Samsung

Samsung u Kini doživio potpuni brodolom

Bolje prvi u gradu, nego zadnji u selu, kažu. Kina bi u ovom slučaju vjerojatno bila doživljena kao provincija, no to bi rekle samo neznalice.

S gotovo 1,4 milijarde stanovnika i stotinama proizvođača pametnih telefona, Kina je najkompetitivnije i najdinamičnije tržište svijeta. Ondje veliko i poznato ime ne mora značiti instant uspjeh, što je Samsung osjetio na vlastitoj koži.

Udio Samsunga na kineskom tržištu tijekom prvog tromjesječja ove godine doživio je strahovit pad od čak 60%; u tom je vremenskom razdoblju korejski gigant prodao 3,5 milijuna smartfona, zauzimajući 3,3% tržišta. To je drastičan pad u odnosu na 8,6%, koliko je imao u istom razdoblju lani.

Za razliku od zapadnih zemalja (uključivo šminkersku Hrvatsku) gdje Samsung i Apple udaraju ritam cjelokupne industrije, u Kini dominiraju neka druga imena: Huawei, Oppo i Vivo caruju i gaze, mada su drugdje (nažalost!) puno slabije poznati.

Govoreći i dalje o udjelima, pogledajte par redova iznad na Samsungov udio i pogledajte kako stoje ostali: Huawei drži 19,7% Kine, Oppo ima 17,5%, dok Vivo zauzima 17,1%.

Samsungovo posrtanje rezultat je niza čimbenika, od kojih su najbitniji daleko povoljnija cijena kineskih proizvođača te njihova dostupnost – možete ih kupiti na svakom uglu i svi su dostupni online. Kinezi, naime, telefone kupuju uglavnom putem internetskih trgovina (a mi?).

Samsung se drži ekskluzivnijih trgovina, slabo je dostupan online, ima puno manje lokaliziranih aplikacija i cijenom je neka sasvim druga galaksija.

Indija predstavlja sličan izazov, gdje nauštrb Samsunga rastu Lenovo, OnePlus, Gionee i Xiaomi.

9 komentara

9 Comments

  1. svibanj 9, 2017 at 9:02 pm

    ne cudi me…tko je lud da placa tri put vecu cijenu…

  2. svibanj 11, 2017 at 2:08 pm

    Do prije pet sest godina,nigdje nije bilo nijednog pomenutog Kineza.Pogledajmo sada,a tek sta ce biti za pet do sest godina…Tada ce Samsung vjerovatno dozivjeti brodolom i u samoj J.Koreji..

  3. svibanj 11, 2017 at 2:13 pm

    Nismo svi “sminkeri”, neki koriste i glavu/mozak!

  4. svibanj 11, 2017 at 2:17 pm

    I kaze se-bolje biti zadnji u gradu nego prvi u selu

  5. svibanj 11, 2017 at 2:20 pm

    Šta sam pričao bio, e pa to očekuje i Ishit i Sony i LG…
    Sve se danas proizvodi u Kini, Kinezi su najveći proizvođači mobilnih telefona, ima više Kineskih brendova nego flagship modela, tako da ako i PREMIUM brendovi ne “spuste cenu” ista sudbina ih čeka… Ako i treba…
    Drugo ništa novo niko ne nudi, od 2012 tržište je MRTVO, samo POBOLJŠANJA, nema REVOLUCIJE, niko nije predstavio TELEFON KOJI SE LAKO POPRAVLJA I ODRŽAVA, već čim prođe garancija, on odmah “zeza” baterija crkava nakon godinu i nešto, displej čim prođe garancija počne da “zeza” tako da mi je DRAGO što im se ovo dešava…

  6. svibanj 11, 2017 at 2:21 pm

    Ma oni su mislili da je Kina kao selo i tu su zadnji,a Svijet je kao grad i tu su prvi…Kada budem ponovo mjenjao telefon,ili ce biti OnePlus,ili Xiaomi,ili Oppo ili Huawei..Kako u tom trenutku odlucim..Mada nekako trenutno sve vuce na OnePlus 5…

  7. svibanj 12, 2017 at 9:05 am

    gdje nece potonut s8 1800 km u kini za te pare uzmes cijeloj familiji beton telefone haha

  8. svibanj 12, 2017 at 11:58 am

    Marinko Agic

  9. svibanj 12, 2017 at 12:11 pm

    i jesu prenapuhani

Pošalji odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Vrh