Zašto mobitel ne zvoni kada očekujete važan poziv? Svi smo se barem jednom našli u situaciji gdje nas mobitel iznevjeri baš u ključnom trenutku, bilo da čekamo posao, prijatelja ili važnu obavijest. Ako vam se to događa, ne brinite – većina problema ima jednostavna rješenja.
Od pogrešno postavljenih postavki do softverskih grešaka, uz nekoliko osnovnih koraka možete brzo vratiti mobitel u normalu. Nema potrebe za tehničkim znanjem – većina popravaka zahtijeva samo nekoliko klikova.
U nastavku ćemo proći kroz najčešće razloge zbog kojih mobitel ne zvoni i ponuditi praktične savjete kako ih riješiti. Bez obzira jeste li korisnik Androida ili iPhonea, rješenja su dostupna i lako primjenjiva.
1. Pogrešno podešeni ton zvona
Jedan od prvih koraka kada se zapitate “zašto mobitel ne zvoni” je provjeriti jeste li ispravno podesili ton zvona. Ovo se često događa kada slučajno promijenimo postavke, a da toga nismo ni svjesni.
Kako biste provjerili, prvo otvorite postavke na svom uređaju. Zatim pronađite odjeljak “Zvukovi” ili “Zvuk i vibracija”, ovisno o modelu vašeg telefona.
U ovom izborniku trebate provjeriti je li postavljen ispravan ton zvona. Može se dogoditi da je ton zvona promijenjen u nešto tiho ili čak u “bez zvuka”. Ako niste sigurni kako vratiti zadani ton, jednostavno odaberite neku od zadanih opcija koje vaš mobitel nudi.
Ako se još uvijek pitate “zašto mi mobitel ne zvoni,” problem možda leži u drugoj postavci, koju ćemo objasniti u sljedećoj točki.
2. Uključeni način rada “Ne ometaj”
Jedan od čestih razloga zašto mobitel ne zvoni je slučajno uključivanje načina rada “Ne ometaj”. Ova opcija je vrlo korisna kada ne želite da vas ometaju pozivi i obavijesti, ali može izazvati frustracije ako je zaboravite isključiti. Kada je “Ne ometaj” aktiviran, vaš mobitel neće zvoniti ni vibrirati, osim ako niste postavili iznimke.
Na Androidu možete provjeriti je li ovaj način uključen tako da povučete izbornik s obavijestima prema dolje i pogledate ikonu “Ne ometaj”. Ako je uključena, samo je isključite klikom na ikonu. Na iPhoneu, ovaj način možete isključiti iz Kontrolnog centra povlačenjem prsta prema dolje s gornjeg desnog kuta ekrana i isključivanjem ikone s mjesecom.
Ako vaš mobitel i dalje ne zvoni, čak i nakon isključivanja ovog načina rada, nastavite provjeravati ostale postavke kako biste otkrili zašto mi mobitel ne zvoni.
3. Tišina ili niska glasnoća zvona
Ako vaš mobitel ne zvoni, uzrok može biti jednostavno utišana glasnoća. Mnogi korisnici slučajno stišaju telefon koristeći tipke za glasnoću, posebno ako nose mobitel u džepu ili torbi.
Na Androidu, pritisnite tipke za pojačavanje glasnoće sa strane uređaja dok ne postignete odgovarajuću glasnoću zvona. Alternativno, otiđite u postavke, odaberite “Zvukovi” i ručno pojačajte glasnoću zvona. Na iPhoneu je postupak sličan – koristite bočne tipke za glasnoću ili otiđite u “Postavke” > “Zvukovi i vibracije” kako biste prilagodili glasnoću zvona.
Ako vaš mobitel još uvijek ne zvoni, a glasnoća je podešena, nastavite istraživati druge moguće razloge, uključujući softverske greške.
4. Problemi sa softverom (Ažuriranja ili greške u aplikacijama)
Još jedan od razloga zašto mobitel ne zvoni mogu biti softverske greške koje se javljaju nakon ažuriranja ili zbog problema s aplikacijama. Novi softverski paketi ponekad mogu izazvati konflikte s postojećim postavkama ili aplikacijama koje koristite.
Kako biste provjerili imate li dostupna ažuriranja, otvorite “Postavke” i idite na opciju “Ažuriranja sustava” na Androidu, ili “Ažuriranje softvera” na iPhoneu. Ako je dostupno novo ažuriranje, instalirajte ga jer bi moglo riješiti problem sa zvonjenjem.
Ako problem i dalje postoji, možete pokušati resetirati postavke aplikacija. Na Androidu, otiđite u “Postavke” > “Aplikacije” > “Upravitelj aplikacija”, te pronađite aplikacije povezane sa zvukovima ili pozivima i resetirajte njihove postavke. Na iPhoneu, isto možete učiniti tako da resetirate sve postavke (bez brisanja podataka) u “Postavke” > “Općenito” > “Prenesite ili resetirajte iPhone” > “Resetiranje” > “Resetiraj sve postavke”. Ova opcija neće obrisati vaše podatke, ali će vratiti sve postavke na tvorničke vrijednosti, uključujući postavke mreže, zvukova i prikaza.
Softverske greške mogu biti nezgodne, ali obično nisu trajne i lako ih možete riješiti ažuriranjem ili resetiranjem postavki.
5. Oštećenje zvučnika ili hardverski kvar
Ako ste se već zapitali “zašto mobitel ne zvoni” nakon što ste provjerili sve softverske postavke, moguće je da je problem u zvučniku. Zvučnici su osjetljivi na vanjske čimbenike poput prašine, vode ili fizičkih oštećenja, a s vremenom mogu prestati raditi ispravno. Srećom, postoje jednostavni načini kako provjeriti radi li vaš zvučnik ispravno.
Prvo, preuzmite aplikaciju za testiranje zvučnika, poput aplikacije Speaker Check: Sound Problems dostupne za Android ili Clear Wave – Speaker Test za iPhone uređaje. Ove aplikacije reproduciraju različite tonove i zvukove koji vam mogu pomoći da utvrdite radi li zvučnik ispravno. Ako zvuk nije čist ili ga uopće nema, to je znak da je zvučnik možda oštećen.
Kada testiranje pokaže problem sa zvučnikom, vrijeme je da razmislite o servisu. Ako je mobitel pod jamstvom, preporučuje se kontaktirati ovlašteni servis. Ako više nije u jamstvu, možete se odlučiti za neovlašteni servis, no pripazite na kvalitetu zamjenskih dijelova. Ako se vaš mobitel još uvijek ne oglašava zvonom, iako ste sigurni da su zvučnici ispravni, nastavite istraživati druge potencijalne uzroke.
6. SIM kartica nije ispravno umetnuta
Jedan od čestih razloga zašto mobitel ne zvoni može biti problem sa SIM karticom. Ako kartica nije pravilno umetnuta ili ako je oštećena, mobitel možda neće prepoznavati dolazne pozive.
Da biste provjerili je li SIM kartica ispravno postavljena, prvo isključite mobitel. Koristite SIM alat (ili ispravljenu spajalicu) kako biste izvadili ladicu za SIM karticu. Pažljivo pregledajte karticu – provjerite ima li vidljivih oštećenja ili ogrebotina. Ako sve izgleda u redu, vratite karticu u ladicu i ponovno uključite mobitel.
Ako vaš mobitel i dalje ne prepoznaje pozive, moguće je da je kartica oštećena ili da mobitel ne može prepoznati mrežu. U tom slučaju, pokušajte SIM karticu umetnuti u drugi uređaj. Ako problem ostane isti, vjerojatno je vrijeme za zamjenu kartice. Ako druga SIM kartica radi u vašem mobitelu, uzrok problema može biti sam mobitel, što zahtijeva daljnje istraživanje.
7. Problemi s mrežom ili signalom
Ako se još uvijek pitate “zašto mi mobitel ne zvoni,” moguće je da je problem s mrežom ili signalom. Mrežni problemi mogu biti privremeni, ovisno o vašoj lokaciji, ili se mogu pojaviti zbog problema s vašim mobilnim operaterom.
Najprije provjerite imate li signal – ikone za signal obično se nalaze u gornjem desnom kutu ekrana. Ako nema signala, pokušajte se premjestiti na otvorenije mjesto ili provjeriti s prijateljima ili obitelji koriste li istu mrežu i imaju li sličan problem.
Ako i dalje nemate signal, pokušajte resetirati mrežne postavke. Na Androidu, to možete učiniti odlaskom u Postavke > Sustav > Resetiraj > Resetiranje mrežnih postavki. Na iPhoneu, idite na Postavke > Općenito > Prenesi ili resetiraj iPhone > Resetiraj > Resetiraj mrežne postavke.
Ako nakon ovih koraka mobitel još uvijek ne prima pozive, kontaktirajte svog mobilnog operatera kako biste provjerili ima li problema s mrežom na vašoj lokaciji.
Zaključak: Jednostavni koraci za rješavanje problema
Kada se suočavate s pitanjem zašto mobitel ne zvoni, najbolje je početi s osnovnim provjerama, poput postavki zvona i glasnoće. Ako to ne pomaže, isključite način rada “Ne ometaj” i provjerite funkcionalnost zvučnika pomoću aplikacija. Ne zaboravite provjeriti SIM karticu i signal, jer problemi s mrežom također mogu uzrokovati neprimanje poziva.
Većina ovih problema ima jednostavna rješenja koja ne zahtijevaju tehničko znanje. Međutim, ako vaš mobitel i dalje ne radi ispravno, možda je vrijeme da ga odnesete u servis. Na kraju, ključno je ostati smiren – rješenja su obično dostupna i brzo se primjenjuju.
Najčešće postavljena pitanja (FAQ)
1. Zašto moj mobitel vibrira umjesto da zvoni?
Ako vaš mobitel vibrira umjesto da zvoni, možda ste postavili uređaj na način rada s vibracijom. Provjerite postavke zvona i osigurajte da je opcija vibracija isključena. Na Androidu i iPhoneu, to možete učiniti u postavkama Zvukovi ili izravno iz Kontrolnog centra.
2. Kako popraviti mobitel koji ne zvoni samo za određene kontakte?
Moguće je da ste slučajno postavili specifične kontakte na “tiho” ili da su oni u “favoritima” s prilagođenim postavkama. Provjerite postavke za pojedine kontakte u aplikaciji Kontakti i osigurajte da im nije dodijeljen nijemi ton zvona.
3. Mobitel ne zvoni dok je povezan na Bluetooth. Kako to popraviti?
Kada je mobitel povezan na Bluetooth uređaj (npr. slušalice ili zvučnik), zvuk poziva može biti preusmjeren na taj uređaj. Isključite Bluetooth ili provjerite postavke zvuka i usmjeravanja zvona kako biste osigurali da zvoni i kada je Bluetooth aktivan.
4. Zašto moj mobitel ne zvoni prilikom dolaznih WhatsApp poziva?
Moguće je da su obavijesti za WhatsApp pozive utišane. Provjerite postavke obavijesti unutar aplikacije WhatsApp i osigurajte da su zvučni signali za dolazne pozive uključeni. Također, provjerite Postavke > Aplikacije na mobitelu i osigurajte da su obavijesti za WhatsApp dopuštene.
5. Mobitel ne zvoni kada su slušalice priključene, što učiniti?
Ako mobitel ne zvoni kada su slušalice priključene, može biti riječ o problemu s priključkom za slušalice. Provjerite je li priključak čist i da nema prašine. Ako slušalice uzrokuju probleme, pokušajte s drugim parom ili koristite bežične slušalice kako biste testirali problem.