Novosti

Razvijen COVID-19 test zasnovan na mikroskopu pametnog telefona

Istraživači sa Sveučilišta u Arizoni razvijaju metodu testiranja koja koristi mikroskop pametnog telefona za analizu uzoraka sline. Metoda testiranja može dati rezultate za samo 10 minuta.

Naime, istraživački tim predvođen profesorom Jeong-Yeol Yoonom prilagodio je jeftinu metodu koja je izvorno kreirana za otkrivanje norovirusa, mikroba poznatog po širenju na krstarenjima.

Konvencionalne metode otkrivanja patogena su nerijetko skupe i uključuju veliku količinu laboratorijske opreme te zahtijevaju znanstvenu ekspertizu. Test norovirusa, zasnovan na pametnom telefonu i razvijen u Arizoni, sastoji se od pametnog telefona, jednostavnog mikroskopa i komada mikrofluidnog papira – papira presvučenog voskom koji omogućuje da tekući uzorak prolazi kroz određene kanale.

Test je manji i jeftiniji od ostalih, a komponente koštaju oko 40 eura. Korisnici uvode antitijela s fluorescentnim zrncima u potencijalno kontaminirani uzorak vode, piše SciTechDaily.

Foto: UArizona Biosensors Lab

Ako je u uzroku prisutno dovoljno čestica patogena, na svaku česticu patogena veže se nekoliko antitijela. Pod mikroskopom se čestice patogena prikazuju kao male nakupine fluorescentnih zrnaca, koje korisnik tada može izbrojiti. Postupak traje oko 10 do 15 minuta, a tvrdi se da i oni koji nisu znanstvenici mogu naučiti kako se koristi gledanjem kratkog videa.

COVID-19 verzija testa donosi dodatna poboljšanja kao što su kućište s 3D tiskanim elementom za pričvršćivanje mikroskopa i mikrofluidni papirni čip.