razumnom veličinom ekrana. Umjesto ergonomskih i praktičnih uređaja, dobivamo džepne tablete koje je nemoguće koristiti jednom rukom.
Primjer za to je ASUS Zenfone serija – nekada odličan izbor za ljubitelje manjih telefona, ali s novim modelom od gotovo 7 inča, izgubio je svoju glavnu prednost. Čak su i Apple i Google “manje” verzije flagship modela i dalje prilično velike. Vrijeme je da se ponovno razmisli o potrebi za kompaktnim, ali moćnim uređajima.
3. Staklene poleđine koje čekaju da se razbiju
Koliko puta ste vidjeli telefon s razbijenim stražnjim staklom? Staklene poleđine su apsolutni promašaj – krhke su, klizave i povećavaju težinu uređaja bez ikakve funkcionalne koristi.
Metal je nekad bio odličan izbor, ali danas bi kvalitetna plastika mogla biti pravo rješenje. Lakša je, ugodnija za držanje i može izgledati jednako premium kao staklo – samo da proizvođači prestanu forsirati „stakleni luksuz“ koji korisnicima donosi samo frustracije i dodatne troškove popravka.
4. Beskorisne dodatne kamere
Više kamera ne znači nužno i bolju fotografiju. Brojni proizvođači pune telefone s tri ili četiri leće, ali samo jedna ili dvije su zapravo korisne. Ostale? Marketinški trik.
Bolji je jedan vrhunski senzor nego hrpa osrednjih. Apple to već godinama dokazuje – njihovi uređaji s manje kamera često nadmašuju konkurenciju s gomilom leća. Vrijeme je da prestanemo brojati senzore i počnemo tražiti pravu kvalitetu fotografije.
5. Tanka crna crta opsesije – bezeli
Jesu li tanji okviri oko ekrana zaista toliko važni? Mnogi proizvođači guraju ovu priču kao ključnu inovaciju, ali realno – većina korisnika to ni ne primijeti.
Osim estetskog dojma, pretjerano tanki okviri često donose više problema nego koristi – manje mjesta za držanje uređaja, povećan rizik od slučajnih dodira i veći troškovi popravka ako nešto pođe po zlu. Već smo jednom prošli eru zakrivljenih ekrana, i svi znamo kako je to završilo. Možda je vrijeme da prestanemo slijepo juriti za „čistim dizajnom“ i fokusiramo se na ono što zaista poboljšava iskustvo korištenja.
Vrijeme je da prestanemo prihvaćati besmislene trendove samo zato što su novi. Smartphone industrija može bolje, ali samo ako korisnici prestanu nasjedati na marketinške trikove i počnu tražiti prave inovacije.
